Ga naar inhoud

Geluid hapert


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nDrie dagen geleden trok ik mijn USB-stick uit mijn computer terwijl hij afsloot. Niet zo slim.. Toen heb ik de computer opnieuw aangesloten (omdat ik ben verhuisd). Helaas was hij daarna heel erg traag en duurde het weer even voordat hij opstartte. Nu doet hij het weer, maar het geluid hapert. Bij taakbeheer->processen staat dat hij telkens 99% (het schommelt maar telkens naar 99%) bezig is met Niet-actieve systeemprocessen. En bij taakbeheer-> toepassingen staat dat Quick Launch actief is. Dat kan je ook niet afsluiten, hij gaf net aan dat het wacht op een antwoord.\r\n\r\nInternet e.d. is wel gewoon snel, maar bij films, muziek via Winamp, Windows Media Player, VLC of gewoon op internet hapert hij. Zelfs bij standaard windows geluiden hapert ie.\r\n\r\nIk ben nu bezig met het defragmenteren, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik kan doen. Hopelijk een van jullie wel?\r\n\r\nAlvast super bedankt voor je feedback.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nRenée
Link naar reactie
Kijk eens in [I]apparaatbeheer[/I] of er IDE controllers gebruikt worden ([I]Primaire ID controller[/I] en [I]Secondaire IDE controller[/I] onder [I]ATA/ATAPI controllers[/I]).\nElke kan eventueel twee kanalen hebben.\nDit zijn disk-controllers voor harddisk- en/of CD/DVD drives.\n\nRechtsklik op elke (kunnen er dus twee of vier zijn) en kies \"[I]Eigenschappen[/I]\", en vertel eens wat er onder de tab \"[I]Geavanceerde instellingen[/I]\" bij \"[B][I]Huidige overdrachtmodus[/I][/B]\" vermeld staat.\nStaat er bij één of meer van die kanalen [B]PIO[/B] dan is dat een onderdeel van je probleem.\n\nAls ze niet in gebruik zijn staat er \"[I]Niet van toepassing[/I]\".\n[ATTACH]14999[/ATTACH]\n(Dit zijn vier IDE kanalen)
Link naar reactie
oke dit staat bij het tabblad bij \"huidige overdrachtmodus\"\r\n\r\nprimair ide kanaal: \r\ner staat bij apparaat 0: PIO-modus\r\nen eronder bij apparaat 1: Ultra DMA-mode 5\r\n\r\nsecundair ide kanaal: \r\nApparaat 0: Ultra DMA-mode 2\r\nApparaat 1: Niet van toepassing\r\n\r\nDan zit daar (hopelijk?) het probleem. En nu? haha. Alvast erg bedankt voor je reactie.\r\n\r\nGroetjes Renée
Link naar reactie
Die PIO-modus is waarschijnlijk het probleem. Moderne disks draaien in (een) DMA modus.\n\nProbeer dit eens te begrijpen (kijk onder \"[I]General description[/I]\"):\n[url]http://winhlp.com/node/10[/url]\n\nEr staat daar een .VBS script op die pagina om het probleem te proberen op te lossen.\n(\" [I]This is the recommended solution. If you\'re not interested in the details, but just want to fix this problem as quickly as possible:\n1. Click [url=http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs]here[/url] [/I]\")\n(Selecteer die tekst, open Notepad (Kladblok), plak de tekst, en sla hem op als een [B].[/B]VBS bestand ([I]niet[/I] als [B].[/B]TXT tekstbestand). Desnoods hernoem je het na opslaan als een[B] .[/B]VBS in de Verkenner. \nDaarna voer je het bestand uit. (dubbelklik).)\n\nZorg wel dat in het vensters waar ik je naar toe leidde (op je PC) de\n\"[I]Overdrachtmodus[/I]:\" -- \"[I]DMA indien beschikbaar[/I]\" geselecteerd staat.\n\nZorg ook dat in het BIOS de DMA modus aan staat, maar ik neem aan dat dat al zo was, omdat het eerder gewerkt heeft.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
[FONT=\"Comic Sans MS\"][I][COLOR=\"black\"][COLOR=\"black\"][COLOR=\"black\"]erikdenhouter Die PIO-modus is waarschijnlijk het probleem. Moderne disks draaien in (een) DMA modus.\r\n\r\nProbeer dit eens te begrijpen (kijk onder \"General description\"):\r\n[url]http://winhlp.com/node/10[/url][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/I]\r\n[/FONT]\r\n\r\n:p:DGEWELDIG!!\r\nIk had al enige maanden problemen met het geluid op mijn computer: kraakte en sloeg over. vreselijk geluid! En ook filmpjes enzo van youtube waren niet meer goed af te spelen.\r\ndeze tip is geweldig. Na het uitvoeren van het programmaatje werkt alles weer als vanouds!!!\r\nErik, dank dank dank.!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...