Ga naar inhoud

Packard Bell


Aanbevolen berichten

Hallo\r\nik heb een Packard Bell LJ71 (laptop) met W7 Home Premium 64 bit.\r\neen USB-stick wordt gedeeltelijk gebruikt voor ReadyBoost.\r\nAanbevolen wordt deze stick in de computer te laten zitten en doe ik dat dan wordt er opgestart met de mededeling Press go to Setup en dat blijft ca. 2 1/2 min. staan en pas daarna wordt W7 gestart.\r\nLaat ik opstarten zonder stick dan gaat het gesmeerd! Dan de stick erin en prima.\r\nKan ik nog instellingen veranderen zodat er sneller wordt opgestart.\r\nIn de Boot sequence heb ik de stick reeds op de tweede plaats gezet, een staat uiteraard de HD.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;515664]Probeer in de Bios eens het Legacy usb support uit te schakelen. \r\nHet zal de opstart versnellen. Ik weet echter niet wat exact de gevolgen zijn voor \"ready boost\" Maar dat is uittesten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAls ik kijk in de bios bij het lange opstarten dan wordt de Stick nog niet herkend.\r\nMsconfig geeft ook al geen soelas.
Link naar reactie
[QUOTE=De Knol;516391]Als ik kijk in de bios bij het lange opstarten dan wordt de Stick nog niet herkend.\nMsconfig geeft ook al geen soelas.[/QUOTE]\nJe hoeft niet in Windows te zoeken, want Windows is nog niet geladen. \nEr is denk ik een detectie van die USB stick bezig.\n\nWat Niekie30 schrijft zou ik ook proberen, als die optie er is, en ook daar de bootvolgorde van de verschillende schijven checken. Zorgen dat opstarten vanaf USB als laatste staat.
Link naar reactie
[QUOTE=De Knol;516391]Als ik kijk in de bios bij het lange opstarten dan wordt de Stick nog niet herkend.\r\nMsconfig geeft ook al geen soelas.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi hoi.\r\nHet maakt niet uit of hij die stick daar wel of niet ziet. Wat ik vorstel heeft te maken met de functies die aan USB kunt geven in de bios. Het is vaak wel even zoeken, maar ergens moet je USB legacy support uit kunnen schakelen. \r\nAls mijn usb schijf mee opstart, bleef ie ook een poos \"hangen\", tot ik deze functie uit schakelde. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;516432]Hoi hoi.\r\nHet maakt niet uit of hij die stick daar wel of niet ziet. Wat ik vorstel heeft te maken met de functies die aan USB kunt geven in de bios. Het is vaak wel even zoeken, maar ergens moet je USB legacy support uit kunnen schakelen. \r\nAls mijn usb schijf mee opstart, bleef ie ook een poos \"hangen\", tot ik deze functie uit schakelde. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDank het proberen waard! Zal in het bios zoeken.\r\n\r\nJan W.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;515664]Probeer in de Bios eens het Legacy usb support uit te schakelen. \r\nHet zal de opstart versnellen. Ik weet echter niet wat exact de gevolgen zijn voor \"ready boost\" Maar dat is uittesten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHallo\r\ndat Legacy OSB support kan ik wel vinden bij XP maar in W7 kan ik niets vinden !\r\nOveral gezocht maar niets!\r\n\r\nIets anders is dat ik de ervaring heb dat wanneer een externe Harde schijf is aangesloten deze wel \'normaal\' opstart zonder problemen.\r\nJan W.
Link naar reactie
[QUOTE=De Knol;517003]Hallo\r\ndat Legacy OSB support kan ik wel vinden bij XP maar in W7 kan ik niets vinden !\r\nOveral gezocht maar niets!\r\n\r\nIets anders is dat ik de ervaring heb dat wanneer een externe Harde schijf is aangesloten deze wel \'normaal\' opstart zonder problemen.\r\nJan W.[/QUOTE]\r\n\r\nDe bios verandert niet, als je een ander besturings systeem installeert. Dus ik weet niet waar je kijkt, maar er mag geen verschil zijn. De bios kom je in, door gelijk na het opstarten van de pc een aantal keren op DEL, F1 of F2 te drukken. \r\n Niek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;517052]De bios verandert niet, als je een ander besturings systeem installeert. Dus ik weet niet waar je kijkt, maar er mag geen verschil zijn. De bios kom je in, door gelijk na het opstarten van de pc een aantal keren op DEL, F1 of F2 te drukken. \r\n Niek[/QUOTE]\r\n\r\nHallo\r\nik heb overal in de bios gezocht maar geen Legacy!\r\nHeb ook met Google gezocht maar niets over W7 gevonden.en dus start ik maar eerst op en dan de stick erin en ReadyBoost wordt gelezen.\r\nIk dank iedereen die mij heeft geholpen.\r\nJan W.
Link naar reactie
[I]Insyde H2O Setup Utility[/I] is de naam (merk) van het BIOS. Althans dat vermoed ik, want er zijn een aantal Packard Bell\'s mee uitgerust.\n\nZover ik kan vinden moet je F2 drukken tijdens POST om binnen te komen.\n\n[url=http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=step3&i=platform_sjv70_tr][U]Hier[/U][/url] zie je meerdere lj71 modellen, maar welke jij precies hebt weet ik niet.\nIk koos er zo maar eentje, maar deze had weer een Phoenix BIOS, en geen Insyde H20.\n\nF2 is in ieder geval wel de juiste toets.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;518605][I]Insyde H20 Setup Utility[/I] is de naam (merk) van het BIOS. Althans dat vermoed ik, want er zijn een aantal Packard Bell\'s mee uitgerust.\r\n\r\nZover ik kan vinden moet je F2 drukken tijdens POST om binnen te komen.\r\n\r\n[url=http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=step3&i=platform_sjv70_tr][U]Hier[/U][/url] zie je meerdere lj71 modellen, maar welke jij precies hebt weet ik niet.\r\nIk koos er zo maar eentje, maar deze had weer een Phoenix BIOS, en geen Insyde H20.\r\n\r\nF2 is in ieder geval wel de juiste toets.[/QUOTE]\r\n\r\nHallo\r\nals ik inderdaad op F2 druk komt niet het Bios maar die Insyd en daar staat helaas het Advance niet in en daar zou ik moeten zijn volgens de Gebruikershandleiding.\r\nIk heb model Easy Note LJ71 RB 244NL .\r\n\r\nde knol
Link naar reactie
Moeilijk. \nIk begrijp niet waarom Packard Bell duidelijk jouw model anders toont als dat jij het ziet. Een Phoenix BIOS is het enige waar ze het over hebben bij dat exacte model.\nMisschien is het het beste om hierover contact met Packard Bell op te nemen, want zij geven dus duidelijk info die niet klopt.\nEn het zou dus best wel aan die Insyde kunnen liggen, want dat is iets nieuws.\n\n\nWel nog even iets heel duidelijk maken omdat het bij zoeken op internet erg verwarrend is:\n[url=http://www.insydesw.com/products/products.htm]\n\"InsydeH2O™ -- [B]H[/B]ardware-[B]2[/B]-[B]O[/B]perating System\"[/url]\n\nH2O (als water dus), en NIET H20 (H-twintig). Al hoewel je onder H-twintig heel veel hits met Google krijgt.\nZelfs op [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01300896&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&rule=625&product=3812174][U]de site van HP[/U][/url] wordt H-twintig geschreven :o ... :rolleyes: Hoe verwarrend willen ze het hebben....
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;518872]Lukt het als je de instructies opvolgt in deze link:\r\n\r\n[url]http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=instr_ic_bios_phx_pb08&ppn=LX.BDU02.001[/url][/QUOTE]\r\nAls je op die BIOS foto\'s klikt en je blijft er daarna op staan, dan worden ze vergroot weergegeven.\r\nEn bovenaan die afbeeldingen staat duidelijk \'[I]Phoenix[/I]\'.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...