Ga naar inhoud

Error bij installatie Windows OS


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo!\r\n\r\nIk heb hier nu een oude computer staan, die ik wilde herinstalleren. In eerste instantie startte de herinstallatie op, maar bij het laden van de windows map kwam er telkens een melding dat er een bepaald bestand niet gevonden kon worden. Ik kon kiezen uit \'opnieuw zoeken\', \'overslaan\' met dus als risico dat het wellicht niet goed werkt, of de installatie beeindigen. Ik koos er de eerste paar keer voor om opnieuw te zoeken. \r\n\r\nOp een gegeven moment was ie op 76% (na al tig keer de melding te hebben gehad dat eem bestand niet gevonden/geladen kon worden (hier had ik iedere x enter gedrukt))en kwam weer opnieuw de melding dat er een bestand niet geladen kon worden. Toen ik weer opnieuw wilde laten zoeken (enter drukken) reageerde ie helemaal niet meer, ook niet de optie overslaan. Ik heb toen installatie afgebroken.\r\n\r\nNu als ik opnieuw Windows wil proberen te installeren (ook andere OS geprobeerd) kom ik gelijk na opstarten v pc in dit scherm. Ik kom geen stap meer verder...\r\n\r\n[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/error2.jpg[/IMG]\r\n\r\nIemand enig idee wat nu te doen? In bios staat gewoon aangegeven vanaf cdrom op te starten (voor deze error bootte die ook gewoon vanaf cdrom)\r\n\r\nSonny
Link naar reactie
het probleem is onstaan zoals je zegt dat er bepaalde dingen nie gevonden konden worden of dat het niet geinstallerd kon worden!\r\nzover ik weet komt het doordat het niet goed geinstalleerd kon worden.\r\nAls je de installatie wilt beginnen is het het beste dat je de schijf helemaal hebt geformatteerd.\r\nHad je dat gedaan?
Link naar reactie
\"[I]boot from atapi cd-rom | none[/I]\" is een BIOS melding op je scherm, ik denk dat je met het verkeerde CD-rom station opstart, of dat er op dat gebied iets defect is.\n\n\"[I]NTLDR ontbreekt[/I]\" is dan weer een Windows melding (Nederlandse taal) van het besturingssysteem, en ik denk van dat wat er nog van XP over is op het C: station, want een geïnstalleerd XP heeft een NTLDR (NT Loader) nodig.\nDus ik maak er uit op dat het systeem steeds probeert van een (incomplete) XP van harddisk op te starten.\n\nMisschien proberen met maar één CD/DVD station aangesloten i.p.v. twee. Als Master dan, en opnieuw de bootvolgorde instellen.\nVergeet ook niet je BIOS instellingen na verandering te saven.\n\nWeet je ook zeker dat de CD (XP) in orde is ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;509429]\"[I]boot from atapi cd-rom | none[/I]\" is een BIOS melding op je scherm, ik denk dat je met het verkeerde CD-rom station opstart, of dat er op dat gebied iets defect is.\r\n\r\n\"[I]NTLDR ontbreekt[/I]\" is dan weer een Windows melding (Nederlandse taal) van het besturingssysteem, en ik denk van dat wat er nog van XP over is op het C: station, want een geïnstalleerd XP heeft een NTLDR (NT Loader) nodig.\r\nDus ik maak er uit op dat het systeem steeds probeert van een (incomplete) XP van harddisk op te starten.\r\n\r\nMisschien proberen met maar één CD/DVD station aangesloten i.p.v. twee. Als Master dan, en opnieuw de bootvolgorde instellen.\r\nVergeet ook niet je BIOS instellingen na verandering te saven.\r\n\r\nWeet je ook zeker dat de CD (XP) in orde is ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb in bios aangegeven vanaf cdrom op te starten. De keer hiervoor deed hij dat gewoon netjes (waarna vervolgens dus die installatie mislukte). Nu zegt ie dus opeens \'boot from atapi cdrom: none\', terwijl ik niks veranderd heb. Gewoon xp cd erin en laten opstarten vanaf cdrom. En toen kwam dus de melding.\r\n\r\nIk heb xp wel geformatteerd voor de herinstall, die vorige windows stond op de c schijf, waarop ik ook die nieuwe xp wilde plaatsen...\r\n\r\nDe xp-cd moet in orde zijn, heb gister met diezelfde cd mn andere pc geinstalleerd. \r\n\r\nHoe kan ik mn cdwriter station uitschakelen zodat ik maar 1 station heb aangesloten? Kom nooit in de pckast namelijk :(. En wat bedoel je met \'als Master dan\'?\r\n\r\nHoop dat ik hierna iets kan proberen te doen. Bedankt alvast!\r\n\r\nSonny
Link naar reactie
Heb je het [I]andere[/I] station geprobeerd om de XP CD te starten ?\n\nJe kan ook eerst in het BIOS alles op Default waarden zetten (nadat je een minuutje de stekker van de PC uit het stopcontact hebt gehaald) om te zien of dat station dan beter installeert.\nKijk daar dan eerst eens of de twee stations nog herkend worden.\n\nUitschakelen van een CD-rom station:\nHet kan soms door in het BIOS (bij voorkeur) het \"[I]Slave[/I]\" station uit te zetten. Meestal is er keuze voor \"[I]Auto / Enabled / Disabled[/I]\".\n\nOver blijft dan de \"[I]Master[/I]\", en daarin de installatie CD proberen.\n\nAls dat niet werkt dan kan je het station [I]fysiek[/I] verwijderen:\n(Probeer eerst de kabel los te maken (ook voeding) en weer aan te sluiten om een eventueel slecht contact te verbeteren)\n\nHet [I]Master[/I] en [I]Slave[/I] verschil zit \'m in het feit dat de twee branders op één kabel aangesloten zitten, en bij de IDE interface (het zijn IDE stations, ofwel PATA = Paralel ATA met een 40- of 80 aderige kabel) heb je jumpers achter op de stations zitten. \nBij aansluiting van maar één station moet deze drive op [I]Master[/I] staan. (staat boven de jumper in de kast van de drive geprint of geslagen).\nNu (met twee stations op dezelfde kabel aangesloten) staat er één station als [I]Master[/I]- en de ander als [I]Slave[/I].
Link naar reactie
het bestye is om alles wat je niet nodig hebt tijdens de installatie van Windows dat er uit te gooien. \r\n\r\nheb je 2 DVD drives dan koppel je er 1 los. Zo ook met alle andere hardware die je op moment van installen niet nodig hebt. Om verdere conflicten te voorkomen. \r\n\r\nVoor de zekerheid de pc een keer opstarten zonder het moederbord batterij en daarna weer er in stoppen, zodat je zeker weetd at de BIOS volledig is gereset.\r\n\r\nAls je Windows dan gaat installen zal je zien dat het wel gaat. daarna 1 voor 1 de hardware weer in de pc stoppen, met elke keer eenm start van Windows. Hierdoor kan je gelijk zien of er een hardware product is wat problemen geeft.\r\n\r\nHet is wat veel werk maar je weet wel gelijk welke hardware problemen maakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...