Ga naar inhoud

volledig herstel windows media center


Aanbevolen berichten

Omdat ik een nieuwe computer heb, wilde ik m\'n oude die wat errors gaf helemaal opschonen formatteren om daarna opnieuw in te richten. Het gaat om een HP pavilion m1000\r\nproduct m 1290.nl\r\n Op de harde schijf bevindt zich een afgeschermde partitie en ik heb een paar jaar geleden op dezelfde manier een volledig herstel gedaan zonder problemen, nu lukt het niet. Nadat alles goed is doorlopen en de computer opnieuw opstart komt hij niet verder dan het Windows XP logo met de vermelding ]even geduld. ( ik heb de procedure nu de afgelopen dagen wel 10 keer herhaald, maar Windows blijft maar om geduld vragen ( hele dagen lang). Inmiddels is m\'n geduld op. Wie weet er raad? Behalve af en toe een error was er niets aan de hand met m\'n computer voordien. \r\n:confused:Heeeeelp:?
Link naar reactie
Dat bijprikken van extra geheugen mag niets uitmaken, hierdoor krij je geen andere pc!\r\nJe hebt niet per ongeluk wat veranderd aan die verborgen partitie? Hierstaat de herstel software op van HP. Je hebt toevallig niet een setje herstelschijfjes gemaakt bij de alle eerste keer dat je je notebook op gestart hebt?\r\nKan je je herinneren wat die foutmeldingen waren? Misschien heeft dit invloed op het niet lukken van het \r\nher-installeren van de software.
Link naar reactie
Yep.... als je in de bios instelt dat je van dvd/cd wilt opstarten en de recover dvd plaatst moet het goed gaan. Als dat problemen geeft zou ik een op gaan starten met de downloadbare cd van Bartpe (daar te vinden: [url]http://www.runtime.org/peb.htm[/url] ) Daar een schijfcontrole uitvoeren. \r\nOmdat je ook al sprak over \"wilde ik m\'n oude die wat errors gaf helemaal \" kan het wel van belang zijn, wat voor errors dit waren.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet meer precies weet ,hij deed het verder gewoon. Ik wilde gewoon even alles opschonen omdat ik zelf net een nieuwe computer heb ende oude voor mezelf en andere gebruikers wilde inrichten op een andere werkplek. Ik had het al eerder gedaan dus dat leek me geen probleem.\r\n Stel dat ik voor deze machine een windows 7 licentie aanschaf kan ik dat er dan wel opzetten ik vind het zonde om deze computer die verder goed was, af te schrijven.
Link naar reactie
sorry, ik las het even verkeerd.\r\n Bij het herstarten gaf hij aan dat hij na een minuut leeg scherm opnieuw zou opstarten dat gebeurde en daarbij gaf hij bij het XP logo even geduld a.u.b -en dat duurde eindeloos. Na een dag en nacht uitgezet en opnieuw geprobeerd meermalen en steeds gebeurde hetzelfde.\r\n Hij blijft dus in dat even geduld a.u.b hangen als je hem daarna uitzet geeft hij bij aanmelden aan dat de setup niet is voltooid.
Link naar reactie
Hoi Doortje.\r\n\r\nNeem nou 1 stap tegelijk en analiseer eerst welk probleem de pc heeft. Als XP er niet op wil, zal win 7 ook niet veel beter gaan.\r\n\r\nBekijk hier: [url]http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/handleiding_bartpe.html[/url] de handleiding om een cd te downloaden en als iso te branden, waarvan af je kunt opstarten met die pc. \r\nDoe dan eens een schijfcontrole en kijk eens wat daar uit komt. \r\nHij installeert windows half, dus hij vindt de harde schijf wel. Na de heropstart moet hij de installatie bestanden uit gaan pakken en op schijf zetten en daar blijft tie kennelijk op hangen. \r\nIk vermoed dus dat er een harde schijf probleem is.\r\nAls je in de buurt van Westland woont stuur me dan een pb (persoonlijk bericht) en zet die van jou aan, dan kan je hem langs brengen en kijk ik even. (Het is m\'n hobby).\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb ooit op m\'n externe harde schijf een copie gezet van de beschermde opstart partitie. Kan ik die misschien gebruiken, ik heb die harde schijf net even aangesloten op m\'n nieuwe computer, de copie gevonden, de inhoud is 4,59 GB groot dat kan ik zien, maar hij is beschermd dus verder kan ik niet zien wat eropstaat. Ik wil geen risico lopen met m\'n nieuwe computer. Trouwens erg aardig dat aanbod van je. Ik woon wel in Zuid Holland maar niet echt in de buurt, ik wil eerst maar eens kijken wat ik zelf kan. maar ik ben je wel erg dankbaar voor je support.
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met het overzetten van recovery partities op een eventuele nieuwe hd. Ik vermoed dat daar toch weer iets van HP voor zit wat in combinatie met de \"recover opstart toets\" laat wijzen naar een specifiek deel op een harde schijf, met een bepaalde naam, harddiskpartitieletter en lokatie.\r\n\r\nIk gebruik ze ook nooit, omdat ik bij HP de nieuwste drivers voor je pc zou ophalen, inplaats van de oude uit de recover partitie.\r\n\r\nIk zou proberen de HD van de weigerachtige pc uitgebreid te testen zoals ik eerder omschreef, met een schijfcontrole, want er moet wel vast staan dat de hd de oorzaak van de ellende is. \r\nDoe dat ook met een programma vanaf de site van een fabrikant van de harddisk. (kan je hier [url]http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=seatools-win&vgnextoid=552bd20cacdec010VgnVCM100000dd04090aRCRD[/url] downloaden.)\r\n\r\nAls de hd alle testen doorloopt, moet er een andere oorzaak zijn. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...