Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,\r\nIk had een klein probleempje op mijn pc, dat ik in het verleden altijd met systeemherstel oploste. Ik had al eens eerder gemerkt dat dat niet meer werkte en ook deze keer kreeg ik de boodschap:\r\n\r\nHerstellen is niet voltooid.\r\nKan niet worden hersteld naar ... (datum)\r\nGeen wijzigingen aangebracht. \r\n\r\nKan iemand mij vertellen hoe ik mijn systeemherstel kan herstellen :D\r\nVast bedankt\r\n\r\nO ja, Ik heb een XP home edition 2002 pack3
Link naar reactie
Ik ben zelf niet zo\'n voorstander om systeemherstel te gebruiken.\r\nHet is beter om de oorzaak van het probleem aan te pakken.\r\nOok is het mogelijk dat virussen systeemherstel uitzetten.\r\n\r\nHet lijkt me dus verstandig dat je even meld waarom je telkens systeemherstel moet gebruiken, dan kunnen wij op zoek gaan naar een oplossing daarvoor.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. \r\nIk heb verschillende data gebruikt. Dichtbij en verweg, de reactie blijft hetzelfde. En wat het probleem betreft, het overkwam me een aantal keren dat het geluid plotseling verdwenen was en ik dat met geen mogelijkheid terug kon toveren. Het was me dan ook onduidelijk waarom dat ineens verdwenen was. De eerste keer dat me dat overkwam heb ik een week zonder geluid gezeten, tot ik systeemherstel ontdekte. Daarna loste ik dat probleem altijd met systeemherstel op. \r\nNu heb ik mijn geluid weer terug (bleek een verkeerd vinkje te zijn), maar ik vroeg me wel af waarom systeemherstel was verdwenen. Stel dat je het echt nodig hebt. \r\n\r\nphilou
Link naar reactie
Werken er meer users op de pc? Heeft iemand soms je account terug gezet naar \"een account met beperkte rechten\"? \r\n\r\nKijk anders nog even of je administratorsaccount wel ingeschakeld staat.\r\nType in de zoekbox: secpol.msc en ga naar Lokaal beleid en klik:\r\nBeveiligingsopties en scroll naar Accounts: Status van het administrator-\r\naccount. Rechtsklik erop en kies Eigenschappen. Zet het knopje op:\r\nIngeschakeld en klik Toepassen en OK.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dag Niek, \r\nik had niet eerder dan vandaag gelegenheid om met jouw advies aan de gang te gaan. Helaas had ik nogal wat problemen. Als jij het hebt over de zoekbox, neem ik aan dat je zoeken in het startmenu bedoelt. Nou die kan secpol.msc niet vinden. Ik heb het ook nog in andere zoekboxen geprobeerd, bv bij hulp en ondersteuning en ook alles met meerder zoektermen, lokaal beleid, beveiligingsopties enz. maar ik kwam er niet uit. Dus ik heb niet kunnen controleren of de vinkjes goed staan. Ik werk trouwens alleen op deze pc, maar ik sluit niet uit dat ik een keer iets stoms gedaan heb terwijl ik op een pag. was waar ik verder niets te zoeken had. (Dat overkomt me af en toe).\r\nIk probeer het morgen verder, misschien zie ik opeens het licht. Je weet maar nooit.\r\nGroet\r\nPhilou
Link naar reactie
Hallo Niek,\r\n\r\nDat van die volle schijf kan wel kloppen. Ik heb 2 harde schijven C en D. Die D heb ik op een of andere manier erbij gemaakt. Hoe weet ik niet meer, in ieder geval mbv het forum. Ik bleek zoveel foto\'s en progjes te hebben, dat mijn C-schijf uitpuilde. Het probleem dat ik toen had werd in ieder geval opgelost.\r\nMijn C-schijf heeft 30GB, mijn D-schijf 121GB. Op de C-schijf is nu weer 91% bezet en op de D-schijf 10% ;-). Op de een of andere manier loopt de C-schijf steeds weer vol. Ik denk dat ik moet gaan schuiven, maar ik herinner me nog een (door mij niet helemaal begrepen discussie over partities). \r\nOok mijn foto\'s staan op 2 schijven, eigenlijk best lastig. Ik heb net een nieuwe camera gekocht en fotografeer me suf en Picasa zet alles op C ;-D. Maar dat lijkt me op te lossen in \'bladeren\'.\r\nWat ik nu gedaan heb is het volgende; via deze computer heb ik schijfopruiming toegepast, dat scheelde een paar KB, niet spectulair dus. Ik weet niet wat het gaat opleveren als ik de C-foto\'s ga proberen over te hevelen naar D. Daar ga ik me vanmiddag dan maar eens mee bezig houden.\r\nMag ik dan weer even bij je terugkomen?\r\nHG en bedankt voor het meedenken\r\n\r\nPhilou
Link naar reactie
Even boodschappen gedaan (de familie moet ook eten) en daarna gedefragmenteerd. Ik las toen de waarschuwing van dutch-online dat ik wel even een back-up zou moeten maken. Oeps. Wel goed gegaan. En ik heb nota bene een externe harde schijf, vnl voor Aldfaer. 92 % onbenut op 465 GB, tja. \r\nMaar nu systeemherstel, dat vertelt mij trots dat ze een eerdere status van de computer gaan herstellen. Misschien een stomme vraag, maar dan gaan ze toch niet alles weer naar C zetten? \r\n\r\nPhilou
Link naar reactie
Helaas, systeemherstel werkt niet en secpol.msc is niet te vinden. Nou in ieder geval heb ik er een redelijk opgeruimde C-schijf aan over gehouden. Ik weet niet of er nog suggesties zijn, anders kan ik met deze stand van zaken ook wel leven en ik vind het fijn dat jullie zo met me meegedacht hebben. \r\nDe familie begint nu om voedsel te roepen, vanavond ben ik nog even terug.\r\nHeel erg bedankt\r\nPhilou
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...