Ga naar inhoud

volgorde foto's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Best Forum,\r\n\r\nMijn vader komt terug uit curaco met en berg foto\'s. (ja hele mooie) Die heeft hij per dag in een mapje geplaatst op datum. Heel verstandig. Alleen bij het terug kijken in de bibiotheek van windows 7 komt de jongste datum vooraan en de oudste achteraan, Dus eerst 28 januari en dan aflopend naar 15 januari. Alleen wil hij ze van oud naar nieuw kunnen zien. Dus van 15 jan oplopend nar 28 jan.\r\nKunt u mij zeggen hoe ik dit kan omdraaien?\r\n\r\nBvd, Reve.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nIs, dacht ik, niet zo moeilijk.\r\nOpen in de Verkenner de bewuste map met foto\'s.\r\nBovenaan zie je - van links naar rechts - zaken als [B]Naam[/B], [B]Type[/B], [B]Grootte[/B], enz.\r\nAls de [I]datum van aanmaak [/I]ook in dit rijtje staat (met daaronder dus de resp. data en tijden van het maken van de foto\'s), dan hoef je alleen maar een klik te geven op de kolomtitel ([B]Datum[/B]). \r\nDe volgorde wordt dan omgedraaid.\r\nStaat de kolom [B]\'Datum\' [/B]er niet bij, klik dan met [I][COLOR=\"Red\"]rechts [/COLOR][/I]op [B]\'Naam\'[/B].\r\nNu kun je kiezen welke eventueel ontbrekende kolommen je erbij wilt hebben.\r\nJe kunt ook vinkjes ([B][COLOR=\"Blue\"][I]V[/I][/COLOR][/B]) weghalen bij kolommen die overbodig zijn.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Hmm,\r\nKan zijn dat ik niet helemaal bij ben; maar ik weet niet of ik wel windows verkenner gebruik. \r\nIk ga via start naar \"afbeeldingen\" dan zie ik bovenaan een balk met \"organiseren; delen met; diavoorstelling; branden\" en drie icoontjes \"weegave wijzigen; voorbeeldvenste weergeven; ondersteuning(vraagteken).\r\nLinks een balk met : Favorieten; Bibliotheken; Computer; Netwerk\"\r\nEn een groot voorbeeldvenster: Afbeeldingen. Rangschikken op: Map; maand,dag,classificatie,label; Wijzigingen ongedaan maken.\r\n\r\nMaar waar ik ook zoek de datum blijft van jongste naar oudste staan.\r\nWat doe ik fout?\r\n\r\nReve..
Link naar reactie
Als je bij \"Weergave wijzigen\" naar Details gaat, zie je kolommen met Naam, Datum en Labels. Als je op Datum klikt, zie je een klein blauw pijltje bovenin, dat naar beneden of naar boven wijst. Als je nog eens op datum klikt, draait dat pijltje om. Pijltje naar boven betekent nieuwste foto boven en oudste onder en pijltje naar beneden precies andersom.\r\n\r\nJe zit wel in de Windows Verkenner, maar die ziet er voor afbeeldingen een beetje anders uit dan anders.
Link naar reactie
Als je de datum van de foto het formaat jjjj-mm-dd meegeeft, zal de sortering goed gaan. Voorbeeld: 2010-02-28 is dus vandaag; 2010-02-27, gister dus is dus een lager getal, en zal bij normale sortering eerder worden weergegeven. Let wel op dat bij getallen onder de 10, altijd eerst een 0(nul) moet worden gezet. VB; 1 jan 2010 wordt dus 2010-01-01. De streepjes tussen de getallen kan je evt ook weglaten, maar maken het wat makkelijker te lezen.\n\nOok de tijd kan je er evt nog achter zetten in het formaat hhmmss.\n20100101000001, oftewel 1 sec na 12 middernacht op 1 jan 2010 vergelijk met nu 20100301004030
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...