Ga naar inhoud

leren programmeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik wil graag iets gaan leren van programmeren. \r\nmet programma\'s kan ik nu een heel eind overweg maar ik zou wel eens zelf wel eens iets simpels willen ontwerpen ik ben 15, en heb eigenlijk geen enkele ervaring met programmeren (behalve dan de sneltoetsen van de afstandsbediening programeren) dus waar kan ik begingen en weet iemand misschien een handige site waar je het van kan leren maakt niet zo veel uit wat ik leer maken als het maar iets is wat niet al te ingewikkeld is \r\nik heb op m,n computer windows7 en Ubuntu\r\n\r\nwie weet waar ik moet beginnen\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=omed4life;510057]misschien het beroep doen?\r\nje bent vast bijna klaar van school.\r\nmaar daar gaat het niet om.\r\nDit lijkt ook mij interessant dus ga ik dit ook volgen![/QUOTE]\r\n\r\nwie weet ik heb nog anderhalf jaar dan zit ik op het mbo maar ik heb meer passies dan alleen maar ICT \r\nmaar goed weet iemand waar ik moet beginnen
Link naar reactie
Begin eens met het bedenken wat je zou willen programmeren. Wat wil je er mee bereiken? Zonder doel gaat het je namelijk nooit lukken...\n\nVerdiep je verder eerst ook eens in welke programmeertalen er zoal zijn. Ik kan er denk ik zo 10 uit m\'n hoofd opnoemen. Eens zien...\n\nBasic, Fortran, Java, C, C++, Python, Ruby, C#, Squirrel, .NET. Welke het beste is om mee te beginnen? Geen idee, misschien Basic omdat het eenvoudig te volgen is.
Link naar reactie
[QUOTE=Esvee;510080][URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_programmeertalen\"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_programmeertalen[/URL]\n\nEr is zelfs een programmeertaal genaamd Brainfuck :p[/QUOTE]\n\nJa, daar zal de jongen wijs uit worden :p\n\nMaargoed, zoals Foobar al zegt, een keuze uit de \"beste\" programmeertaal kan je pas maken als je weet wat je concreet wil gaan programmeren.
Link naar reactie
PHP is niet echt een programmeertaal in de zin dat je er zomaar vanalles mee kunt maken. Het resultaat is altijd een website en daar is de hele taal dan ook op toegespitst. Als je een website wilt maken kan ik PHP zeker warm aanbevelen (gebruik \'t zelf ook al jaren), maar als je geen website wilt moet je er niet eens naar kijken.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nKorte schets:\r\nAls programmeur of beter codeur maak je eigenlijk altijd deel uit van een club, die een bepaalde opdracht heeft.\r\nOntwerp een X-programma.\r\nJe hebt te maken met de grafische kant: [I]het moet goed ogen[/I]; met de interface-kant: [I]mensen moeten snel hun weg kunnen vinden[/I]; de Help-kant: [I]context-gerichte hulp[/I]; de input/output-kant: [I]hoe worden gegevens ingevoerd-vastgelegd-en op verzoek op verschillende manieren (geprint/via het web) uitgevoerd.[/I]\r\n\r\nJe zit in een [I]team[/I], dat eerst uitvoerig met de opdrachtgever alle wensen en mogelijkheden bespreekt en vastlegt. \r\nDaarna begint het ontwerpwerk, waaraan elke discipline z\'n bijdrage levert en er uiteindelijk een werkbaar programma ontstaat.\r\n\r\nEn dan begint het echte werk: het testen!\r\nDaarvoor staat een aantal fasen, waarvan de laatste meestal de bèta-fase is.\r\nDaarna wordt het aan de opdrachtgever geleverd.\r\n\r\nWelke rol zie je voor jezelf weggelegd?\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
[QUOTE=Jeep;510251]Als programmeur of beter codeur maak je eigenlijk altijd deel uit van een club...[/QUOTE]\r\n\r\nEr zijn genoeg onafhankelijke programmeurs die ergens in hun eentje aan werken. Uiteraard zijn dat geen grote projecten, maar als beginner heb je daarin toch ook niks te zoeken.\r\n\r\nVoordeel van ergens alleen aan werken is dat je precies weet wat elk onderdeel doet zonder dat je eerst de code van een ander moet gaan zitten begrijpen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;510238]PHP is niet echt een programmeertaal in de zin dat je er zomaar vanalles mee kunt maken. Het resultaat is altijd een website en daar is de hele taal dan ook op toegespitst. Als je een website wilt maken kan ik PHP zeker warm aanbevelen (gebruik \'t zelf ook al jaren), maar als je geen website wilt moet je er niet eens naar kijken.[/QUOTE]\r\n\r\nik bedoel er mee dat je leert hoe loops, array\'s enz werken waardoor een andere taal zoals C veel minder moeilijk is om te snappen.
Link naar reactie
@ Foo Bar:\r\n\r\nYep, gelijk.\r\nIk wilde alleen een schets geven van standaard toepassing-ontwikkeling.\r\n[SIZE=\"2\"](Heb zelf een jaar of 4 in zo\'n club gezeten)[/SIZE]\r\n\r\nVeel mensen verwarren [I]programmeren [/I]en [I]coderen [/I]met elkaar of gooien het\r\nop dezelfde hoop.\r\n\r\n[B]Bakeds [/B]heeft ongetwijfeld toekomstplannen en mocht-ie van plan zijn die richting op te gaan, dan weet-ie nu hoe zoiets in z\'n werk gaat. (De testers nog even daargelaten).\r\n\r\nBatch-file-tje, puzzel-progje knutselen we allemaal wel eens.\r\nWat je eigen code betreft heb je natuurlijk gelijk.\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\nP.S. @Bakeds:\r\neen link naar een C++ tutorial (vloeibaar Engels vereist)\r\nLink: [url]http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...