Ga naar inhoud

Windows nieuwe installatie


Aanbevolen berichten

Beste computergebruikers en experts. \r\n\r\nZou iemand mij kunnen helpen met de volgende vraag?\r\n\r\nNadat mij computer niet meer wilde opstarten heb ik windows xp opnieuw laten installeren. Op zich prima zelfs windows xp sp3 was geïnstalleerd. Scheelt weer werk. Alleen bij het aansluiten van de printer, scanner en firewire kaart heb ik nu een probleem. Normaal gesproken zijn deze apparaten plug and play maar er zijn toch wat problemen. Eerst maar de printer: \r\n\r\nWindows XP herkent de printer HP deskjet 720c (idd een oud beestje maar oke) maar kan vanaf de windows XP sp2 cd die ikzelf bij de computer kreeg geen driver vinden. Volgens mij omdat de installatie cd van de reparatiefirma meteen SP3 bevat. [B]Klopt dit?[/B] \r\nBij de vorige kale herinstallatie met deze cd ging alles prima.\r\n\r\nEn heeft iemand een idee hoe ik dit in hemelsnaam kan verhelpen? \r\nWellicht eerst SP3 deïnstalleren?\r\n\r\nMet vriendelijke groet en alvast bedankt,\r\n\r\nJoost van Hasselt
Link naar reactie
Beste Lange Pier,\nMet de eerste keer bedoel ik vorig jaar toen ik windows xp opnieuw installeerde. Ik heb toen voordat ik de updates van windows (incl. sp3) installeerde eerst de printer geinstalleerd en via mijn windows cd sp2 de driver geinstalleerd. \nNu heeft de winkel een andere cd (met sp3) gebruikt voor de installatie dan ikzelf heb (met sp2). Kan dat verschil maken?\n\nHet gaat nu fout als ik de computer opstart. Windows stelt dan dat er nieuwe hardware is gevonden en wel de HP Deskjet 720c, vervolgens moet ik een locatie aanwijzen waar de driver hiervoor staat maar op mijn windows xp cd kan hij niets vinden. Ik maak waarschijnlijk ergens een fout maar waar?
Link naar reactie
Drivers voor moederbord en randapparatuur staan niet op de XP cd, hooguit oudere van Intel en sommige andere merken voor de chipset.\r\n\r\nDie drivers staan op de bijgeleverde cd\'s van de PC of moederbord en randapparatuur en niet op de XP cd, dan zouden dat er wel honderden moeten zijn voor al die PC\'s, moederborden en randapparatuur wat op deze wereld te verkrijgen is.;)\r\n\r\nOftewel, download ze bij de fabrikant ervan, voor een HP bij HP dus.
Link naar reactie
Oke dat snap ik. Weet u waar ik zo\'n driver kan vinden? Op de HP site staat het volgende:\n\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bdd09005&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=58707[/url]\n\nEn dit doet hij dus niet. Ik krijg geen enkele lijst met fabrikanten. \n\nGroet en dank voor de energie en moeite
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;521509]Drivers voor moederbord en randapparatuur staan niet op de XP cd, hooguit oudere van Intel en sommige andere merken voor de chipset.\r\n\r\nDie drivers staan op de bijgeleverde cd\'s van de PC of moederbord en randapparatuur en niet op de XP cd, dan zouden dat er wel honderden moeten zijn voor al die PC\'s, moederborden en randapparatuur wat op deze wereld te verkrijgen is.;)\r\n\r\nOftewel, download ze bij de fabrikant ervan, voor een HP bij HP dus.[/QUOTE]\r\n\r\nWrong, de drivers van veel, heeeeeel veel randapparatuur staan op de installatie-cd van XP. Heel veel printers, scanners, muizen, netwerkkaarten, modems, beeldkaarten etc. worden standaard door XP herkend en ondersteund. Zo ook de DeskJet 720c van TS. Het zou in dit geval alleen kunnen zijn dat de cd die bij de reparatie/herinstallatie is gebruikt een gestripte versie is waaruit alle niet direct nodige en oudere drivers zijn verwijderd. Dit om ruimte op de cd vrij te maken voor nieuwere drivers van nieuwere randapparatuur en tevens de installatietijd te verkorten.\r\n\r\nVoor TS: je kunt via Start> Printers en faxapparaten> printer toevoegen> etc de printer niet aan je systeem toevoegen? Anders zul je toch een driver-cd van de HP 720c moeten zien te bemachtigen. Misschien dat je hem kunt installeren via Microsoft Update?
Link naar reactie
Beste Hans60,\r\n\r\nIk geloof dat dat idd gebeurd is. Ik zal het bij de winkel vragen of dit waar is. \r\nIs die driver niet los op de windows xp sp2 cd te vinden. En dat ik hem dan naar een map kopieer waar ik hem kan aanwijzen oid?\r\n\r\n\r\nVia microsoft vind ik alleen een driver voor windows 7.\r\n\r\nBij HP dus niets. De cd die bij de printer zit is alleen voor 98 en NT en geeft een foutmelding dat deze niet geschikt is voor XP als ik stiekem toch probeer deze te installeren. \r\nMet printer toevoegen lukt het helaas ook niet. Ik zal vanavond maar verder gaan pluizen.
Link naar reactie
Ik kan het toch niet laten. Misschien dat enkele screendumps helderheid verschaffen....\r\nAls ik de computer opstart krijg ik de bekende melding \'Nieuwe hardware gevonden\'. Scr 1. Ik klik \'Ja alleen deze keer. \r\nDan krijg ik het volgende te zien, afbeelding 2 (scr2). Hier kies ik voor de software automatisch selecteren en krijg ik afbeeling 3 te zien.\r\nMaar dan gebeurt het ik krijg afbeelding 4 voor mijn kiezen.\r\n\r\nMet de optie ´Printer toevoegen´ krijg ik de volgende mededeling afbeelding 5.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;521512]Wrong, de drivers van veel, heeeeeel veel randapparatuur staan op de installatie-cd van XP. Heel veel printers, scanners, muizen, netwerkkaarten, modems, beeldkaarten etc. worden standaard door XP herkend en ondersteund. Zo ook de DeskJet 720c van TS. Het zou in dit geval alleen kunnen zijn dat de cd die bij de reparatie/herinstallatie is gebruikt een gestripte versie is waaruit alle niet direct nodige en oudere drivers zijn verwijderd. Dit om ruimte op de cd vrij te maken voor nieuwere drivers van nieuwere randapparatuur en tevens de installatietijd te verkorten.\r\n\r\nVoor TS: je kunt via Start> Printers en faxapparaten> printer toevoegen> etc de printer niet aan je systeem toevoegen? Anders zul je toch een driver-cd van de HP 720c moeten zien te bemachtigen. Misschien dat je hem kunt installeren via Microsoft Update?[/QUOTE]\r\n\r\nStaat er toch?:-@\r\nVoor ouwe meuk ja.\r\nMaar ja, je corrigeert liever iemand dan goede adviezen geven, dat zijn we nu wel gewend.(cry)
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;521527]Staat er toch?:-@\r\nVoor ouwe meuk ja.\r\nMaar ja, je corrigeert liever iemand dan goede adviezen geven, dat zijn we nu wel gewend.(cry)[/QUOTE]\r\n\r\nNee, er staat: \r\n\"Drivers voor moederbord en [B]randapparatuur staan niet op de XP cd[/B], hooguit oudere van Intel en sommige andere merken voor de chipset.\" De printer van TS valt onder het door jou zo fijntjes omschreven \"oude meuk\" en daar staan de drivers dus wel voor op de XP cd. En ja: ik neem de vrijheid om jou te corrigeren als je de vraagsteller de verkeerde kant op stuurt (en dat zie ik je nogal eens doen....). Mogelijk dat jij eventjes een linkje kunt geven waar hij bij HP z\'n drivers op kan halen?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;521591]Op de HP site staan gewoon de drivers voor de 720c voor xp. Daar dus:\r\n\r\n[url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=58707&[/url]\r\n\r\nWel even je besturingssysteem kiezen.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAl eens op de link voor Microsoft Windows XP geklikt?
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;521600]Al eens op de link voor Microsoft Windows XP geklikt?[/QUOTE]\r\n\r\nPotverdrie Hans..... Je hebt gelijk. Ja mijn oude 840c kwam ook zo uit XP rollen, dus wat dat betreft zou het zonder problemen bij TS moeten lukken, zonder HP. \r\nConclusie kan dan zijn dat windows heel erg kaal is geinstalleerd op zijn pc.\r\n\r\nTS zou bij uitvoeren kunnen tikken fsc /scannow misschien vult windows dan de ontbrekende bestanden vanaf de cd aan?\r\nTS zou dan wel de cd van xp moeten plaatsen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
TS heeft meerdere opties. 1: de link van Lange Pier gebruiken om de drivers te downloaden en ze dan installeren, 2: m.b.v. AutoStreamer en zijn eigen XP installatiecd een nieuwe cd maken inclusief SP3. Het lijkt er op dat hij de drivers van zijn originele XP cd niet kan installeren omdat XP begint te piepen dat dat een oudere versie van het OS (SP2) betreft dan degene die reeds geïnstalleerd is (SP3). Dezelfde melding zal naar voren komen bij jouw oplossing: sfc /scannow. De eerste optie is voor nu de snelste en simpelste, de tweede kan van pas komen voor een volgende herinstallatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...