Ga naar inhoud

Win7- installatie in virtuele XP omgeving!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ik ben wat aan het experimenteren met Windows 7.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Daar heb ik de virtuele XP omgeving bij op geïnstalleerd. [/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Want ik heb nog een goedwerkende scanner, die ik zeer weinig gebruik, via een SCSI kaart: ACARD 6710D.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Daar zijn natuurlijk geen drivers voor.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]In XP (de echte XP) kreeg ik hem altijd geïnstalleerd via apparaatbeheer, omdat het geen .exe bestand is.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Via Stuurprogramma bijwerken kon ik hem installeren, zonder probleem, omdat hij daar als uitroepteken bij SCSI stand.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Nu met de virtuele XP is die melding er niet dus kan ik ook niet zo installeren[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Vraag is dus of hier een foefje voor is?[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Graag weer een bruikbare tip.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
[quote=dutch-online;510836]bijna 500 mb.\n \n \nhoeveel is dat nu werkelijk . op de enorme harddisc die je hebt,??:rolleyes:[/quote]\nGeen idee.\nWat je moest downloaden is 422 mb.\nEn wat je er dan voor terug krijgt ........ een beetje een surogaat Windows XP.\nEn het werkt nog even niet.\n \nKan beter een nieuwe scanner/combi halen bij het kruidvat voor 39.50 euro, hebben ze daar regelmatig, de Canon Pixma 250. - die werkt gelijk op Win7, geen gedoe met een surogaat XP.\nMaar ja, zover ik weet heeft die een vaste kop.\nDan ben je verplicht om altijd originele cartridges te gebruiken.\nHeb eerder een Canon S820 gehad, printer, was toen aardig duur, ook mee aan het experimenteren geweest, werd door diverse gebruikers en inktverkopers beweerd dat je die en die inkt kon gebruiken.\nGing een poos goed, maar uiteindelijk kop onbruikbaar geworden.\nEn die was duurder dan een nieuwe printer.\n \nMijn voorkeur heeft eigenlijk Cartridges met kop.\nDan kun je maar raak experimenteren, als het niet meer werkt koop je weer een originele Cartridge, is het probleem weer opgelost.\n \nMaar ik weet niet of alle Canons eigenlijk een vaste kop hebben.\n \nHet is zo vervelend dat ik maar heel weinig print.\nMaar wil ook een fatsoenlijke foto kunnen printen.\nZit ook te denken aan een voordelige poederprinter, maar ja die hebben weer geen mooie plaatjes, foto\'s.\nHet moet wel betaalbaar zijn natuurlijk.\nVaak al ik nu een plaatje wil printen, is ie weer droog.\nEn dat is ook duur.\nHet is allemaal wat, en maar dubben, dubben, dubben.:p
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou het is gewoon waardeloos, dat Virtuele XP gebeuren in Win7.\nAlthans voor mijn SCSI kaart van de scanner.\n \nIn de Echte XP is installeren geen enkel probleem.\nEn geloof me, ik heb een hele zooi drivers, omdat het eerst in XP, bij de overgang van 98 naar xp ook niet goed ging.\nMaar dat was sneller opgelost, hier in Win7 met die XP erin werkt het dus absoluut niet, geen enkele driver pakt ie.\nBij andere hardware wil het weer wel, maar dat is net niet intresant voor mij.\n \nToch eigenlijk altijd belachelijk dat die fabrikanten het vertikken om nieuwe drivers te maken?\nAls je er over mailt zeggen ze gewoon dat het te oud is en dat je maar wat nieuws moet kopen.\nZe vergeten dan dat de kans klein is dat je een zelfde merk neemt, omdat je pissig bent, niet dan?\n \nNou ja, ik kan rustig rondkijken, ben toch nog niet helemaal over op Win7, zit wat heen en weer te hoppen, met een dual boot dan, want bij de virtuele XP hebben de partities ook geen namen, mij te lastig, alleen een letter.
Link naar reactie
[quote=DW-30;513327]Ik heb een oude Canon N670U scanner zonder Win7 ondersteuning toch in Win7 aan de praat gekregen met Vuescan. Ik zie jouw scanner er weliswaar niet bij staan, maar je kunt een trial versie downloaden van [URL=\"http://www.hamrick.com\"]www.hamrick.com[/URL] en proberen of het in Win7 werkt.[/quote]\nVuescan (8515) gebruik ik al een poosje in XP, volledige versie.\nMaar die heeft niet de drivers voor mijn SCSI ACARD 6710D\nOok niet in de laatste versie.\nHet moet uiteraard niet al te makkelijk kunnen ;)
Link naar reactie
[quote=dutch-online;513342][URL]http://www.howtodrivers.com/model12148.html[/URL]\n \ndeze ??? maar ik weet niet of het veilig is.[/quote]\n \nDaar hebben ze het over de XP driver en wat je kunt downloaden is de Driver Detective.\nVan dat soort progjes heb ik er veel, maar heb nog niets bruikbaars kunnen vinden.\nGek, eigenlijk niemand hier die wat in elkaar kan knutselen?\nEen handige jongen zou toch een driver moeten kunnen maken denk ik dan maar?\nOf is dat moeilijker dan gedacht?
Link naar reactie
[QUOTE]Toch eigenlijk altijd belachelijk dat die fabrikanten het vertikken om nieuwe drivers te maken?\r\nAls je er over mailt zeggen ze gewoon dat het te oud is en dat je maar wat nieuws moet kopen.\r\nZe vergeten dan dat de kans klein is dat je een zelfde merk neemt, omdat je pissig bent, niet dan?[/QUOTE]\r\n\r\nNee...... alle apparaten hebben een te verwachte levensduur en daarna gaat men er ook gewoon van uit dat de meeste gebruikers het apparaat al hebben vervangen door een nieuwer/beter/moderner/zuiniger apparaat. Het is dan ook niet meer rendabel of zinvol voor een fabrikant om nieuwe software te schrijven voor apparatuur die misschien nog maar door een hele kleine groep mensen gebruikt wordt. Denk eens na wat dit voor een fabrikant kan kosten en dat voor een apparaat waarvan de levensduur al verstreken is?\r\nVerder speelt natuurlijk ook mee dat de techniek zodanig verouderd kan zijn, dat het gewoon (technisch) onmogelijk is geworden om een (stuur)programma te schrijven voor de moderne pc\'s of Windows versies.\r\nNeem alleen de SCSI-kaart, volgens mij ben ik zo\'n kaart al zo\'n 10 jaren niet meer tegengekomen in consumenten pc\'s, dus ruim 2x de levensduur van de hele pc. Ik denk niet dat het realistisch is om dan nog ondersteuning te verwachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...