Ga naar inhoud

Windows 7 : Administrator & rechten & gedoe


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!\r\n\r\nIs er iemand die mij (en vele anderen) kan uitleggen hoe het zit met Admin rechten in Windows 7?\r\n\r\nCase: ik wilde een map op mijn D: schijf verwijderen (D:\\downloads\\huppeldepup) en toen kreeg ik de melding: \"u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door Iedereen gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen\"\r\n\r\nIk ben toch administrator en als zodanig ingelogd? Wie is \"Iedereen\"??? Er is alleen nog een uitgeschakeld gastaccount op deze laptop. Razend wordt ik ervan als een kleuter te worden behandeld. Ik wil de C-schijf kunnen wissen als ik daar zin in heb!\r\n\r\nZo. Uitleg is meer dan welkom. Alvast hartelijk dank daarvoor!\r\n\r\n:D
Link naar reactie
Duik eens in de Eigenschappen van een map en klik aldaar op het tabblad Beveiliging. Er zal dan een (nogal gecompliceerde) wereld voor je open gaan, waardoor het waarschijnlijk meteen duidelijk is waarom je als een kleuter behandeld wordt: het wijzigen van rechten is niet voor kleuters.\n\nNu je weet waar je het moet zoeken kun je de rest zelf wel uitvinden denk ik. Internet staat vol van hoe je met dat rechtengebeuren moet werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...