Ga naar inhoud

Windows 7 (64 bits) deed vreemd


Aanbevolen berichten

Vandaag startte ik m\'n laptop op en duurde het opstarten langer dan gewoonlijk. Toen m\'n bureaublad tevoorschijn kwam, bleek m\'n layout veranderd te zijn, hoewel de achtergrond nog wel hetzelfde was als hoe ik had ingesteld. Ik probeerde iets uit om het probleem op te lossen. Via thema\'s klikte ik ergens op om proberen het probleem door windows op te laten sporen. Dat duurde volgens mij ook wat aan de lange kant. Weet niet meer precies wat er kwam te staan, maar op een moment merkte ik op dat ook de internetverbinding weg was (nou ja, toen ik op het icoon klikte, stond er \"beperkte toegang\"). Ik besloot te de laptop te herstarten. Bij het afsluiten bleek er een programma niet afgesloten te zijn, dus klikte ik iets van \"forceren\" (maak ik later misschien nog een topic over, want zoiets had ik eerder). Toen er eenmaal werd afgesloten om automatisch te herstarten, duurde het opvallend lang voordat het aanmeldscherm weer verscheen. Na het opstarten, kwam er een popup waarin stond dat Windows onverwacht afgesloten zou zijn, hoewel ik \"opnieuw opstarten\" had geklikt. Ook dat het hersteld was. M\'n layout was bijna weer hetzelfde, een beetje vreemde ingestelde wijze van de kleur die ik had ingesteld, maar dat was gauw verholpen. Er was ook iets van \"meer informatie over het probleem\" ofzo, waar ik onder andere zag staan onder \"Probleemhandtekening:\"->\"Gebeurtenisnaam van probleem: Bluescreen\". Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van bovenstaand probleem?
Link naar reactie
Ik zou als eerste het volgende doen:\r\n\r\nIn de logboeken van windows kijken welke foutmeldingen of daar staan op het tijdstip van de gebeurtenis die je omschrijft en de tekst daarvan hier posten. (logboeken kan je bereiken door rechts te klikken op \"Deze Computer\" en dan \"Beheren\"te kiezen)\r\n\r\nWat je alvast ook kunt doen is de dvd van Windwos 7 plaatsen en in het \"zoeken\" veld intypen: sfc /scannow. Met dit commando, worden alle originele bestanden van Windows 7 gecontroleerd. Dat kan wel even duren. Heb je geen dvd van won 7, probeer dan het commando zo te geven, mogelijk staan de installatie bestanden van win 7 ook op je harddisk.\r\n\r\nProbeer ook opnieuw de mislukte update te installeren, als dat lukt.\r\n\r\nEen schijfcontrole van de schijf waar Win 7 op staat, kan openstaande bestanden weer netjes wegzetten, wat ook een probleem kan oplossen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...