Ga naar inhoud

Htpc


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben hier bezig om een computer zo te installeren, dat ik hem als media center kan gebruiken.\r\nAls os wil ik ubuntu netbook remix gaan gebruiken.\r\nAlleen wat kan ik het beste gebruiken voor software voor multiemedia.\r\n\r\nIk ben begonnen met mythbuntu. Maar dan krijg ik mijn afstandsbediening niet aan de praat.\r\nDaarna hen ik ubuntu geinstalleerd met daar op myttv. Dan werk mijn remote wel.\r\nAlleen heb ik dan het probleem. Dat hij mijn video bestanden niet ziet en zegt dat de map leeg is. En dit krijg ik niet opgelost.\r\n\r\nToen heb ik Freevo uitgeprobeerd maar dit vind ik ook niets. En hier heb ik het probleem dat hij de sub mappen niet ziet. En het is niet mogelijk /wenselijk om alle bestanden in een map te zetten.\r\n\r\nEn tot slot heb ik moovida geinstalleerd. Dit ziet er wel goed uit, en alles werk ook. \r\nAlleen heb ik hier het probleem dat de letters zo klein zijn, dat ze op de tv niet leesbaar zijn.\r\nIk heb gevonden dat meer mensen daar over klagen. Alleen heb ik daar ook nog geen oplosing voor gevonden.\r\n\r\nIk hoop dat er hier iemand is die ook een simpele mediaspeler van zijn pc heeft gemaakt. Zodat hij of zij mij een advies kunnen geven. Op het ubuntu forum heb ik ook nog niet het bevredigende andwoord gekregen\r\n\r\nHet systeem bestaat uit een dual-core intel atom processor en 2 GB intern geheugen\r\nWil het systeem voor namelijk gaan gebruiken om muziek, foto\'s te bekijken en films kijken in xvid formaat. En om zo nu en dan naar uitzeding-gemist en youtube te kijken.
Link naar reactie
De makers van XBMC zeggen dat ze het zo licht mogelijk gehouden hebben. Daar kan ik zelf niet over oordelen, want ik heb het nog niet geprobeerd.\n\nMisschien eens kijken naar de XBMC Live versie. Even op een RW branden en dan kun je het proberen zonder het eerst te installeren. Als het bevalt kun je \'t dan alsnog installeren.\n\nWat voor een afstandbediening heb jij trouwens? Ik zit zelf te kijken naar [url=http://www.conceptronic.nl/Site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=242&cid=40&gid=4050&pid=CLLRCMCE]deze[/url], die in principe bedoeld is voor Windows Media Center.
Link naar reactie
Ik heb van het weekeinde xbmc geinstalleerd alleen heb ik hier ook problemen mee.\nDe ene keer start xbmc wel, en de andere keer doet hij het niet.\nNa veel zoek werk is dit al een bekent probleem met xbmc 9.11\nWeet iemand waar je nog een oude versi van xbmc kan downloaden.\n\n@ FooBar\nWerkt het bij jou onder windows wel, zonder problemen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...