Ga naar inhoud

Windows Vista start niet op


Aanbevolen berichten

Hallo Computeridee leden\r\n\r\nIk ben Joey ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem met mijn computer Acer Aspire ik heb er even en filmpje van gemaakt hier is de link van het filmpje : [url]http://www.youtube.com/watch?v=Ze0ysynEZ2w[/url]\r\n\r\nDat - icoontje blijft de hele tijd daar staan zolang de pc aan staat.\r\n\r\nIk hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen !\r\n\r\nMvg Joey
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nIk heb je filmpje even bekeken en hij blijft hangen op : \'checking NVRAM\'.\r\n\r\nHet kan iets simpels zijn, maar ook iets lastigs.\r\nNVRam betekent: [I]Non-Volatile Ram [/I]en daarmee wordt je[I] BIOS-chip [/I]bedoeld.\r\n\r\nVraag: heb je misschien een USB-stick in je systeem laten zitten?\r\nHaal die er dan uit en kijk of hij nu wel start.\r\n\r\nOF: het batterijtje, dat je BIOS-chip stroom levert, is leeg.\r\nNet zoals dat bij een horloge kan gebeuren.\r\n[SIZE=\"1\"][B](B.v. als je de machine een poos niet hebt gebruikt.)[/B][/SIZE]\r\nDie moet dan worden vervangen.\r\n\r\nOF: hoor je korte/lange piepjes tijdens de opstart?\r\nIn dat geval is het een ander geheugenprobleem.\r\n\r\nTenslotte: als je een vraag stelt, zet er dan meteen de computergegevens bij.\r\nWelk type, welke videokaart, welk besturingssysteem, enz.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Hallo.\r\n\r\nHartstikke bedankt !\r\n\r\nJeep: Ik zou dat de volgende Keer doen sorry daarvoor.\r\nDankjewel voor de tips ik ga wel even kijken!\r\n\r\nLaurent: En vriend van me heeft zon cd dat gaa ik vandaag proberen.\r\nEn hoe kan ik zo\'n opstart herstel starten?\r\n\r\nSuper jongens! Bedankt\r\n\r\nMvg Joey
Link naar reactie
[QUOTE=RossiFan;522127]...En hoe kan ik zo\'n opstart herstel starten?...[/QUOTE]\r\n\r\nAls eerste opstarten vanaf de dvd (kijk wel even in het BIOS of dit goed staat), \r\nen zie verder de volgende link:\r\n[URL=\"http://www.computerfeeling.nl/pages/vistareparatie.asp\"]http://www.computerfeeling.nl/pages/vistareparatie.asp[/URL]\r\n\r\nVeel succes. ;)
Link naar reactie
Ik heb zojuist het geprobeerd met een windows vista cd maar ik kan niet via die cd opstarten we hebben alles geprobeerd maar het wil niet lukken ik kan ook niet in veiligemodus opstarten. Ik denk dat ik hem gewoon ga weg brengen naar en computer zaak en hopen dat die mensen mij kunnen helpen.\r\n\r\nMvg Joey
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nWeet niet of je intussen al langs de winkel bent geweest,\r\nmaar indien niet:\r\nIn de BIOS komen is een beetje tricky.\r\nZet de computer aan en wacht op het ACER-scherm.\r\nLinksonder zie je nu: DEL ENTER SETUP F12 BOOTMENU.\r\nDruk nu op de DEL-toets (=Delete).\r\nSnel zijn, want als dat scherm weg is ben je te laat en kom je weer uit bij het streepje.\r\n\r\nJe komt nu in het geheugen van de BIOS-chip, die onder meer de datum\r\nen je geheugen- en hardeschijfgegevens bevat.\r\n\r\nAls dat lukt kun je de DEFAULT-settings eens proberen.\r\nOpslaan (ik dacht met F10) en doorstarten.\r\nHet kan je probleem oplossen, maar als het batterijtje dat de stroom voor die chip levert als de compu uitstaat, versleten is, moet er toch een nieuwe in.\r\nEn misschien ligt het dus helemaal niet aan je harde schijf.\r\nEen nieuwe kopen lost dan het probleem niet op.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...