Ga naar inhoud

een aantal blue screens


Aanbevolen berichten

goede avond allemaal,\r\n\r\nik heb al anderhalf jaar een Dell XPS 630i, alles werkt prima.\r\nmaar al een tijdje krijg ik een aantal verschillende blue screens (regelmatig)\r\nop andere topics heb ik gelezen dat je WhoCrashed kan downloaden om te zien waar de fouten zitten, maar ik zelf kom er niet echt uit.\r\nmet mijn hoop op jullie gevestigd zijn hier de blue screens:\r\nvooral die \"usbhub\" blue screen krijg ik redelijk vaak (5 a 7 keer per week)\r\n\r\nOn Sun 11-4-2010 17:27:27 your computer crashed\r\nThis was likely caused by the following module: usbhub.sys\r\nBugcheck code: 0xFE (0x8, 0x6, 0x1, 0x9BA5E000)\r\nError: BUGCODE_USB_DRIVER\r\nDump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini041110-02.dmp\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\drivers\\usbhub.sys\r\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\r\ncompany: Microsoft Corporation\r\ndescription: Default Hub Driver for USB\r\nThe crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time. \r\n\r\n\r\n\r\nOn Sun 11-4-2010 9:29:38 your computer crashed\r\nThis was likely caused by the following module: btwaudio.sys\r\nBugcheck code: 0x50 (0x9C3FA11C, 0x1, 0x9C17FD31, 0x0)\r\nError: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\r\nDump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini041110-01.dmp\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\drivers\\btwaudio.sys\r\nproduct: Bluetooth Software\r\ncompany: Broadcom Corporation.\r\ndescription: Bluetooth Audio Device\r\n\r\nOn Wed 24-2-2010 22:17:30 your computer crashed\r\nThis was likely caused by the following module: ntkrnlpa.exe\r\nBugcheck code: 0x9F (0x3, 0x98D7B030, 0x987E6D18, 0x8521AB10)\r\nError: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE\r\nDump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini022410-01.dmp\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\ntkrnlpa.exe\r\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\r\ncompany: Microsoft Corporation\r\ndescription: NT Kernel & System\r\nThe crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time. \r\n\r\nPC SPECS:\r\nManufacturer: Dell Inc\r\nProcessor: Intel(R) Core(TM)2 Extreme CPU Q6850 @ 3.00GHz\r\nRAM Memory: 4096 MB 800 MHz DDR2 [4 x 1024MB]\r\nVideo Card: DUAL SLI 512MB NVidia GeForce 9800GT\r\nHard Drive: 750 GB ATA 7200 RPM\r\nMediaStation: 19 in 1 geheugenkaartlezer met BlueTooth\r\nSoundCard: SoundBlaster XFI Xtreme Gamer-card\r\nPCI-kaart: 128MB Ageia PhysX PCI-kaart.\r\nBesturing Systeem: Windows Vista 32bit
Link naar reactie
Kan geen kwaad eerst eens een geheugentest te doen omdat er meerdere systemen zijn waar het BSOD optreedt, namelijk USB, audio, en een systeemdriver.\r\n\r\nGeheugentest op CDr of floppy zetten (ISO), en daarmee de computer opstarten. Eerst in het BIOS aangeven dat je van CD/DVD wilt opstarten (\'[I]First bootdevice[/I]\')\r\n\r\nMemtest86:\r\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\n\r\nOf de MS Memory test:\r\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]\r\n\r\nLaat die maar een aantal uren draaien, desnoods een nacht.
Link naar reactie
die van microsoft werkt niet, als ik de lege dvd in me pc heb zitten en dan op \"create startup disk\" klik staat er \"no supported flopy drives found\".\n\nen waar denk je dat het aan zal liggen? hardware of software?\naangezien 2 maanden mijn moederbord en me 2 video kaarten zijn vervangen omdat die kapot waren en het zou raar zijn als dat weer het geval zal zijn :S
Link naar reactie
ja, maar die kan ik niet kopen, aangezien ik nog maar 18 ben, heb ik geen beschikking over een credit card. (me vader zal zijn kaart niet geven)\n\nmaar wat ik wel ergens heb liggen is een cd van dell, wat een diagnostic test is.\ndie heb ik moeten laten draaien toen mijn pc naar de knoppe was, maar toen was er geen error gevonden.\n\nmaar ik heb nog steeds niet voor mekaar gekregen om een dvdtje te maken van de MS memory test, iemand een idee waarom?
Link naar reactie
MEMTEST86 heeft ook een \'[I]Free download[/I]\' (links boven) dus je hoeft het niet te kopen. Ze hopen stilletjes natuurlijk dat jij daar wel wat geld voor over hebt, neem ze dat eens kwalijk.\n\nEn die van Microsoft heeft verschillende versies in die executable, namelijk:\n* één voor floppy (die zelf een floppy aanmaakt) \n* en eentje voor CD (die een [B].[/B]ISO aanmaakt welke je met een brandprogramma [I]als image[/I] op CD moet branden. Dat is en functie van het brandprogramma.)\n! Geen DVD, maar een [B]CD[/B].\n\nLees voor het gebruik van het MS bestand wat je download eerst die gebruiksaanwijzing die in die link staat. In het setup programma bijvoorbeeld moet kiezen voor \'[I]Save CD Image to Disk[/I]\', en daarna dat image aan je brandprogramma voeren.\n\nAl is dus nog niet verloren :p
Link naar reactie
Vrees niet, het was maar één ideetje om me te beginnen, later is het ook nog te testen.\n\n[QUOTE=Dorgon;521171]....vooral die \"usbhub\" blue screen krijg ik redelijk vaak (5 a 7 keer per week)...[/QUOTE]\nKomt dit wanneer je je PC in standby zet ? (sleep, hybernate, whatever)\n[url]http://support.microsoft.com/kb/930568[/url]\n\nHier is melding van zo\'n fout bij het gebruik van een \'[I]USB composite device[/I]\', een USB apparaat aangesloten wat meerdere taken doet, zoals keuboard+muis.\n[url]http://support.microsoft.com/kb/934796[/url]\n\nBeiden hebben daar een hotfix voor nodig, maar het is wel voor Vista.\nEerst ook zorgen dat de PC [I]up to date[/I] is met Windows update, zoals service pack 1.
Link naar reactie
klopt, en ik heb net de dell helpdesk gebeld.\nzij zijden dat ik windows opnieuw moest installeren aangezien ik een nieuw moederbord heb.\nmaar dat heb ik nu gedaan, alle drivers geïnstalleerd.\nstop ik de CD waar de drivers op staan voor de USB internet adapter (van Thomson gt123g ofzo) geeft het programmatje aan dat ik de adapter in me pc moet steken, wat ik toen deed, gaf mijn pc een raar geluidje.\n\nnormaal als je een usb device in je pc stopt hoor je \"dong ding\" en als je hem er weer uit haalt \"ding dong\". maar nu hoorde ik een totaal ander geluid, nu was het meer van \"ding ding ding\" en toen liep weer heel me pc vast, dus ik liet hem gewoon een tijdje aan staan (even wat gaan eten) toen ik terug kwam was het weer raak, weer een \"windows is hersteld van een onverwachte afsluiting\" -_-\n\nhet vervelendste is nu dat ik geen internet op me pc heb en dus geen WhoCrashed kan installeren omdat die dan om een update vraagt.\nmaar ik kan er wel vanuit gaan dat het weer om een USB probleem gaat?
Link naar reactie
Ik zou voor de zekerheid maar een BIOS reset doen, en doe dat in dit geval maar door het moederbord batterijtje er tien minuten uit te halen, terwijl de stekker uit het stopcontact is.\n\nZet verder uit dat de PC bij fouten vanzelf opnieuw opstart:\nrechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit.\n\nDan bij installatie van drivers [I]als eerste[/I] van je moederbord CD of de fabrikant site de chipsetdrivers (moederborddrivers) installeren voordat je andere drivers doet.\n\nVerder zou ik op de site van Thomson kijken of er een betere (latere) driver is.\nToen je hiervoor nog die BSOD\'s kreeg heb je ooit geprobeerd om zonder die Thomson te werken ? Die zou anders wel eens het probleem kunnen zijn.
Link naar reactie
en ik weet nog niet zo veel af van mijn moederbord, dus ik heb geen idee waar dat batterijtje zit. maar ik denk dat ik dell vandaag nog even bel, waarschijnlijk zullen ze dan zeggen dat ik de dell diagnostic test moet doen, maar die cd heb ik niet meer (ik heb geen idee waarom) maar dan zullen ze wel en nieuwe op sturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...