Ga naar inhoud

Opstarten


Aanbevolen berichten

Ik wil Win7 instaleren op een schoon systeem met een nieuwe HDD.\r\nAls ik de computer aanzet, krijg ik na controle de volgende mededeling:\r\n\r\nbootmgr ontbreekt\r\nDruk Ctrl + Alt + Delete om opnieuw te starten\r\n\r\nNa div. pogingen blijft dit hetzelfde.\r\n\r\nVoorheen met een Vista instalatie op dezelfde computer deed zich dit probleem niet voor, en kreeg ik na starten de mededeling : \r\ninsert bootable device (de cd/dvd rom dus).\r\nwaarna het OS geinstaleerd werd.\r\n\r\nGraag een oplossing.
Link naar reactie
[QUOTE=Atlan;515833]\nbootmgr ontbreekt\nDruk Ctrl + Alt + Delete om opnieuw te starten[/QUOTE]\nIk heb [I]ongeveer[/I] hetzelfde idee als \'computerproblemen\', namelijk dat je niet van de DVD opstart, maar van harddisk, en dat (op één of andere manier) de harddisk een MBR (Master Boot Record) heeft waar nog restjes van een Windows Vista installatie in staan.\n\nZorg in ieder geval dat in het BIOS de boot-volgorde juist staat, namelijk de CD/DVD-drive als eerste bootdevice. Dit natuurlijk als voorwaarde om te installeren van CD/DVD. Wanneer Windows eenmaal geïnstalleerd is kan je de bootvolgorde weer terug zetten naar de systeemschijf met Windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...