Ga naar inhoud

Windows xp home opstart probleempje


Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik zit hier met een pc van een vriendin van me met een opstartprobleem.\r\n\r\nmedion pc\r\n320gb maxtor ide.\r\ncddvromspeler ide.\r\n\r\nintel processor.\r\n\r\nIedegeval \r\n\r\nals je deze pc opstart krijg je de eerst het bios-scherm en daarna een scherm dat die alle detecteert en dan stopt die zeg maar en geeft y en dan een varkensneusjeteken aan en daarna nogmaal een y.\r\n\r\n\r\nIk heb alle hardwareonderdelen er 1 voor 1 uitgehaald maar daar gaf die verder geen fouten bij aan.\r\n\r\nIk heb een herinstallatie geprobeerd maar omdat die niet verder gaat dan dat scherm heeft die ook niet de kans om de cd op te starten.\r\n\r\nWeet iemand hier raad mee?:D
Link naar reactie
Varkensneusjeteken.... tell me more. Zelfs Google verslikt zich :D \nJe bedoelt toch niet @ ? Dat lijkt er ook een beetje op.\n\n\nF8 geprobeerd om in het opstart-menu van Windows te komen ?\nHet is mij namelijk niet helemaal duidelijk of het stokt bij het laden van de eerste Windows bestanden of tijdens BIOS activiteit.\n\nStopt die hardwaredetectie niet op een punt waarbij het meedeelt wat het aan het detecteren is ?\n\nJe hebt ook de harddisk losgekoppelt ?\n\nPc uitschakelen, stekker er uit voor een paar minuten, en opstarten het BIOS in en \'[I]Load default settings[/I]\' geprobeerd ?\n\nRAM modules één voor één geprobeerd ?
Link naar reactie
haha, nee geen @ echt 2 rondjes naast elkaar zeg maar:P\n\nmaar hij detecteert alles en resultaat is oke en dan komt het daaronder te staan.\n\nJa, heb ook de hdd losgekoppelt en dat zegt die insert systemdisk of systemboot failure.\n\nDat van pc uitschakeleen en ram modules zal ik eens even gaan proberen:_)\n\nHeb wel de bios op defaults geprobeerd ja.. maar geen resultaat.
Link naar reactie
Oh, als hij meedeelt dat hij geen systeemdisk kan vinden bij afkoppeling van de harddisk hoef je het niet snel in het BIOS of het moederbord te zoeken , dan is Windows op de harddisk-, of de harddisk zelf vernaggelt.\n\nProbeer eerst F8 om in het opstartmenu van Windows te komen ?\nOp die overgang van BIOS schermen naar dat zwarte scherm waar Windows meestal begint te laden [I]1x per seconde[/I] op [B]F8[/B] drukken.\n\nAls dat niet lukt is er niets van Windows dat wil laden, en is denk ik de harddisk wijlen, of het hele bestandssysteem beschadigd of zoek. Bijvoorbeeld de bootsector of partitietabel beschadigd.\n\nDan het BIOS binnengaan (meestal F2 of DEL, staat vaak aangegeven op één van die eerste BIOS schermen) en de CD/DVD als eerste opstartdevice instellen om b.v. de Windows installatiedisk te laden, of de herstelconsole op die disk.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=wilrikb;523244]de hirens boot cd pakt die wel..\r\n\r\nik probeer hem nu te scannen op bad sectors met hdd regenerator... gaat nog de hele nacht duren denk ik|-)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nwel geen bad sectors:_) ik kan wil mini windows xp laden en daar ziet die de winxp cd wel maar vanuti daaruit wil die niet opstarten:confused:
Link naar reactie
Dat [I]mini windows xp[/I], vanaf welke schijf boot je die dan ?\r\nEen tweede optische drive of zo ?\r\n\r\nHeb je in het BIOS zeker de juiste drive als eerste boot device gezet ?\r\nDat moet eigenlijk wel omdat die [I]hirens boot cd[/I] wel blijkt op te starten, maar dan nog begrijp ik niet waarom de XP installatie CD dat niet doet in dezelfde drive.... :confused:
Link naar reactie
Oneindig, dat wist ik nog.\nZeker dat je \'oneindig\' kan wachten (tot je twee onsjes weegt) met die mededeling op je scherm :rolleyes:\n\nDe vraag is of de harddisk nog werkt, of dat met een programma als [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk][U]testdisk[/U][/url] misschien de [I]bootsector[/I] of [I]MBR[/I] te repareren valt, want ik heb een vermoeden dat daar het probleem zit. Het BIOS wordt misschien door de bootsector met een kluitje het riet ingestuurd, en loopt vast.\n\nMaar als je al aan het installeren bent geraakt dan is dat idee al te laat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...