Ga naar inhoud

Linux start niet op: kan niet mounten


Aanbevolen berichten

[B]LET OP: IK HEB GEEN HULP MEER NODIG![/B]\r\n\r\nHoi mensen die mij misschien kunnen helpen :)\r\n\r\nAls ik mijn laptop met Ubuntu 9.10 opstart dan komt het logo (wat altijd komt) en na een tijdje staat er dat er een fout is opgetreden: het mounten is niet gelukt. Dan kom ik bij een shell, die zegt dat CONTROL-D de shell zal afsluiten en het opnieuw zal proberen, en er wordt iets gedaan met init. Typ ik CONTROL-D (met hoofdletters én met kleine letters) in dan zegt de laptop dat het commando niet bestaat.\r\n\r\nIk heb de laptop een tijdje niet gebruikt, maar voor de rest is er niets gebeurd wat dit zou kunnen veroorzaken(volgens mij) ik loop al te denken aan formatteren, maar als een van jullie het weet, dan hoeft dat misschien niet.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nW-de-beste.
Link naar reactie
[B]LET OP: IK GEB GEEN HULP MEER NODIG![/B]\r\n\r\nHoi Silverstarme,\r\n\r\nIk kan gewoon in de shell werken zoals in de terminal, maar exit werkt niet en ik kom niet in de harde schijf. Voordat dit gebeurde, deed hij het gewoon perfect, alleen de draadloze verbinding werkte niet en de taal was niet zo geweldig, maar dat moest ik nog even downloaden. Telkens als ik dit scherm kreeg, hield ik de aan/uit knop 5 sec. ingedrukt zodat de laptop opnieuw opstartte. Hierna startte ik hem opnieuw op, en toen kwam het opnieuw. Als ik cd \\ intoets en ik druk op enter, dan komt er een > te staan, waarna ik dus een directory in moet vullen, want als ik iets invul, dan zegt hij: directory not found.\r\n\r\ngroeten,\r\nw-de-beste.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...