Ga naar inhoud

netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forum leden.\r\n\r\nOp mijn kamer heb ik 2 computers staan. Ze hebben allebij Windows XP. Ik ben van plan om een netwerk aan te leggen. Maar dan heb 2 vragen. De ene computer is 3 jaar ouder dan de ander. Een is uiteraard een stuk langzamer. Als ik ze samen netwerk, wordt mijn nieuwe computer dan ook veel langzamer? En hoe leg ik eigenlijk een netwerk aan. Ik wil dit niet draadloos doen.\r\n\r\nalfast bedankt.\r\n\r\nPC systemen\r\n\r\nOude PC\r\n1,5 gb ram DDR2 (over 2 modules verdeeld)\r\nCeleron D prossesor 2,93 Ghz\r\n80GB HDD\r\n\r\nNieuwere PC\r\n\r\n2GB ram DDR2\r\nATI phenom x3 triple core prosessor 2,3 Ghz\r\n500Gb HDD
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nNee je nieuwe pc zal niet langzamer worden, wat je nodig hebt ligt een beetje aan wat je wilt.\r\nmeestal zul je een router of switch nodig hebben.\r\nik ga er even vanuit dat je op beide pc\'s wilt internetten.\r\n\r\nje router moet dan verbonden worden met je modem, en je 2 pc\'s moeten verbonden worden aan je router.\r\nvrijwel ALLE routers staan standaard op DCHP dus als je dit aansluit en beide pc\'s op dhcp zet (je netwerkinstellingen) dan moet alles goed gaan.\r\n\r\nals je dan ook nog bestandjes wilt kopieren van de ene naar de andere zul je shares aan moeten maken.\r\nals je gewoon een spel wilt spelen tegen elkaar, dan heb je aan mijn bovenstaande uitleg voldoende.
Link naar reactie
hoi tim_kaas\r\n\r\nOk. Gelukkig wordt mijn nieuwe pc niet trager. Ik wil inderdaad bestandjes kopieren van bijde pc zonder dat ik een USB Stick nodig heb. En ik wil ook dat ik van de ene pc de map mijn documenten kan openen van de andere PC.\r\nMaar ik heb een draadlose router van ziggo naast mijn modum. (weet niet welke router sorry) \r\nHeb ik dan een andere router erbij nodig? Aangezien ik geen draadloos netwerk wil. (heb maar op een pc internet en dat is wel draadloos :( )
Link naar reactie
[QUOTE=artoe12;513871]Ok dankje.\r\nKan ik hiermeen dan op bijde PC\'s internetten aangezien er nu maar een internet heeft. En kan ik dan ook bestanden zonder een usb stick of iets dergelijke te over zetten van de ene PC naar de ander?\r\n\r\nAlvast bedankt.[/QUOTE]\r\n\r\nEen crosscable gebruik je om 2 pc\'s rechstreeks met elkaar te verbinden om snel wat gegevens over te gooien. Het geeft geen internet verbinding.\r\n\r\nJe hebt een draadloze router van Ziggo. Kijk even aan de achterzijde van dat ding. Normaal zitten daar 5 UTP stekker gaatjes. De WAN gaat naar je modem met een draadje. De andere 4 kan je je pc\'s aanhangen met UTP kabel. \r\nNa een nieuwe opstart zal je op beide pc\'s internet hebben. \r\nJe kunt op beide pc\'s mappen op \"Delen\" zetten door er rechts op te klikken en \"delen\" te kiezen en de aanwijzingen te volgen. \r\nOp beide pc\'s wel het \"delen van bestanden en printers\" inschakelen.\r\nAls je de printer ook op delen zet kan je daarna vanaf beide pc\'s printen, mits de pc waar de printer aan hangt ook aanstaat.\r\nBij XP hoeven de pc\'s geen lid te zijn van een zelfde werkgroep.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=artoe12;514012]Ok dankje.\r\n\r\nIk zal het proberen. Ik doe dan crosscable denk ik.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je crosscable gaat gebruiken, dan zijn beide pc\'s met elkaar verbonden via die kabel in de netwerkkaarten..... Hoe wil je dan ook nog internet op die pc\'s krijgen? Dan zal je dus ook nog eens een 2e netwerkkaart in minimaal 1 van de pc\'s moeten plaatsen om het internet te kunnen gebruiken. Erg omslachtig allemaan.\r\nWat niekie30 zegt is gewoon de beste manier. Je hebt al een router en meestal zitten daar aan de achterzijde meerdere aansluitingen om pc\'s op aan te sluiten. Sluit beide pc\'s gewoon op die router aan en je bent klaar. Beide pc\'s zitten dan in jouw netwerk en beide pc\'s kunnen onafhankelijk van elkaar op internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...