Ga naar inhoud

Windows-Kernel-Power;


Aanbevolen berichten

Hallo lezers\r\nIk zit met een groot probleem. Afgelopen januari heb ik een nieuwe computer gekocht te weten een hp met windows home 7 premium 64 bits.\r\nNu is mijn probleem dat mijn computer steeds uitvalt zonder enige waarschuwing of blauw scherm waarin het probleem beschreven staat. Op het moment dat hij uitvalt ben ik een film aan het kijken met geluid uiteraard.\r\nNu meende ik het probleem gevonden te hebben. Er zaten namelijk 4 stuurprogramma\'s in voor 1 geluidskaart, dus heb ik ze uitgezet behalve die echt bij mijn kaart hoort. Hij viel niet meer uit tot vandaag. Ik zat nu op skype met de webcam en het geluid aan. Fout: kitiek Windows-Kernel-Power; gebeurtenis 41 \r\n\r\nWie kan mij helpen om de oorzaak te vinden. ( ik zit in een rolstoel, dus ik kan de kast niet even openmaken
Link naar reactie
Hoi Rebo!\r\n\r\nJe kunt in de logboeken (rechtsklik op \"Deze Computer\" en dan \"beheren\" kiezen) van Windows kijken naar foutmeldingen wat ongeveer de oorzaak is, in ingewikkelde termen.\r\nIk zou m\'n problemen beschrijven en wat scherm afdrukken maken van het vastlopen.\r\nIn januari gekocht, dus nog garantie neem ik aan.\r\nEn als je er geen rare dingen mee hebt gedaan, moeten ze dit goed herstellen.\r\nHet lijkt me een wat moeilijk oplosbaar probleem, waarmee je lang bezig kan zijn.\r\n\r\nIk vermoed dat het een hardware of driver probleem is. \r\nHeeft HP geen nieuwe bios update voor jou pc?\r\nLet wel op met een bios update. Als het mis gaat, kan je je moederbord weggooien. Dus zoek er eerst info over en lees alle aanwijzingen goed door, als je het nog nooit hebt gedaan.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik zou toch zeggen dat als je net een nieuwe pc hebt gekocht dat je al beschikt over uptodate drivers. Ik heb het probleem ook al voorgelegt aan de verkoper dus ik moet nog maar even afwachten wat hij kan doen voor mij. Mijn pc is al eens eerder weggeweest voor dat probleem maar hij kon het ook niet vinden. :-(
Link naar reactie
Weet je wat het is..... Vaak blijf je met zulke vage klachten die steeds terug komen bezig, tot buiten de garantie periode en dan besluit je na 2 jaar ergernissen toch maar weer een nieuwe te kopen. Ik zou als ik jou was zowiezo extra garantie eisen op deze klachten.\r\nAls ie echt alleen uitvalt bij het film kijken, zou de oorzaak de videochip of kaart kunnen zijn, die te warm wordt, afhankelijk van de specificaties van de pc.\r\n\r\nJe zegt \"ook geen blauw scherm\", maar als je via een rechtklik op \"Deze Computer\" en dan \"Eigenschappen\" en dan \"geavanceerd\" en daarna \"Opstart en Herstel instellingen\" het vinkje weg haalt bij \"De computer automatisch opnieuw opstarten\" dan zal hij dat scherm mogelijk weg geven. Maak er een foto van zonder flitser en plaats die eens. Soms kan je wat afleiden uit de foutcode.\r\n\r\nHeb je trouwens nog iets gevonden in het fouten logboek? \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het volgende gevonden in mijn logboeken\r\n\r\nLogboeknaam: System\r\nBron: Microsoft-Windows-Kernel-Power\r\nDatum: 29-3-2010 16:23:58\r\nGebeurtenis-id:41\r\nTaakcategorie: (63)\r\nNiveau: Kritiek\r\nTrefwoorden: (2)\r\nGebruiker: SYSTEM\r\nComputer: Richard-PC\r\nBeschrijving:\r\nHet systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 41\r\n 2\r\n 1\r\n 63\r\n 0\r\n 0x8000000000000002\r\n \r\n 24150\r\n \r\n \r\n System\r\n Richard-PC\r\n \r\n\r\nWanneer ik op detail druk dan verschijnt er dit\r\n\r\n- System\r\n - Provider\r\n [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power\r\n [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}\r\n\r\n EventID 41\r\n\r\n Version 2\r\n\r\n Level 1\r\n\r\n Task 63\r\n\r\n Opcode 0\r\n\r\n Keywords 0x8000000000000002\r\n\r\n - TimeCreated\r\n [ SystemTime] 2010-03-29T14:23:58.100400000Z\r\n\r\nIn de foutmelding staat dat hij opnieuw opstart maar dat is niet zo. Ik moet de pc zelf uit en dan weer aanzetten.\r\nIk hoop dat je hier wat aan hebt om mij te helpen
Link naar reactie
Hier zijn ze aan het zelfde probleem bezig: \r\n\r\n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproperf/thread/1e460f3e-cb68-4cc3-a3fb-aad1cdb4deb0[/url]\r\n\r\n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproperf/thread/bac00c13-62bb-488f-9f74-4ffb88f62649[/url]\r\n\r\n[url]http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itproperf/thread/a611d79d-9865-4a8e-917b-74b0a891912f[/url]\r\n\r\nDie laatste is erg lang en heb ik niet uitgelezen.\r\nEr is er één bij die lijkt profijt te hebben, bij een andere driver voor de netwerk kaart. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...