Ga naar inhoud

partities_vergroten


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik CID eens lekker door gesnuffeld. Eén artikel trok sterk mijn aandacht en dat was partition master op blz 22. Ik zat al een tijdje met het probleem dat mijn C-partitie uit zijn jasje begon te groeien. Ik had onder windows al eens geprobeerd deze te vergroten maar dat lukte niet echt. De C-partitie zat ingeklemd tussen de A en de D-partitie. Nu kon ik wel de D-partitie verkleinen maar de beschikbaar gekomen ruimte kon ik niet aan de C-partitie toeschrijven, omdat de vrije ruimte hiervan aan het eind van die D-partitie was gekomen. Dit lukt wonderwel met het programma Partition Master. Het kost wel even tijd, want de data op de te verkleine schijf moet verschoven worden als je die partitie wilt opschuiven zodat de ruimte er voor vrij kan komen. Deze vrije ruimte kan dan weer geplakt worden aan de partitie ervoor, in dit geval de C-partitie. Al met al is alles zonder één probleem gebeurd en kan ik verder met de C-partitie. Die was 28 Gb en is nu 56 Gb. Een goed programma dus en zeer aan te bevelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...