Ga naar inhoud

Heb windows 7 maar wil terug naar windows xp


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb een probleem,Wie kan me helpen!?:neutral:\r\n\r\nIk heb windows 7 op me computer staan maar ik wil weer windows xp erop hebben.\r\nAls ik de windows xp cd erin stop komt de setup van windows xp.\r\nAls ik vervolgens op xp instaleren druk staat er \'\' Dit programma word geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen\'\' :neutral:\r\nWie kan me aub helpen om windows xp wel te kunnen instaleren?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRobert Jan
Link naar reactie
[QUOTE=robertjan15;511674]Hallo,\r\nIk heb een probleem,Wie kan me helpen!?:neutral:\r\n\r\nIk heb windows 7 op me computer staan maar ik wil weer windows xp erop hebben.\r\nAls ik de windows xp cd erin stop komt de setup van windows xp.\r\nAls ik vervolgens op xp instaleren druk staat er \'\' Dit programma word geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen\'\' :neutral:\r\nWie kan me aub helpen om windows xp wel te kunnen instaleren?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRobert Jan[/QUOTE]\r\n\r\nMaak een backup van al je belangrijke bestanden.\r\nStel in je bios in dat ja vanaf cd wilt opstarten. (Bij opstarten op F1 of DEL drukken.)\r\nPlaats de windows XP cd en start opnieuw op. \r\nDruk op een toets als er gevraagd wordt of je van cd wilt opstarten.\r\nKies tijdene installatie ervoor om de partite waar win 7 op staat te verwijderen.\r\nMaak daarna een partitie aan en zet daar XP op.\r\nAls je pc van een SATA schijf is voorzien, moet je zorgen dat je die op een floppy mee kan installeren dor het op F6 drukken in het begin van de installatie. (staat ook onderin op je scherm)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;511676]Maak een backup van al je belangrijke bestanden.\r\nStel in je bios in dat ja vanaf cd wilt opstarten. (Bij opstarten op F1 of DEL drukken.)\r\nPlaats de windows XP cd en start opnieuw op. \r\nDruk op een toets als er gevraagd wordt of je van cd wilt opstarten.\r\nKies tijdene installatie ervoor om de partite waar win 7 op staat te verwijderen.\r\nMaak daarna een partitie aan en zet daar XP op.\r\nAls je pc van een SATA schijf is voorzien, moet je zorgen dat je die op een floppy mee kan installeren dor het op F6 drukken in het begin van de installatie. (staat ook onderin op je scherm)\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoe en waa kan je een back up maken van al je bestanden?\r\nEnw at bedoel je met bios?\r\n\r\nrobertjan
Link naar reactie
[QUOTE=robertjan15;511865]Hoe en waa kan je een back up maken van al je bestanden?\r\nEnw at bedoel je met bios?\r\n\r\nrobertjan[/QUOTE]\r\n\r\nRobertjan:\r\n\r\nBackup: Kopieer bevoorbeeld de map \"Mijn documenten\" naar een externe harde schijf of een DVD. Je email zou je kunnen exporteren vanuit je email programma. \r\nProbeer ook eens even via [url]www.google.nl[/url] te zoeken naar wat antwoorden, anders zit ik hier een hele roman te tikken.\r\n\r\nDe BIOS: Dat is een klein programmatje wat ingebakken zit in je pc. het zorgt er o.a. voor dat je pc bij het opstarten ziet dat er een muis en een scherm aanhangt, maar ook een harde schijf en een cd speler.\r\nOok regelt dat programmaatje van welk device de pc moet opstarten. Normaal is dit ingesteld op de HD (harddisk) \r\nDoor bij de opstart op F1 of Del te drukken, kom je in het scherm van de bios waar je dingen (heel voorzichtig) kan wijzigen.\r\nZoek daar naar de \"Bootsequence\" op \"Opstart volgorde\" \r\nAls daar nu als eerste staat CD, verander dan niets.\r\nAls er iets anders staat, wijzig dat dan in CD. En zet de HD als 2e.\r\nOp het scherm staat aan de rechterzijde of onderaan, met welke toetsen je iets kunt wijzigen. Met F10 (naar keuze kan je de wijzigingen opslaan) ga je weer uit het bios.\r\n\r\nEchter gezien je vragen, kan je beter iemand er bij halen die er enig verstand van heeft. (Lees ook even mijn eerste bericht over de eventuele SATA HD.)\r\nLet er op dat je alles doet onder eigen verantwoordelijkheid!!!!.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
In de bios zit ook een functie om de harde schijven aan te sturen, dit kan AHCI, RAID of Native IDE/SATA zijn, als je \'m op de laatste zet kun je \'m installeren, als hij op AHCI of RAID staat. XP CD\'s kunnen niet met alle chipsets van intel omgaan, met XP Service Pack 3 heb je dan nog de meeste kans, anders heb je een floppydrive met drivers van de chipset nodig.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...