Ga naar inhoud

XP kapot


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb hier een pc met 512 mb ram, 80 gb harde schijf en pentium4 met een (kapotte) software: windows xp\r\nDeze pc is aan zijn einde gekomen door een verkeerde update van windows. De computer geeft aan dat er iets met de boot.ini aan de hand is. Dit heb ik geprobeerd op te lossen door de harde schijf via een ander computer te lezen en aan te passen. Niets werkte. Ook heb ik geprobeerd om hem in veilige modus op te starten. Ook een usbboot met linux werkte niet. Ik wil deze pc weer gebruiken om hem als server te gebruiken. Weet iemand hoe ik dit weer kan oplossen zodat hij weer werkt. Het enige dat ik van de pc verwacht is dat ik dos-programmaatjes op kan starten.\r\nWeet iemand een oplossing?
Link naar reactie
[QUOTE=tristandb;513511]Ja, ik heb de system recovery schijven gebruikt en ook om windows opniew te installeren. Windows pakt deze schijven gewoon niet.[/QUOTE]\nWindows hoeft deze schijven niet te pakken.... Je PC hoort ze te herkennen zonder dat Windows geladen is.\nHet BIOS moet goed staan :rolleyes: en je CD/DVD drives moeten in orde zijn.
Link naar reactie
Tja, het licht niet aan windows. Maar ik had de bios al goed staan, maar nog steeds zeurt de pc. Dit heb ik ook al geprobeerd, en mijn cd drives zijn nog in orde, ookal hebben ze nog wel eens kuren. Hij herkent ze gewoon, maar als ik hem via de bios op wil starten, krijg ik een foutmelding. Wat die foutmelding is weet ik niet, omdat de pc in een donker hoekje van mijn huis staat. Die zal ik even opzoeken.
Link naar reactie
Ik ben benieuwd naar die foutmelding bij het booten van CD.\r\nWaarschijnlijk \"[I]Disk boot faillure[/I]\" ?\r\n\r\nIk neem aan dat er nog een diskette-station in zit. \r\nDan kan je ook eens proberen of je van bootdisk.com een opstart-diskette van b.v. Windows 98 kan downloaden.\r\n\r\nWel weer eerst in het BIOS de floppydrive als eerste bootdevice zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=tristandb;513722]Nee, er zit geen diskettestation in. Het is zo\'n oude, kleine pc met kleine kast... Volgens mij ondersteunt hij het niet eens om vanaf een cd of dvd opgestart te worden.[/QUOTE]\r\n\r\nDan moet het een PC zijn die nog stamt uit de tijd van de houten gulden..... Opstarten vanaf cd/dvd is al heel lang mogelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=boodhaa;513507]Microsoft heeft op de site een reparatie tool staan om de fout van 2 weken terug te repareren.[/QUOTE]\r\nGaat het om deze update fout ?\r\n\r\n[QUOTE=Aladin;513745]daarom kan het nog wel een kantoormachine zijn zonder een dergelijke drive.\r\nZou de kast eens open maken en zien of er wel een dergelijke aansluiting op het bord zit.[/QUOTE]\r\nVaak hebben zulke \' terminals\' helemaal geen mogelijkheid voor verwisselbare schijven; geen floppy, geen CD(/DVD).\r\nAlleen een harddisk.\r\nMaar dat wil inderdaad niet zeggen dat op het moederbord de controllers ontbreken.\r\nMaar je kan ook al in het BIOS zien of er een floppy-controller in zit.\r\n\r\nVoor de CD boot[B]:[/B] misschien bij boot één of andere F10 of F11 of zo drukken om een bootvolgorde-menu te krijgen ? \r\n\r\nEen idee wat voor moederbord het is ? In ieder geval een [I]Small Form Factor[/I] (SFF) zo te horen, maar weet je verder iets ?\r\n\r\nMaar eigenlijk willen we nu ook wel eens weten wat de foutmelding is zoals die nu bij boot van harddisk en/of CD wordt weergegeven 8-|
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...