Ga naar inhoud

Segmenten onleesbaar


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nAfgelopen weekend had ik een lan-party, altijd leuk natuurlijk om daar naartoe te gaan. Totdat je computer uitvalt en niks meer wilt doen.\r\n\r\nBij het opstarten van een spel, stond mijn hele computer vast. Naar taakbeheer gaan was niet meer mogelijk, na een seconde of 30 viel mijn pc uit.\r\nDeze heb ik niet meteen opgestart, omdat ik al niet iets vertrouwde, dus maar de kast opengemaakt om te kijken of er iets niet heel warm was. \r\nNiets voelde heel warm aan, dus me pc maar voorzichtig aangezet. Hij kwam al niet verder dan de \'pagina\' waar je enter setup/boot setup kan kiezen. Ik zette de pc dus maar weer uit.\r\n\r\nHalfuur laten stilstaan (misschien was er toch wel iets te warm?) en weer aangezet, nu kwam ik wel verder. Ik kreeg het windows xp laadscherm te zien, en hierna kreeg ik heel korte een blue screen (zo kort, dat ik het niet eens kon lezen). En me pc begon weer te herstarten.\r\n\r\nOp een andere harde schijf had ik windows 7 staan. Dus ik ging starten vanaf windows 7, deze moest een CHKDSK doen (of wat het ook precies is). Nou oke, dat moet dan maar. Hieruit kwam naar voren dat er een aantal segmenten van mijn windows xp schijf onleesbaar waren. \r\nHierna startte windows 7 gewoon op zoals het hoord. (Het zal dus niet aan mijn ram geheugen liggen, want ik had volgens windows 7 al mijn ram nog).\r\n\r\nVanuit windows 7 kan ik mijn windows xp harde schijf bekijken, en had als tip gekeken om bij deze harde schijf via eigenschappen een foute controle te doen, dit leverde niksop.\r\n\r\nIk heb ook geprobeerd om een cd te maken van fixntl nogwat.. Ook dit heeft niet geholpen.\r\n\r\nMet mijn windows xp reparatie cd krijg ik de keus uit 4 harde schrijven, geen flauw idee welke mijn xp is, maar wat het nog triester maakt is dat bij alle 4 mijn administrator wachtwoord opeens niet meer klopt..\r\n\r\nMisschien weet een van jullie wat hieraan nog te doen is?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nTimo\r\n\r\n(ps. mijn windows xp komt met het opstarten totaan het gedeelte: \'Uw persoonlijke gegevens worden geladen\')
Link naar reactie
[QUOTE=timo0909;518752]\n.... Ik kreeg het windows xp laadscherm te zien, en hierna kreeg ik heel korte een blue screen (zo kort, dat ik het niet eens kon lezen). En me pc begon weer te herstarten.[/QUOTE]\nWil je zien wat dat blauwe scherm voor een melding geeft, dan moet je de [I]automatische herstart bij fouten[/I] uitschakelen:\nRechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit. \nMocht het nogmaals voorkomen dan kan je de gegevens van de fout noteren (Of een foto van je scherm maken op vol contrast (zonder flits !)).\n\nMaar in je logboeken moet op die tijdstippen ook nog gegevens over een fout te vinden zijn. (eventvwr.msc, of rechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - logboeken[/I]\')\n\nIn Windows 7 kan je een volledige schijfcontrole uitvoeren op het station van XP ?\n( Rechtsklik het station in de Verkenner, en kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\' en in het vervolgvenster beide vinkjes zetten, en eventueel de PC opnieuw opstarten als dat nodig blijkt)\n\nProbeer op te starten in [B]Veilige modus[/B] via het F8 opstart-menu.\n(F8 1x per sec indrukken tijdens de eerste 1 of 2 BIOS schermen tot het moment dat een Windows scherm verschijnt).\nAls dat wel zou werken ben je een stuk verder.
Link naar reactie
Alvast bedankt voor je hulp,\r\n\r\nIn windows 7 had ik inderdaad al een volledige schijfcontrole uitgevoerd, dit heeft niet geholpen.\r\n\r\nIn de veilige modus opstarten lukte wel, maar niet op mijn eigen account, maar alleen op het administrator account.\r\n\r\nFouten van de schijfcontrole zijn allemaal hetzelfde, en zijn als volgt:\r\nBeschadigd blok in apparaat \\Device\\Harddisk0\\DR0.
Link naar reactie
Met de administrator account kan je toch alle wachtwoorden wijzigen ? \n[url=http://www.multidesk.be/artikels/artikel/191/Wachtwoord-vergeten-voorkomen--oplossing--tips.html]\n[U]De Admin Account gebruiken...[/U][/url]\nTwee maal op Ctrl+Alt+Del drukken bij een inlogscherm, en [I]Administrator[/I] als account intikken, en zijn/haar wachtwoord gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...