Ga naar inhoud

Van Vista naar Win 7


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk ben van plan over te gaan van Vista naar Win 7. Ik heb bij de aankoop van mijn Acer Aspire X1700 (64 bit)de mogelijkheid gehad Windows 7 te bestellen voor weinig. De Update heb ik inmiddels binnen, maar het zal Sap niet zijn als het natuurlijk weer niet vanzelf gaat.\r\nIk heb de goede update binnen gehad (Win 7 Home Premium 64 bit) en ben vervolgens begonnen met de update. Op een gegeven moment moet ik in de Wizard het model van mijn computer (desktop) opgeven. En ja hoor........93 modellen maar de Aspire X1700 staat er natuurlijk niet tussen!! De volgende tekst staat boven het modellentabel:\r\n\r\nDe Acer Upgrade Wizard ondersteunt de volgende modellen. Als jouw PC niet voorkomt op de lijst, ga dan naar de officiële Acer website en download daar de Windows 7 drivers om een \'cleane\' installatie uit te voeren. De Acer Upgrade Wizard biedt geen ondersteuning voor hierna genoemde modellen. \r\n\r\nWel op de lijst:\r\n\r\nAspire X1200\r\nAspire X1300\r\nAspire X1301\r\nAspire X1800\r\nAspire X3300\r\nAspire X3810\r\nAspire X5300\r\nAspire X5810\r\n\r\nMijn vraag is dus wat nu te doen. Ik ben zeer voorzichtig met dit soort updates. ik wil graag zeker weten dat ik het goed doe.\r\n\r\nBVD\r\nSap
Link naar reactie
Misschien even bij Acer informeren welk model je moet selecteren, maar ik ben bang dat je een aangepaste installatie moet doen.\n\nDat houdt in dat je eerst een backup moet maken, want je C-schijf gaat bij zo\'n aangepaste installatie volledig gewist worden. Daarna de drivers voor je computer downloaden van de website van Acer en op een usb-stick zetten. Dan de aangepaste installatie uitvoeren (\"clean install\"), drivers netjes maken, updates voor Windows installeren en vervolgens nog al je software er opnieuw op zetten.
Link naar reactie
Je kan het proberen met Win 7, \n\nMaar zorg wel dat je echt goede backups hebt, probeer anders gewoon 2 of 3 programma\'s die backups kunnen maken ;)\n\nzo weet je bijna zeker dat er wel eentje reageerd als het eventueel fout gaan en terug wilt naar vista,\n\nik heb ook op mijn laptop windows 7 geïnstalleerd gaat helemaal perfect, ;)\n\nacer aspire 8930g\n\nmaar daar kan hij ook op...\n\nliever 10 cd\'s vol dan al je data kwijt ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...