Ga naar inhoud

van het werkgeheugen werkt een deel niet meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb mijn computer ongeveer 2 maanden geleden gebouwt en ik heb hieronder even de specs (uit de dxdiag). \r\n\r\n[IMG]http://www.fir-gfx.com/dxdiag-pic.jpg[/IMG]\r\n\r\nHet werkgeheugen klopt echter niet, want er zit 12 gb @ 1600 mhz. in. Nu is mijn vraag dus hoe kan dit? En ik heb gecontroleerd of het geheugen er goed in zit, dat zit het. En daarnaast herkent hij de ééne keer wel 12 gb en de andere keer zoals je hier ziet niet.\r\n\r\nIk hoop dat er een oplossing voor beschikbaar is! Ik heb ook gegoogled etc ;)\r\n\r\nBijvoorbaat dank, en met vriendelijke groeten,\r\nMarco Ponne
Link naar reactie
Oke ik heb omdat dit het snelste was, even mijn computer opnieuw opgestart en dus het bios scherm bekeken. Hierin staat 12880 mb memory nog wat. Of hoe het er mag staan. Nu bij het opstarten van windows dus; even nagekeken en nu ziet mijn dxdiag er als volgt uit:\r\n\r\n[IMG]http://www.fir-gfx.com/dxdiag-pic2.jpg[/IMG]\r\n\r\nDus herkent hij wel de 12 gb. Nu ga ik dus even een paar keer opnieuw opstarten om te kijken of het door windows komt of door mijn bios.\r\n\r\nMarco Ponne
Link naar reactie
[B]Als[/B] die getallen kloppen, ja, dat kan een probleem zijn.... maar eerlijk :confused:, hoe kom je er bij om geheugen van een ander voltage te kopen ?\nBij zo\'n verschil vraag ik mij af waarom die 8 GB nog wel werkt.\n\nAls het maar soms gebeurt, dan heb je misschien meer kans op falen wanneer je hem \'s ochtends koud opstart, vooral in de vorstperiode ?
Link naar reactie
Ik heb inderdaad meer kans op falen als mijn computer koud opstart. Dat was dus die 1e keer om 17:43. \n\nDaarnaast is heb ik een socket 1366 waarbij max. 1,65 volt kan. En mijn werkgeheugen is ook 1,65 volt. Dus dat moet ook kloppen voor zover ik daar verstand van heb. \n\nDaarnaast is dat 1,2 volt wat ik eerder vermelde de standaard setting van ASUS in de BIOS en heb ik iets te snel een oordeel getrokken en mogelijk jullie op het verkeerde been gezet. Excuus voor mij onzorgvuldigheid. Maar het staat gewoon op AUTO in de bios ;)
Link naar reactie
Dit komt meestal voor als de geheugen-instellingen in het BIOS niet goed staan. Je hebt in het BIOS bij de geheugen-instellingen vaak de mogelijkheid om een \'prefix\' te kiezen, vaak aangeduid met EMP of XMP of Memory control. Deze instelling zorgt ervoor dat de SPD-chip van het geheugen uitgelezen wordt, waardoor het geheugen gaat werken zoals bedoelt. Als je dat hebt gevonden, zet dit dan op \'profile 1\' en grote kans dat het dan meteen goed werkt.\r\nUiteraard ga ik er gemakshalve even van uit dat je ook een 12GB kit hebt en niet bijvoorbeeld 2 kits van elk 6GB.
Link naar reactie
Oke ik heb het geprobeerd, de 2e keer dat ik opstartte gaf de bios i.p.v 6 gb, 4gb werkgeheugen aan en kreeg ik bij windows een blue screen.\n\nDaarna herstart, 6 gb werkgeheugen volgens bios en niks aan de hand (windows startte ook gewoon door). Wat er op het blue screen stond kon ik helaas niet lezen zo snel. \n\nDus het probleem ligt niet bij windows dan, maar bij de bios of het werkgeheugen. Maar het werkgeheugen werkt als de computer doorgestart is gewoon goed. Alleen kom ik met de memory testers niet ver want dan blijft hij bij 3% hangen.
Link naar reactie
Heb je dit ook met het andere setje in dezelfde sloten als nu (!) geprobeerd ?\n\nMemtest86:\n[url]http://www.memtest86.com/[/url]\n\nMS Memory test:\n[url]http://oca.microsoft.com/nl/windiag.asp[/url]\n\nWil je zien wat dat blauwe scherm voor een melding geeft, dan moet je de automatische herstart bij fouten uitschakelen:\nrechtsklik deze computer, kies \"[I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\" en schakel \"[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\" uit. \nMaar veel nut zal dat niet hebben, want je weet dat er een geheugenprobleem is 8-|.\n\nWeet je zeker dat de sloten schoon zijn ? Een haar welke er in ligt bij het indrukken kan al problemen geven.
Link naar reactie
Dat is niet genoeg info voor ons, want we weten niet welke sets dit zijn, of dat het alle modules zijn. En... of de boot van die test de juiste hoeveelheid geheugen aangaf.\n\nHet lijkt er wel steeds op dat de fout zich voordoet wanneer je koud opstart, klopt dat nu ?\nEn maakt het nu uit of je het ene- of het andere setje van 6 GB gebruikt ?\nAls dat geen verschil maakt, en beide setjes de fout maken als je echt koud opstart, dan zou ik denken dat het moederbord een beetje stuk is, of het geheugen niet helemaal compatible met het moederbord is, en al wat warm moet zijn om goed herkend te worden.\n\n[QUOTE=marcoponne;514488]....\nDaarnaast is heb ik een socket 1366 waarbij max. 1,65 volt kan. En mijn werkgeheugen is ook 1,65 volt. Dus dat moet ook kloppen voor zover ik daar verstand van heb. \n\nDaarnaast is dat 1,2 volt wat ik eerder vermelde de standaard setting van ASUS in de BIOS ..... Maar het staat gewoon op AUTO in de bios ;)[/QUOTE]\nProbeer anders eens het Voltage manueel op 1,65 Volt te zetten (ALS... je zeker weet dat je geheugen 1,65 aan kan)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...