Ga naar inhoud

PC gaat heeeel traag in slaapstand


Aanbevolen berichten

Na een viruscheck gaat mijn XP pro (SP2)_pc heel traag naar slaapstand,het kan wel 5 minuten duren voordat hij eindelijk uitschakelt.\r\nOpstarten gaat dan weer wel normaal.\r\n\r\nals ik de pc normaal uitschakel gaat hij in een paar seconden uit.\r\n\r\nIemand een idee waar dit aan kan liggen,ik denk zelf dat het iets met explorer te maken heeft.
Link naar reactie
Hoeveel geheugen heeft je computer?\n\nIn geval van de slaapstand moet al dit geheugen naar de vaste schijf worden weggeschreven. Als je veel ram en een langzame schijf hebt kan dit inderdaad lang duren.\n\nEnige oplossing die ik daarvoor zie is als volgt: upgraden naar een nieuwer besturingssysteem. Als ik het goed hebt schrijft XP namelijk het hele ram naar de schijf, ongeacht of dat ook daadwerkelijk gebruikt is. Win7 schrijft alleen het gedeelte van het ram naar de schijf waar daadwerkelijk gegevens in zitten. Waarom ik dat denk? Onder XP was m\'n hiberfil.sys altijd net zo groot als m\'n ram-geheugen. Onder Win7 heb ik 3 GB ram en is m\'n hiberfil.sys slechts 2,24 GB groot.
Link naar reactie
[QUOTE=sutton;519094]Het heeft altijd gewerkt in een paar seconden in xp dus denk ik niet dat een omschakeling naar een ander besturingssysteem de oplossing is.\r\n\r\nBij de instellingen van de slaapstand staat dat er 2.000mb nodig is en er is 11.000 mb beschikbaar.[/QUOTE]\r\n\r\n11 GB beschikbaar? Als je harde schijf totaal niet groter is dat 80 GB is 11 Gb al veel te weinig vrije ruimte op je schijf.\r\nZeker op je systeem schijf moet minimaal 15% vrij blijven voor swappen en dit soort acties.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 1 maand later...
de c schijf is 50gb dus 11 gb vrij is meer dan 15% lijkt me.\r\n\r\nIk denk eerder dat er een programma blijft hangen dat niet wil afsluiten,weet iemand misschien een progje dat een log maakt van wat er gebeurt tijdens het in slaapstand gaan?\r\nZo zou ik er misschien achter kunnen komen waar het probleem zit
Link naar reactie
Er klopt iets niet.\n\nFooBar heeft gelijk als deze zegt dat het best wel even duurt om de slaapstand van XP af te ronden, simpel omdat de inhoud van al je RAM naar harddisk geschreven moet worden.\n\nOok zeg jij dat er vermeld wordt dat er 2 GB nodig is voor de slaapstand. \nDat kan kloppen als jij 2 GB RAM hebt.\n\nMaar je zegt ook dat het eerder in seconden afsloot, maar dat kan helemaal niet met de slaapstand, dat kan alleen met [B]standby[/B], waarbij het RAM onder spanning blijft staan waardoor de gegevens in het geheugen bewaard blijven, en[I] niet [/I]de inhoud van je geheugen naar disk wordt geschreven. Want dat laatste kost veel tijd.\n\nEn nu denk ik dat jij vroeger toch echt standby gebruikte, en niet de slaapstand ?\nMisschien dat hier een vinkje staat dat er eerst niet stond ?\n[ATTACH]15205[/ATTACH]
Link naar reactie
Ik weet niet wat daar aan te doen. Ik snap jouw tijden ook niet.\n\nIk heb XP SP3 met 2 GB geheugen:\n\n* [I]Afsluiten[/I] (als er weinig of geen programma\'s openstaan) is in zo\'n 15 seconden gebeurd.\n* [I]Standby[/I] gaat in 6 seconden.\n* [I]Slaapstand[/I] duurt meer dan 3 minuten. (Ik heb die al lang niet meer gebruikt, juist vanwege de tijd die het nam om die 2 GB naar disk te schrijven, en inmiddels zit er 3 GB in, dus dat neemt nog meer tijd)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...