Ga naar inhoud

Win7 Starter administrator uitvoeren


Aanbevolen berichten

Recent een Netbook van Acer gekocht met Win7 starter. Ik heb geen gebruikersaccounts aangemaakt en dus slechts 1 account die ook als administrator te boek staat. Om een programma uit te voeren, moet ik in administrator-mode zijn, aldus de melding. Dat staat hij echter gewoon.... En toch blijft hij de melding geven, ook als ik via rechtermuisklik üitvoeren\" als adminstrator\" kies. Wat is hiervoor de oplossing?\r\n\r\nIk heb overigens nog niks geinstalleerd, is dus vers van de fabriek. Malware lijkt me dus niet direct het probleem.
Link naar reactie
(n)iemand?? Kom vooralsnog niet verder dan de melding dat trustedinstaller me moet machtigen. Heb op beveiligingsniveau alles op volledig gezet. Diverse keren opnieuw opgestart..... En als ik het bewuste programma opstart krijg ik nog altijd \"Run as administrator\". \r\n\r\nWil uiteindelijk alleen de achtergrond wijzigen. Programma er voor gevonden, met de bovenstaande melding als gevolg. Wie garandeert me dat ik dit geneuzel straks niet bij meer programma\'s heb? Moet toch als Administrator gezien kunnen worden van m\'n eigen PC (netbook)....
Link naar reactie
Er is verschil, tussen een gebruiker met adiminstratie rechten en de gebruiker Administrator. \r\nOm als administrator te kunnen inlogen, zal je in veilige modus moeten opstarten, dacht ik, of het account moeten inschakelen in windows 7. Ik werk met het zogenaamde veiligere aanmeld scherm, (te vinden via configuratischerm--->Gebruikersaccounts --> de manier waarop gebruikers zich aanmelden) waarbij je de gebruikers naam kunt intypen. Je kan dan altijd je laatst gebruikte account naam vervangen door Administrator gevold door het wachtwoord. \r\nToch blijft je melding wel vreemd, vooral als het met de \"rechtsklik\" ook niet lukt.\r\nOverigens staat er op het Aministrator account standaard geen wachtwoord.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Helaas niet Joman.\r\nAls ik overigens kies voor opstarten met comtabiliteit xp/vista/etc. werkt het op zich wel, met dien verstande dat ik dan de melding krijg \"not an win7 starters edition. this programm is useless for you\". \r\n\r\nLogisch, want ik wil in de starters-erditie de achtergrond cveranderen.....\r\nDenk dat het progje dus een beetje kapot is of wat dan ook. Kortom, als iemand wel weet hoe het achtergrondje gewijzigd moet worden.... ;)
Link naar reactie
Poe eej... duurde ff, maar is gelukt. \r\nMaar de starters-editie is wel enorm beveiligd ja.... Wat me dan weer bevreemd is dat de netbook af-fabriek volgemikt is met overbodige extra\'s, zoals toolbars en newsgroepen via programma\'s. Ook een winlock... Aantal processen zou denk ik veel lager kunnen liggen. Staat nu op 69.\r\n\r\nEn je moet idd behoorlijk veel \"sleutelen\" aan het machtigingsniveau om wat gedaan te krijgen. Al blijkt het achtergrond-probleem een fluitje van een cent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...