Ga naar inhoud

Blauw scherm wat te doen?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vanmiddag een nieuwe wireless router gekocht, installeren ->verbinding lukte niet. \r\nHad zoiets van morgen weer proberen, laptop opzij herstart m\'n eigen pc opnieuw en krijg een blauw scherm! [I]Stopfout:0000024 [/I]\r\n\r\nWindows kom ik niet in en veilige modus lukt/werkt niet! \r\nKan wel selecteren tussen windows opstarten of recovery console.. \r\nEenmaal in recovery console gekomen weet ik niet wat ik verder moet doen ([I]cmd.exe C:windows chkdsk [/I]etc..). \r\n\r\n[B]Dell 9150 \r\nWindowsXP[/B] \r\n\r\nKan/wil iemand mij helpen?
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nHeftig.\r\nIk zou [I][B]CHKDSK [/B][/I]Drive-letter eens proberen. ( CHKDSK C:\\ )\r\nAls dat foutmeldingen oplevert kun je [I][B]CHKDSK/R [/B][/I]Drive-letter proberen.\r\n\r\nJe kunt ook speciale repairdisks gebruiken, zoals die van [B][COLOR=\"SeaGreen\"]BART[/COLOR][/B].\r\n\r\nLink: [url]http://download.cnet.com/BartPE-Bootable-Live-Windows-CD-DVD/3000-2094_4-10611131.html?tag=mncol[/url]\r\n\r\nDownloaden; opstart-CD branden en ervoor zorgen dat je in de [I][B]BIOS [/B][/I]regelt dat eerst de CD-speler wordt gelezen. (Boot Sequence= CD-Rom)\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Chkdsk /r is eindelijk klaar maar helaas zonder resultaat.\r\nIk probeer de ntfs.sys file over te halen van de windowsxp cd door het volgende te doen;\r\n\r\ncopy X:\\i386\\ntfs.sys drive:\\windows\\system32\\drivers [Where X=CD-ROM Drive]\r\n\r\nen krijg dan de melding:\r\nToegang geweigerd \r\n\r\nWat kan ik doen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dat gaat niet omdat het bestand in gebruik is, deze kan daardoor niet worden vervangen.\nDit zou je dan in veilige modus kunnen proberen maar ik verwacht dat je dan het zelfde probleem hebt. Daarnaast werkt je veilige modus niet begreep ik.\n\nOm dit bestand wel te kunnen vervangen zul je moeten doen wat Jeep vertelde m.b.t. de Bart CD.\nJe zou het ook eens met [URL=\"http://www.xpvista.nl/forum/viewthread.php?thread_id=31\"]SFC[/URL] kunnen proberen.
Link naar reactie
Zou nog even laten weten hoe of wat...\r\n\r\nHelaas heb ik [I]Windows[/I] alsnog opnieuw moeten installeren, was nog best een gedoe.. Cd\'s opzoeken, drivers downloaden..\r\n\r\nDe systeembeheerder van me werk had me een extra hd meegegeven met [I]Windows[/I] erop geinstalleerd..\r\nMet die schijf kon ik wel opstarten en alles wat ik belangrijk vond overhalen.\r\nDaarna mijn eigen schijf formateren, [I]Windows[/I] installeren en alles weer terugzetten zoals het was.\r\nMisschien met een omweg maar het werkt..\r\n\r\nGelukkig had ik vooraf wel wat backups gemaakt! :D\r\nEr moest een hoop software opnieuw geinstalleerd worden en ben nog (rustig) bezig..\r\n\r\nNogmaals dank!\r\n\r\nGroet,\r\nJeremy\r\n\r\nps. mijn muziek: [url]http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=670307[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...