Ga naar inhoud

Verkeerde datum, elke maand


Aanbevolen berichten

Ik heb WINXP SP3, elke maand van de 24e op de 25e springt de datum naar de 30e.\r\nB.v. vandaag moet 25 maart zijn, echter op het display verschijnt 30 maart, + 1 uur.(zomer tijd)\r\nZit in mijn PC een Trojan? TIJD > automatisch met: time.windows.com synchroniseren. En toch elke maand gaat de klok deze \"rare\"sprong maken.\r\nIemand weet wat aan de hand is?
Link naar reactie
Is de overgang van 24 naar 30 exact om 00:00 ?\n\nJe zou dan eens kunnen zien of het in het BIOS goed werkt. Daar wordt de tijd/datum bijgehouden.\nDaarvoor kan je dan op de 24ste om een paar minuten voor de overgang om 00:00 je PC opstarten, en het BIOS binnengaan, en de tijd checken.\nJe zou, terwijl het BIOS in beeld blijft, de overgang kunnen meekijken, en zien of het dan wel- of niet goed gaat.\nGaat het dan ook niet goed, dan is het denk ik niet in Windows te vinden.\n\nGaat het daar wel goed, start dan de PC op, en dan zou de datum nog goed moeten staan. \nDaarna kan je handmatig de tijd-synchronisatie uitvoeren om te zien wat er dan gebeurt. \n( \'[I]datum/tijd aanpassen - Tijd - Nu synchroniseren[/I]\' )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;518791]Is de overgang van 24 naar 30 exact om 00:00 ?\r\n\r\nJe zou dan eens kunnen zien of het in het BIOS goed werkt. Daar wordt de tijd/datum bijgehouden.\r\nDaarvoor kan je dan op de 24ste om een paar minuten voor de overgang om 00:00 je PC opstarten, en het BIOS binnengaan, en de tijd checken.\r\nJe zou, terwijl het BIOS in beeld blijft, de overgang kunnen meekijken, en zien of het dan wel- of niet goed gaat.\r\nGaat het dan ook niet goed, dan is het denk ik niet in Windows te vinden.\r\n\r\nGaat het daar wel goed, start dan de PC op, en dan zou de datum nog goed moeten staan. \r\nDaarna kan je handmatig de tijd-synchronisatie uitvoeren om te zien wat er dan gebeurt. \r\n( \'[I]datum/tijd aanpassen - Tijd - Nu synchroniseren[/I]\' )[/QUOTE]\r\n\r\nbedankt, morgen ga ik het proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;518834]De foute overgang zal in een niet-veranderlijk chipje zitten, niet in het programmeerbare BIOS, en dan heeft flashen dus geen zin.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nGisteren avond 25-3-10 om 22.50 h in de BIOS gekeken. Datum was: TUE MAR 30 2010, TIME was: 23.50 h. Ik heb direct de datum gewijzigd: TUE MAR 25 2010, TIME: 22. 50.\r\nVanmorgen om 9:05 h opnieuw in BIOS gekeken: DATUM: FRI MAR 26 2010, Time: 9. 5 . 5. M.a.w. de BIOS werkt correct. Ik zal nog 29 april om 23.58 h in BIOS kijken. Hopelijk loopt de tijd en datum zoals het moet. Anders haal ik de batterij eruit, de spanning meten etc. Evt. vervangen. Allemaal bedankt voor jullie suggesties
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;518834]De foute overgang zal in een niet-veranderlijk chipje zitten, niet in het programmeerbare BIOS, en dan heeft flashen dus geen zin.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nGisteren avond 25-3-10 om 22.50 h in de BIOS gekeken. Datum was: TUE MAR 30 2010, TIME was: 23.50 h. Ik heb direct de datum gewijzigd: TUE MAR 25 2010, TIME: 22. 50.\r\nVanmorgen om 9:05 h opnieuw in BIOS gekeken: DATUM: FRI MAR 26 2010, Time: 9. 5 . 5. M.a.w. de BIOS werkt correct. Ik zal 29 april om 23.58 h in BIOS kijken. Hopelijk loopt de tijd en datum zoals het moet. Anders haal ik de batterij eruit, de spanning meten etc. Evt. vervangen. Allemaal bedankt voor jullie suggesties
Link naar reactie
[QUOTE=hardys;518781].... elke maand van de 24e op de 25e springt de datum naar de 30e....[/QUOTE]\nJe zal toch deze overgang \'in het echt\' eens moeten meemaken, dus op het moment dat het BIOS als enige zichtbaar is, en Windows dus niet geladen is. \nDan pas heb ik het idee dat je kan zien wie er schuldig is ;)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;518834]De foute overgang zal in een niet-veranderlijk chipje zitten, niet in het programmeerbare BIOS, en dan heeft flashen dus geen zin.[/QUOTE]\r\n\r\nGisteren avond 25-3-10 om 22.50 h in de BIOS gekeken. Datum was: TUE MAR 30 2010, TIME was: 23.50 h. Ik heb direct de datum gewijzigd: TUE MAR 25 2010, TIME: 22. 50.\r\nVanmorgen om 9:05 h opnieuw in BIOS gekeken: DATUM: FRI MAR 26 2010, Time: 9. 5 . 5. M.a.w. de BIOS werkt correct. Ik zal 29 april om 23.58 h in BIOS kijken. Hopelijk loopt de tijd en datum zoals het moet. Anders haal ik de batterij eruit, de spanning meten etc. Evt. vervangen. Allemaal bedankt voor jullie suggesties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...