Ga naar inhoud

Computer start telkens opnieuw op - afwijkend


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zal maar beginnen met te vertellen dat ik \"alle\" posts over dit probleem al heb gelezen, maar mijn probleem is afwijkend...\r\n\r\nMijn schoonvader heeft een computer die telkens weer opnieuw opstart en het soms WEL een hele tijd goed doet.\r\n\r\nDus heeft mijn vrouw via haar werk een computer geregeld. Mooie schone XP er op, dus ik ging gisteren aan het werk om die computer voor schoonpa in te richten.\r\nIk ben zo\'n 1,5 uur bezig geweest EN TOEN...\r\nStartte ook DIE computer telkens op nieuw op.\r\n\r\nMijn conclusie: \r\nhet probleem zit hem dus niet in de computer maar naar mijn mening in de stroomvoorziening.\r\n\r\nDus ik alles naar de keuken versleept en alles daar nog eens geprobeerd op een stopcontact met aarde..\r\nOok daar bleef die nieuwe computer telkens opnieuw opstarten..
Link naar reactie
[QUOTE=the martin;512442]Dus heeft mijn vrouw via haar werk een computer geregeld. Mooie schone XP er op, dus ik ging gisteren aan het werk om die computer voor schoonpa in te richten.\r\nIk ben zo\'n 1,5 uur bezig geweest EN TOEN...\r\nStartte ook DIE computer telkens op nieuw op.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJe bent anderhalf uur bezig met inrichten van de pc; dat is wat ik uit bovenstaande afleid. Dat je alleen een driver voor een speedtouch hebt geinstalleerd kan ik daar niet uit afleiden.
Link naar reactie
In die tussentijd was ik bezig met downloaden zonelab, avg op mijn laptop\nEN \nhet aan de praat krijgen van het draadloze netwerk (had wel verbinding met draadloze netwerk maar geen toegang tot internet vanwege IP-adres wat niet werd toegekend, altijd weer makkelijk zo\'n pc die uit een bedrijfsnetwerk komt *;o)\n\nEn nee, ik had nog geen virus check gedaan.\n\nIk krijg overigens niet het Blaster scherm waarin aangegeven wordt dat het systeem restart wordt.
Link naar reactie
Heb je Norton antievirus of Norton internet security op de computer?\r\nMet Windows XP herstarte de computer ook telkens als met een programma update van Windows of een ander programma er iets veranderd werd in de registry, zag Norton dat er wat veranderd was en herstarte de computer telkens. Zou stap voor stap werken. Als met een kale installatie van Windows XP de computer al herstart moet je het zoeken in de XP-installatie-bestanden. Het ligt echt niet aan de 230V spanning of geaard of niet geaard.
Link naar reactie
Correct\nJe ziet de PC uitgaan en weer aangaan, soms komt die nog net in Windows, soms dat niet eens\nEn heel soms doet die het weer (althans computer nummer 1 *;o) van 2 kan ik dat nog niet zeggen)\n\nMijn verdenking gaat toch naar de netspanning.\nHet is een oud huis, en alles hangt met verlengsnoeren en dergelijke aan elkaar\n\nWie het weet mag het zeggen
Link naar reactie
[QUOTE=the martin;512484]Correct\r\nJe ziet de PC uitgaan en weer aangaan, soms komt die nog net in Windows, soms dat niet eens\r\nEn heel soms doet die het weer (althans computer nummer 1 *;o) van 2 kan ik dat nog niet zeggen)\r\n\r\nMijn verdenking gaat toch naar de netspanning.\r\nHet is een oud huis, en alles hangt met verlengsnoeren en dergelijke aan elkaar\r\n\r\nWie het weet mag het zeggen[/QUOTE]\r\n\r\nMogelijke oorzaken: \r\nEen korte onderbreking van de netspanning, door een slecht contact in het 220 netwerk.\r\n\r\nIn beide pc\'s te veel stof in de koeling, waardoor de pc te warm wordt, terwijl het akoestische signaal is uitgeschakeld in de bios.\r\n\r\nHeb je het vinkje al weggehaald via Rechtsklik Deze Computer, Tabblad Geavanceerd en dan Opstart en herstel instellingen, en dan bij \"De compiter automatisch opnieuw opstarten\" zodat deze een BSOD kan geven en je een foutcode uit kan lezen?\r\n\r\nHeb je de eerste pc ook zelf geinstalleerd met win XP? (Mogelijk maak je een foutje bij het installeren, al kan je daar eigenlijk weinig fout doen).\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
En het goed nieuws is, hij lijkt het te doen...\nErg veel stof, maar daar lijkt het niet aan te liggen (heb het wel verwijderd)\n\nDE boosdoener is waarschijnlijk de USB adapter voor het draadloos netwerk.\nTelkens als ik die er in doe kapt die er mee, dus dat is duidelijk..\n(En inderdaad zat die ook aan de andere computer toen die dit gedrag ging vertonen)\n\nMijn dank voor jullie meedenken..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...