Ga naar inhoud

Windows XP start telkens opnieuw op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn PC met Windows XP start telkens opnieuw op. Dit gebeurt niet gelijk achter elkaar, maar na onregelamtige tijden. De computer start bv. op, je klikt internet aan, het laadt, en terwijl je bezig bent start de computer na ongeveer 1-2 minuten opnieuw op. Verder is er iets aan de hand met Mcafee, want als ik de computer in de veilige modus opstart, kan mcafee niet scannen en niet bijwerken/herstellen.\r\nWeet iemand hoe ik dit moet oplossen?\r\n\r\nGroeten,\r\nW-de-beste.
Link naar reactie
Gaat er aan dat opnieuw opstarten een kort blauw scherm vooraf ?\nZo ja, dan moet je de automatische herstart bij fouten uitschakelen:\nrechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit. \n\nJe zegt dat je Internet start, maar ik neem aan dat dat Internet Explorer is.\nProbeer eens een tijdje de snelkoppeling in je Start-menu welke \'[I]Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)[/I]\' heet. Dan wordt IE \'kaal\' opgestart, en zo kan je zien of zo\'n invoegtoepassing het veroorzaakt.
Link naar reactie
Kans dat er een probleem met het geheugen is, maar dat is gokken, want veel kan zoiets veroorzaken.\n\nEen geheugentest kan je zelf al een beetje doen als je meerdere geheugenmodules hebt, door er dan maar één te gebruiken in het eerste geheugenslot om te zien of die in z\'n eentje wel werkt. Daarna b.v. de andere daar plaatsen.\n\nOf een geheugentest (de .ISO) op CDr zetten, en daarmee de computer opstarten. (Duurt wel wat lang). Eerst in het BIOS instellen dat je van dat medium wilt opstarten.\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\n\nDe MS Memory test:\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]
Link naar reactie
Ik weet niet hoe je zeker weet dat het geheugen nog goed is.... Hoe doe je dat ? Zou ik graag van je leren :p\n\nIn films zelf zal niet snel malware zitten, maar de sites waarvan je ze download kunnen op veel manieren rotzooi op je PC krijgen, vooral als het allemaal al niet zo legaal mocht zijn.\n\nEr is geen blauw scherm te zien ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;515229]\nEen geheugentest kan je zelf al een beetje doen als je meerdere geheugenmodules hebt, door er dan maar één te gebruiken in het eerste geheugenslot om te zien of die in z\'n eentje wel werkt. Daarna b.v. de andere daar plaatsen.[/QUOTE]\nZo dus, je PC induiken, en alle modules er uit op de eerste na, en dan eens zien wat deze doet met die test.\nEn als die het goed doet plaats je de tweede als enige.\nGoed bijhouden welke je al getest hebt.\n\nPersoonlijk denk ik.... dat de eerste module defect is, omdat het al zo snel gebeurt.\n\n[QUOTE=W-de-beste;515239]Zelf zegt microsoft dat mijn hardware kapot is.....[/QUOTE]\nKlopt toch ? Een [url=http://images.google.nl/images?hl=nl&safe=off&gbv=2&tbs=isch:1&q=%22memory+module%22&sa=N&start=100&ndsp=20][U]geheugenmodule[/U][/url] is hardware.\nAlleen zijn zij terughoudend in precies aangeven wat er kapot is, want ook de geheugen-controller zou kapot kunnen zijn, en deze zit vast op je moederbord of in een (AMD) processor.
Link naar reactie
Heb je de PC open ?\n\nEerlijk gezegd weet ik niet exact hoe die MS test dit aangeeft. Het kan zijn dat het als de vierde chip van een module wordt aangegeven.\nVandaar dat ik zelf de modules één voor één zou plaatsen en testen. Zo zie je ook beter of het echt een module is, en niet andere hardware zoals het moederbord.\nAls je alle modules een keer in het eerste slot test, vind je zo de slechte.\n[B]![/B] Noteer (viltstift) eerst welke NU waar zit.\n\nKijk eerst eens of er 4 modules in zitten.\n\nZo ja, haal dan de vierde er uit, maar ook de tweede, of in ieder geval de module die in dezelfde kleur slot zit. Die modules komen vaak in paartjes welke bij elkaar horen ([I]Dual Channel[/I] modules).\n\nDie modules moeten daarom per twee vervangen worden.
Link naar reactie
Voor de toekomst:\r\n\r\nje hebt kans dat je snelheid van het overgebleven geheugen niet maximaal is, vanwege het bovengenoemde \'[I]dual channel[/I]\' gebeuren.\r\nJe hebt er dan twee paartjes van twee in zitten.\r\nAls het moederbord de 4 sloten ook in twee verschillende kleuren heeft uitgevoerd dan is dat een teken dat er [I]dual channel[/I] geheugen in kan of zit.\r\n\r\nKijk naar de kleur van de voet waar de slechterik in zat. Trek ook de module welke in diezelfde kleur voet zit er uit. (4 en 2 waarschijnlijk)\r\nGa naar de goede PC boer, en koop een paartje [I]dual channel[/I] geheugen, en plaats die beiden.\r\n(Vergeet niet het type moederbord te noteren zodat ze kunnen zien welk geheugen je nodig hebt)
Link naar reactie
Laat ik het maar doen want er borrelt nog een idee op wat niet gezegd is:\r\n\r\nje kan ook die defecte module nogmaals terugplaatsen en een paar maal in- en uit het slot halen om de contacten wat op te schonen. (Of deze contacten met een stukje vlakgum wat polijsten). \r\nMisschien dat deze dan weer werkt.\r\nNee heb je....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...