Ga naar inhoud

gratis programma Ping! image tool


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het artikel over PING in ComputerIdee indachtig wou ik dat even in de praktijk brengen op mijn Dell Inspiron 1720 met Win Vista. Ik heb de laatste versie EN de handleiding van PING gedownload, op schijf gezet en gestart.\r\n1. Het eindresultaat was een image zonder inhoud, een verdwenen C:\\schijf en D:\\schijf met de oorspronkelijke Dell-restore bestanden. Ik probeerde vooreerst het systeem alsnog terug te zetten vanaf een kopie van die herstelbestanden van de oorspronkelijke D:\\drive, maar dat werd geweigerd wegens \'geen harde schijf gevonden\' ... ?!\r\n2. Omdat ik Win Vista niet meer kon terugzetten, begon ik maar met een Win 7 installatie (wat ik uiteindelijk van plan was). Na deze install (of al eerder ?) werkte bleutooth niet meer. Ik kreeg het niet aan de praat met alle drivers van Dell. Steeds gepromt met \"Schakel BT in met Fn+F2\", maar dat leverde geen enkele reactie op. Toch staat Bluetooth AAN in de BIOS.\r\n3. Dan probeerde ik om XP te installeren, maar de harde schijf van de notebook was onvindbaar, behalve wanneer er geen ander opstartmedium aanwezig is, dan wordt Win 7 gestart !\r\nHoe kan ik de HD bereiken, herpartitioneren en herformateren (liefst vanuit XP) ?
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
RenaatG, alsjeblieft deze tekst als nieuwe vraag posten.\n\nVoor het starten van een nieuwe vraag, klik je links-boven op \"[I]Computer Idee Forum[/I]\"\n(Lees ook de [I]forumregels[/I] even door.)\n\nDaar krijg je een lijst met verschillende sub-onderdelen ([I]hardware, Internet, multimedia, software[/I] etc.) en in ieder van die weer wat sub-mogelijkheden.\nKies er één waar van je denkt dat het passend is voor jouw vraag.\nNa op zo\'n onderdeel geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid links boven voor \"[I]Nieuw onderwerp posten[/I]\" (Abusievelijk \"[B][I]New thread[/I][/B]\") .\nGebruik wel een passende titel voor je vraag.\n\n[QUOTE=RenaatG;521499]\nHoe kan ik de HD bereiken, herpartitioneren en herformateren (liefst vanuit XP) ?[/QUOTE]\nSnel (maar misplaatst) antwoord:\nXP heeft geen driver voor de SATA controller voor je harde schijf.\nIn het BIOS de controler van native of AHCI afhalen ( = op IDE modus zetten)\nInfo Dell:\n[url]http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/document?docid=332083[/url]\n\n=============================================================\n\n[QUOTE=tjoekse;521522]de zoveelste miskleun :rolleyes:\n waar had ik het ook al weer over.\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=520996#post520996[/URL][/QUOTE]\nDit bericht zou inderdaad ook onder jouw opmerking vermeld kunnen worden. :s
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...