Ga naar inhoud

Windows 7: Overzetten naar andere HDD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo forum,\r\n\r\nIk werkte altijd onder Windows Vista. Deze heb ik dan ook op mijn snelste harde schijf geïnstalleerd (WD Velociraptor). Omdat ik veel goede geluiden over Win7 hoorde, heb ik deze aangeschaft. Om mijn Vista installatie niet te verstoren, heb ik 7 op een andere (veel tragere) harde schijf geïnstalleerd.\r\nNu bevalt 7 mij zo goed, dat ik het plan heb opgevat om 7 naar de Velociraptor te verplaatsen en Vista naar de tragere harde schijf.\r\n\r\nWat heb ik gedaan?\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]Een kopie van de Win7 partitie gemaakt op een externe HDD m.b.v. Acronis Disk Director Suite (ADDS).\r\n[*]De partitie van WinVista naar de voormalige partitie van Win7 gekopieerd m.b.v. ADDS. Hier begonnen de problemen, de pc wilde niet meer booten. Dit wist ik op te lossen met de installatie DVD van WinVista, door middel van \"herstel\".\r\n[*]De kopie van Win7 naar de voormalige partitie van WinVista gekopieerd m.b.v. ADDS. Hier begon het grootste (en onopgeloste) probleem. Win7 wilde nog wel booten, maar na het opstartscherm kwam een venster met de volgende mededeling: \"Kan toegangspunt van procedure DWMHINTDxupdate niet vinden in DLL-bestand user32.dll\". Hierna alleen nog maar een zwart scherm.\r\n[*]Een zoektocht in (voornamelijk engelstalige) oplossingen leverde mij op dat de Win7 installatie blijkbaar onthouden had op welke HDD het geinstalleerd was en op welke partitie. Hierop heb ik geprobeerd om de SATA stekkers van de harde schijven om te wisselen, maar zonder resultaat. Ik heb de installatie DVD van Win7 gebruikt om de \"herstel\" functie te proberen, maar zonder resultaat.\r\n[*]Uiteindelijk heb ik alles maar weer in oude staat hersteld, zodat mijn Win7 (die ik het meest gebruik) nog steeds op mijn oude, trage, harde schijf te vinden is.[/LIST]\r\n\r\nMijn vraag is: Kan in de Win7 installatie op mijn snelle HDD krijgen zonder bovenstaand probleem? Of het gewoon eieren voor mijn geld kiezen en Win7 opnieuw installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...