Ga naar inhoud

svchost.exe toepassingsfout


Aanbevolen berichten

De pc loopt 1 op 2 keer vast en geeft dan de volgende melding\r\n\r\n[U]svchost.exe toepassingsfout. De instructies op 0x00000000 verwijst naar geheugen op 0x00000000 De lees of schrijfbewerking is mislukt[/U]\r\n\r\nDit gebeurt zelfs bij het opstarten van de PC, vanaf dat je op de START knop drukt loopt het al vast, zelfs ctrl alt del werkt niet meer.\r\n\r\nIk weet niet of dit de juiste Hijack file is maar voeg het erbij\r\n\r\nLogfile of Trend Micro HijackThis v2.0.3 (BETA)\r\nScan saved at 20:33:33, on 1/04/2010\r\nPlatform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)\r\nMSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)\r\nBoot mode: Normal\r\n\r\nRunning processes:\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\smss.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\winlogon.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\services.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\lsass.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\spoolsv.exe\r\nC:\\WINDOWS\\eHome\\ehRecvr.exe\r\nC:\\WINDOWS\\eHome\\ehSched.exe\r\nC:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jqs.exe\r\nC:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\VS7DEBUG\\MDM.EXE\r\nC:\\Program Files\\Norton AntiVirus\\Engine\\16.8.0.41\\ccSvcHst.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\nvsvc32.exe\r\nC:\\Apps\\Softex\\OmniPass\\Omniserv.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe\r\nC:\\Program Files\\Common Files\\Ulead Systems\\DVD\\ULCDRSvr.exe\r\nC:\\Program Files\\Sonic\\DigitalMedia LE v7\\MyDVD LE\\USBDeviceService.exe\r\nC:\\PROGRA~1\\COMMON~1\\X10\\Common\\x10nets.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\dllhost.exe\r\nC:\\Apps\\Softex\\OmniPass\\OPXPApp.exe\r\nC:\\Program Files\\Norton AntiVirus\\Engine\\16.8.0.41\\ccSvcHst.exe\r\nC:\\WINDOWS\\Explorer.EXE\r\nC:\\WINDOWS\\ehome\\ehtray.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\RUNDLL32.EXE\r\nC:\\WINDOWS\\RTHDCPL.EXE\r\nC:\\Program Files\\Sonic\\DigitalMedia LE v7\\MyDVD LE\\DetectorApp.exe\r\nC:\\Apps\\Softex\\OmniPass\\scureapp.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\HP Software Update\\HPWuSchd2.exe\r\nC:\\Program Files\\QuickTime\\qttask.exe\r\nC:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jusched.exe\r\nC:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office12\\GrooveMonitor.exe\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\ctfmon.exe\r\nC:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nC:\\APPS\\SMP\\SmpSys.exe\r\nC:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 3\\AWC.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqtra08.exe\r\nC:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqSTE08.exe\r\nC:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jucheck.exe\r\nC:\\WINDOWS\\System32\\svchost.exe\r\nC:\\Program Files\\Common Files\\Microsoft Shared\\Source Engine\\OSE.EXE\r\nC:\\WINDOWS\\system32\\msiexec.exe\r\nC:\\Program Files\\TrendMicro\\HiJackThis\\HiJackThis.exe\r\n\r\nR1 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Default_Page_URL = [url]http://breedband.telenet.be[/url]\r\nR0 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Start Page = [url]http://www.google.be/[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Default_Page_URL = [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Default_Search_URL = [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896[/url]\r\nR1 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Search Page = [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896[/url]\r\nR0 - HKLM\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Start Page = [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157[/url]\r\nR1 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main,Window Title = Telenet Internet\r\nR0 - HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen\r\nO2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\\Program Files\\Adobe\\Acrobat 7.0\\ActiveX\\AcroIEHelper.dll\r\nO2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\\Program Files\\Norton AntiVirus\\Engine\\16.8.0.41\\IPSBHO.DLL\r\nO2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office12\\GrooveShellExtensions.dll\r\nO2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jp2ssv.dll\r\nO2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\\Program Files\\Java\\jre6\\lib\\deploy\\jqs\\ie\\jqs_plugin.dll\r\nO3 - Toolbar: (no name) - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - (no file)\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [IMJPMIG8.1] \"C:\\WINDOWS\\IME\\imjp8_1\\IMJPMIG.EXE\" /Spoil /RemAdvDef /Migration32\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [PHIME2002ASync] C:\\WINDOWS\\system32\\IME\\TINTLGNT\\TINTSETP.EXE /SYNC\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [PHIME2002A] C:\\WINDOWS\\system32\\IME\\TINTLGNT\\TINTSETP.EXE /IMEName\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [ehTray] C:\\WINDOWS\\ehome\\ehtray.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\\WINDOWS\\system32\\NvCpl.dll,NvStartup\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [nwiz] nwiz.exe /install\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\\WINDOWS\\system32\\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] HDAShCut.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [DetectorApp] C:\\Program Files\\Sonic\\DigitalMedia LE v7\\MyDVD LE\\DetectorApp.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [OmniPass] C:\\Apps\\Softex\\OmniPass\\scureapp.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [HP Software Update] C:\\Program Files\\HP\\HP Software Update\\HPWuSchd2.exe\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [QuickTime Task] \"C:\\Program Files\\QuickTime\\qttask.exe\" -atboottime\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [SunJavaUpdateSched] \"C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jusched.exe\"\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [GrooveMonitor] \"C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office12\\GrooveMonitor.exe\"\r\nO4 - HKLM\\..\\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\\system32\\dumprep 0 -u\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [MSMSGS] \"C:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\" /background\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [SmpcSys] C:\\APPS\\SMP\\SmpSys.exe\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [ctfmon.exe] C:\\WINDOWS\\system32\\ctfmon.exe\r\nO4 - HKCU\\..\\Run: [Advanced SystemCare 3] \"C:\\Program Files\\IObit\\Advanced SystemCare 3\\AWC.exe\" /startup\r\nO4 - HKUS\\S-1-5-19\\..\\Run: [CTFMON.EXE] C:\\WINDOWS\\system32\\CTFMON.EXE (User \'Lokale service\')\r\nO4 - HKUS\\S-1-5-20\\..\\Run: [CTFMON.EXE] C:\\WINDOWS\\system32\\CTFMON.EXE (User \'Netwerkservice\')\r\nO4 - HKUS\\S-1-5-18\\..\\Run: [CTFMON.EXE] C:\\WINDOWS\\system32\\CTFMON.EXE (User \'SYSTEM\')\r\nO4 - HKUS\\.DEFAULT\\..\\Run: [CTFMON.EXE] C:\\WINDOWS\\system32\\CTFMON.EXE (User \'Default user\')\r\nO4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\\Program Files\\HP\\Digital Imaging\\bin\\hpqtra08.exe\r\nO8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\\PROGRA~1\\MICROS~3\\Office12\\EXCEL.EXE/3000\r\nO9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\\PROGRA~1\\MICROS~3\\Office12\\ONBttnIE.dll\r\nO9 - Extra \'Tools\' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\\PROGRA~1\\MICROS~3\\Office12\\ONBttnIE.dll\r\nO9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\\PROGRA~1\\MICROS~3\\Office12\\REFIEBAR.DLL\r\nO9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\\WINDOWS\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe\r\nO9 - Extra \'Tools\' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\\WINDOWS\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe\r\nO9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nO9 - Extra \'Tools\' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\\Program Files\\Messenger\\msmsgs.exe\r\nO14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\\APPS\\IE\\offline\\benl.htm\r\nO16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - [url]http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1162205339093[/url]\r\nO18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office12\\GrooveSystemServices.dll\r\nO20 - AppInit_DLLs: winmm.dll\r\nO22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\\WINDOWS\\system32\\browseui.dll\r\nO22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\\WINDOWS\\system32\\browseui.dll\r\nO23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\jqs.exe\r\nO23 - Service: Norton AntiVirus - Symantec Corporation - C:\\Program Files\\Norton AntiVirus\\Engine\\16.8.0.41\\ccSvcHst.exe\r\nO23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\\WINDOWS\\system32\\nvsvc32.exe\r\nO23 - Service: Softex OmniPass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:\\Apps\\Softex\\OmniPass\\Omniserv.exe\r\nO23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\\WINDOWS\\system32\\HPZipm12.exe\r\nO23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\\Program Files\\Common Files\\Ulead Systems\\DVD\\ULCDRSvr.exe\r\nO23 - Service: USBDeviceService - Unknown owner - C:\\Program Files\\Sonic\\DigitalMedia LE v7\\MyDVD LE\\USBDeviceService.exe\r\nO23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\\PROGRA~1\\COMMON~1\\X10\\Common\\x10nets.exe\r\n\r\n--\r\nEnd of file - 8285 bytes\r\n\r\n\r\nHeb ook nog een andere foutmelding gekregen dit was toen ik de pc opnieuw opstarte nadat hij in het begin vast liep hierbij de volgende screen:\r\nhopelijk geen probleem heb het imageshack gedaan.\r\n\r\n[url]http://img52.imageshack.us/img52/3820/foutmelding2b.jpg[/url]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nHopelijk kan iemand helpen,\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Zelf al gezocht met Google?\n\nKom op, onder andere, [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=807821[/url] uit.\n\nOp [url]http://www.pchelper.nl/forum/lofiversion/index.php/t22337.html[/url] geven ze aan dat het mogelijk door Adobe komt. \n\nMisschien dat de daarmee verder geholpen bent?\nGeef anders even aan wat je zelf al hebt geprobeerd/gezocht om het probleem op te lossen.
Link naar reactie
Ik heb uitgebreid gegoogled, dit doe ik altijd eerst.\r\nMaar vond verschillende antwoorden. Het is niet mijn PC die ik probeer te maken maar die van de buren dus ik zocht naar een duidelijk en ook een eenvoudiger antwoord. De eerste link die je plaats geeft voor mij een iets te moeilijk antwoord. Ik wou op safe spelen en daarvoor ff naar hier komen om van jullie mss een duidelijke omschrijving van het probleem te krijgen. Het is geen speciaal geval want er zijn blijkbaar verschillende met dit probleem na wat zoeken op het net.\r\nAls ik in de BIOS van de Pc iets moet gaan veranderen heb ik echt wel bijstand nodig want dat gaat toch een stapje verder dan m\'n huidige kennis.\r\n\r\nAlvast bedankt voor je reactie!
Link naar reactie
Probleem was wel duidelijk, maar het HijackThis log staat niet in de [url=http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133][U]beveiligingsdraadje[/U][/url], en wordt dus niet snel gezien.\n\n[url=http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/vsdebug/thread/287d95a2-8f64-437b-9d76-912febee58fd][U]Hier[/U][/url] hebben er een aantal de volgende oplossing met succes uitgevoerd:\nin je configuratiescherm ga je naar automatische updates, zet die uit, klik daar op de link naar de Windows Update site en doe een manuele update (+ reboot waarschijnlijk), en zet dan automatische update weer aan.\n\nEr staan misschien meerdere succesvolle oplossingen, zoals het uitschakelen van een bepaalde service, maar die bovenstaande lijkt mij makkelijker om te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...