Ga naar inhoud

Laptop loopt steeds vast


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb hier een HP laptop Compaq nc6000 met precies hetzelfde probleem als Anke in het volgende draadje beschreven heeft ([url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=62625[/url]).\r\nHelaas is het bij mij geen spyware etc.\r\nTen eerste heb ik de laptop geformateerd en alles opnieuw geïnstalleerd.\r\nHeb Windows XP service pack 3 Nederlandstalig erop staan.\r\nEr staan geen gele uitroeptekens bij systeem en alles werkt perfect dus geen conflicten.\r\nAlleen hij slaat dus na een bepaalde tijd, dit varieert van enkele minuten tot soms pas na een half uur, helemaal vast.\r\nMoet wel zeggen dat als de laptop de hele nacht uit gestaan heeft hij dus ongeveer een half uurtje draait zonder vast te slaan maar als dat eenmaal gebeurd is en ik zet hem uit en start hem weer op dan slaat hij al na enkele minuten vast.\r\nIk heb de hierboven geschreven programma`s (zoals malware en een eentje voor de warmte te controleren) gedownload en geïnstalleerd.\r\nHeb na dat alles gedaan te hebben de laptop in veilige modus opgestart en hem ongeveer 45 minuten aan gehad en nergens geen probleem mee.\r\nDaarna weer opnieuw opgestart en binnen enkele minuten slaat hij weer helemaal vast.\r\nHopelijk kan iemand mij hier helpen over wat eventueel het probleem is met mijn laptop.\r\nAlvast hartelijk dank voor alle eventuele hulp.\r\n\r\nGroetjes,\r\nNickymickey
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;517730]Lijkt mij dat het toch gaat om een te hoge temperatuur. Dichtgestofte ventilator(-openingen) b.v..\r\n\r\nWat zegt dat programma om deze te meten ?[/QUOTE]\r\n\r\nDe ventilator is helemaal schoon de opening dan.\r\nDit heb ik eerder vandaag al schoongemaakt.\r\nDe temperatuur die hij aangeeft is tussen de 42 en 45.\r\n\r\n\r\nGr.\r\nNickymickey
Link naar reactie
Op de verschillende processors (CPU en GPU) zitten koelblokken om warmte in de koele luchtstroom af te voeren.\nDe GPU (Grafische Processor Unit) werkt niet op vol vermogen in [I]Veilige Modus[/I], maar [I]wel [/I]in de gewone modus. Zie je in het programma om de temperatuur te meten ook hoe heet die wordt, vooral vlak voor het vastlopen ?\n\nDat alleen de opening schoon is zegt waarschijnlijk niet veel. Het demonteren van de laptop is meestal nodig om een vrije luchtstroom te garanderen.
Link naar reactie
hoi daar ben ik eindelijk\r\nsorry dat het wat langer duurde\r\nmaar hier komt het \r\nik heb de laptop vandaag opgestart en hij heeft in totaal zo`n 36 minuten aangestaan \r\nhelaas moest ik hem toen opnieuw opstarten aangezien hij de updates geïnstalleerd had\r\nna dit gedaan te hebben sloeg hij al na 2 minuten en 13 seconden vast\r\nhet volgende gaf het programma Notebook Hardware Control toen aan:\r\nGPU staat er helemaal niet bij\r\nHD Temp. 42 C (Fujitsu MHT 2060 AH)\r\nCPU Temp. 41 C (clock 598 MHz - Volt 988V. - Speeds Max. Battery)\r\nHopelijk kun je hier iets meer mee dan ik.\r\n\r\nMoet wel even zeggen dat in het programma een rood (max. performance) -blauw (battery optimized) -groen (max. battery) of geel ( dynamic switching) vlaggetje rechtsonder aangeeft en ik heb deze op het groene staan (max. battery).
Link naar reactie
Dan zal het wel weer een geval van lange adem zijn, vele dingen proberen dus.\r\n\r\nStaan er vermeldingen in de logboeken ? (Rechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\').\r\nAls daar telkens op de tijden van vastlopen een zelfde vermelding staat, dan kan je daar misschien iets mee.\r\n\r\nOvertuig je er van dat je van alle apparaten de laatste drivers hebt geïnstalleerd.\r\n\r\nAls je Internet Explorer gebruikt gebruik deze dan een keertje met de snelkoppeling \'[I]Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)[/I]\' om te zien of het aan een invoegtoepassing ligt.\r\n\r\nEn dan wat hardware testen: \r\nMet memtest86 een geheugentest uitvoeren:\r\nGeheugentest op CDr of floppy zetten, en daarmee de computer opstarten. Eerst (indien nodig) de CD/DVD in het BIOS als eerste boot-device zetten.\r\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\nLaat maar een uur of wat draaien\r\n\r\nOf de MS Memory test:\r\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]
Link naar reactie
Dit is een bekend fenomeen bij HP/Compaq laptops.\r\nSchijnt iets hardware matig te zijn ik heb daar zelf ook last van en probeer al jaren (laptop uit 2006) wat aan te doen.\r\nSoms loopt ie nooit vast de andere keer om de zoveel minuten en zo weken niks of elke dag weer .\r\nHeb er ooit 4 dagen over gedaan om sp3 erop te krijgen net voor dat ie klaar was zat ie weer vast.\r\nEn wat het is , tja wie het weet \r\nHet is geen warmte probleem dat weet ik wel .\r\nKan je helaas niet verder helpen maar wilde het alleen even melden
Link naar reactie
Hallo erik en roelnico,\r\n\r\nHartelijk voor de info en hulp.\r\nIk probeer nog steeds een keer die memorytest te doen maar na ik hem heb opgestart slaat hij al na circa 2 minuten vast.\r\nIk zelf denk ook dat het de laatste loodjes zijn van de laptop.\r\nMaar toch ben ik jullie heel dankbaar voor alle hulp.\r\n\r\nGroetsjes,\r\nNickymickey\r\n\r\nPs. als die memorytest nog lukt laat ik hier nog wel ff weten wat eruit gekomen is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...