Ga naar inhoud

Geheugenprobleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn computer is erg vol. Ik heb een C-schijf met 14,6 GB erop en daarvan is nu nog maar 677 MB ruimte vrij. Ik heb al verschillende malen te horen gekregen dat ik programma\'s moet verwijderen die ik niet gebruik, maar er zijn een aantal dingen waarvan ik niet eens weet wat het is, laat staan dat ik moet weten wat eraf moet.\r\nHier komt de lijst:\r\n{36C41D70-56F5-4E2B-81DA-6BEB7502D7A1}\r\n{63A317D0-60A6-43FC-848A-9FE4A53B29CE}\r\n{88B1984E-36F0-47B8-B8DC-728966807A9C}\r\n{FC3A21A4-928F-4211-A27B-E76EE76FC7E2}\r\nAdobe Flash Player 10 AcriveX\r\nAdobe Reader 8.1.2 - Nederlands\r\nAdobe Shockwave Player\r\nAusLogics Disk Defrag\r\nJ2SE Runtime Environment 5.0 Update 11\r\nJava(TM) 6 Update 12\r\nMediaConverter 2.5 for Philips\r\nMicrosoft Choice Card\r\nMicrosoft Compression Client Pack 1.0 for Windows XP\r\nMicrosoft User-Mode Driver Framework Feature Pack 1.0\r\nMicrosoft Visual C++ 2005 ATL Update kb972923 - x86 8.0.50727.4053\r\nMicrosoft Visual C++ 2005 Redistributable\r\nMSXML 4.0 SP2 (KB927978)\r\nMSXML 4.0 SP2 (KB936181)\r\nMSXML 4.0 SP2 (KB954430)\r\nMSXML 4.0 SP2 (KB973688)\r\nMSXML 4.0 SP2 Parser and SDK\r\nNTREGOPT 1.1j\r\nPCHealth\r\nPCI Audio Driver\r\nPicture Package Music Transfer\r\nPowerQuest PartitionMagic 8.0\r\nWinamp\r\nWindows Live - Hulpprogramma voor uploaden\r\nWindows Live - Aanmeldhulp\r\nWindows Live Essentials\r\nWindows XP Service Pack 3\r\nYahoo! Install Manager\r\n\r\nZou iemand mij kunnen vertellen welk van bovenstaande programma\'s ik zou kunnen verwijderen zonder dat mijn computer meteen crasht?
Link naar reactie
Ik zie zo niet direct welk programma je eruit zou kunnen kiepen, er zijn veel update e.d. en wat kleinere programma\'s, Partition Magic bv kan weg als je deze niet meer nodig hebt. De bovenste 4 \"programmas\" zullen wel updates zijn, niet weg doen.\r\nProbeer het volgende eens, ga naar DEZE COMPUTER en dubbel-klik hierop, nu krijg je o.a. de C-schijf te zien. Rechts-klik op de C-schijf, nu krijg je een menutje en selecteer \"EIGENSCHAPPEN\" eens. Nu krijg je te zien hoeveel ruimte je nog op je C-schijf hebt en er is een knop met de titel \"SCHIJFOPRUIMING\". Klik hierop en je pc gaat wat \"nadenken\" en laat dan een lijstje zien van wat je allemaal eventueel kan weggooien. Selecteer alles en dan \"OK\". Er is nog een 2de tabblad met de naam \"MEER OPTIES\", hier kan je een knop aanklikken met de naam \"SYSTEEM HERSTEL\" om alle backups van het register weg te gooien behalve de allerlaatste, selecteer deze ook en weer \"OK\"\r\nVerder is er een \"TEMP\" folder direct onder de \"WINDOWS\" folder en onder jouw gebruikersnaams, deze kan je ook leegmaken (wat ook door \"SCHIJFOPRUIMING\" gedaan word)\r\n\r\nMet excuses als de benamingen mijn beschrijving niet gehhel gelijk zijn met de Nerdlandstalige versie van XP maar ik gebruik e engelstalige versie.....
Link naar reactie
Installeer liever een extra harde schijf zou ik zeggen. 15 GB is tegenwoordig precies niks.\n\nVoor 40 euro heb je al een 80 GB exemplaar. Tast je iets verder in de buidel, dan heb je voor 41 euro al een 160 GB exemplaar. Een 320 GB exemplaar gaat voor 60 euro en een 500 GB exemplaar voor 70 euro. Doe zelf de sommetjes maar welke per GB het goedkoopste is; die moet je hebben.
Link naar reactie
Partition Magic heeft iemand anders erop gezet waar ik geen contact meer mee heb, maar ik weet niet hoe het programma werkt.\r\nIk heb nu op dit moment 898 MB vrije ruimte over. Ik ga die schijfopruiming wel even uitvoeren. Ik heb dat trouwens al vaker gedaan, maar ik kan niet zeggen dat er veel ruimte vrij gemaakt wordt.\r\nIk ben ermee klaar en heb nu 1,02 GB vrije ruimte.
Link naar reactie
[QUOTE=drive;508413]En geheugen erbij kopen ... ik weet het niet. We denken er misschien over om een laptop te gaan kopen en deze computer weg te doen.[/QUOTE]\r\nOpslag- of schijfruimte dus ;)\r\n\r\nEen ding staat vast, en dat is dat als je weinig ruimte hebt om te beginnen, dat er dan ook weinig winst te behalen valt. \r\n\r\nWat je wel zou kunnen overwegen is om een externe harde schijf aan te schaffen. Deze kun je immers dan ook weer bij een eventuele nieuwe laptop gebruiken, bijvoorbeeld als backupmedium.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...