Ga naar inhoud

W7 2x installeren


Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nEen vraagje over Windows 7 Pro: is het mogelijk, om op dezelfde PC W7 twee keer te installeren?\r\nWat ik voor ogen heb, is namelijk een normale werkomgeving en daarnaast een soort test- cq weggooi-omgeving.\r\nDaar kan ik dan eventueel programma\'s op installeren en uittesten zonder m\'n normale werkomgeving te vernaggelen.\r\nAls het geïnstalleerde programma dan niet blijkt te voldoen, kan ik òf de installatie ongedaan maken, òf, in geval van problemen, die test-omgeving weggooien en W7 dan weer opnieuw installeren.\r\nEr zullen ongetwijfeld andere methodes mogelijk zijn, maar ik vraag me af, of dit ook kan.\r\nHopelijk kan iemand mij verder helpen.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nMarcel
Link naar reactie
Een dualboot met twee gelijke os\'en lijkt mij lastig, aangezien de installatiecd de huidige installatie ziet en vragen gaat stellen omtrent reparatie / onderdelen toevoegen e.d.\n\nJe zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen, eerst een stuk harde schijf voor de 2e installatie partitioneren en kijken hoe ver je komt.\n\nAls dit niet lukt kan je ook virtualiseren, met Virtualbox of Virtual PC dit zijn gratis programma\'s die doen alsof ze een computer zijn. Hierbinnen is alles compleet veilig en kunt u dus ook testen uitvoeren.
Link naar reactie
Ik ben benieuwd.\n\nIn eerste instantie dacht ik dat het geen enkel probleem moest zijn om twee dezelfde installaties van een OS (met één product key) op één PC te zetten omdat de hardware hetzelfde is, maar vraag mij nu af wat de MS validatie doet, zeker wanneer er op twee verschillende schijven geïnstalleerd wordt.\n\nAls het op dezelfde schijf gebeurt dan ziet Windows validatie geen onderscheid, maar indien je een andere schijf gebruikt ziet de MS validatie dat wel.\n\nDie tweede installatie moet ten slotte ook gevalideerd worden, en als er al eentje gedaan is... :rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;517740]MS validatie \r\n\r\neven met microsoft bellen dat je een nieuwe installatie doet , geeft zelden een probleem, als de rest van de hardware maar gelijk is gebleven.[/QUOTE]\r\n\r\nJe installeert het zelfde serial 2 keer en dat vindt Ome Bill niet goed. Of je krijgt bij de ene installatie vage meldingen over activeren, of bij de ander vermoed ik. \r\nEn inderdaad bellen is nog nooit mislukt hier. Maar dan ging het om een oude (niet meer gebruikte) serial op een geheel andere pc installeren. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...