Ga naar inhoud

Zwart scherm


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb me vandaag helemaal in de nesten gewerkt en ik weet niet hoe ik er nog uit moet komen.\r\n\r\nIk had al een tijdje last van slecht werkende snelkoppelingen (dubbelklikken werkte niet) dus ik dacht laat ik eens systeemherstel proberen want \'n maand geleden had ik dit probleem nog niet. Systeemherstel bleek niet te werken. Halverwege stopte hij en melde dat het niet gelukt was. Op het internet vond ik een bestandje dat dit zou moeten repareren. In plaats daarvan werd het nog iets erger. De knop \"volgende\" in het programma kon wel worden ingedrukt maar funktioneerde niet meer.\r\n\r\nOp het internet gezocht naar \'n oplossing om Systeemherstel weer aan de praat te krijgen. Ik moest het register in. Ik weet niet meer precies wat het pad hierin was maar als het nodig mocht zijn kan ik dat nog wel terugvinden, ik vrees echter dat dit een achtehaald probleem is want het verhaal gaat verder. Het allerlaatse deel van het beschreven pad bleek niet in mijn register te staan. Ik kon er dus ook niets aan veranderen.\r\n\r\nNu moest ik dus m\'n register repareren. Dit kon volgens online -info het best in \"Veilige Modus\". Dus computer opnieuw opgestard F8 ingedrukt en ook \"veilige modus bleek het niet te doen. Hij starte gewoon in Window\'s door.\r\n\r\nNu moest ik dus m\'n veilige modus repareren. Het probleem werd dus steeds groter en nu had ik als leek eigenlijk moeten stoppen, maar ik was lekker bezig, ontdekte allerlei nieuwe terreinen in mijn computer en mijn nieuwschierigheid dreef mij verder. Om veilige modus af te dwingen moest je iets in je register doen. \r\n\r\nmsconfig>enter>tabblad boot.ini>[B]vinkje[/B] bij safeboot> en dan opnieuw opstarten.\r\nDan zou hij in veilige modus opstarten.\r\n\r\nDeze handeling is nu fataal gebleken want vanaf dat moment ben ik de controle over mijn computer kwijt. Hij start inderdaad in veilige modus maar stopt dan opeens en laat mij met een zwart scherm [U]zonder cursor[/U] achter.\r\n\r\nToen heb ik de CD erbij gepakt en gestart vanaf de CD-rom. De volgende handelingen uitgevoerd:\r\nGekozen voor R = reparatieprogramma. Dan kom ik in een DOS scherm en daar de volgende opdracht ingetypt. fixboot>fixmbr>chkdsk>exit. Hier is i een dik uur druk mee geweest en ik kreeg hoop omdat hij echt iets aan het doen leek te zijn, maar helaas. Hij melde nog wel dat hij fouten had gevonden, maar het resultaat was nog steeds hetzelfde. Nml \'n zwart scherm zonder cursor.\r\n\r\nNu weet ik het niet meer :confused: Hoe krijg ik dat [B]vinkje[/B] weg als ik het niet meer kan bereiken? want ik denk dat dit de essentie van mijn probleem is.\r\n\r\nGraag advies want ik heb veel waardevollen zaken op de harde schijf staan en ik kan nu nergens meer bij. Heb ik mijzelf in de puree gewerkt of niet :(
Link naar reactie
Hey Meeki,\r\n\r\nOm je gegevens veilig te stellen download de BootCD van Hiren ([url]http://www.hirensbootcd.net/[/url]) fik deze op een cd en boot je PC hiermee. Kopieer alle belangrijke gegevens naar een externe schijf. \r\nProbeer hierna dmv de Windows CD de installatie te repareren. Lukt dat niet dan gewoon een herinstallatie en dan werkt de functie snelkoppelingen ook weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...