Ga naar inhoud

Windows 7 - drivers nodig?


Aanbevolen berichten

[B]Op het moment ben ik in bezit van de Acer Aspire M1641. Windows Vista Home Premium is geinstalleerd, dit is al zo vanaf mijn aankoop van deze pc. \r\n\r\nMaar nu... Ik wil graag Windows 7 Ultimate installeren, alleen ik weet niet zo goed hoe en krijg graag stap voor stap uitgelegd wat ik moet doen. Ik wil geen upgrade doen maar alles gewoon \'schoon\' op mijn computer installeren.\r\n\r\nDe belangrijkste vragen die ik eigenlijk heb zijn:\r\n1. Ik heb de DVD met Windows 7 Ultimate er op. En dan? Gewoon de DVD er in stoppen en alles gaat vanzelf, of is dat te makkelijk gedacht?\r\n2. Moet ik apart nog drivers installeren of is dit niet nodig?\r\n3. Als dit nodig is: waar kan ik deze vinden? \r\n4. Voor welke \'dingen\' (moederbord, videokaart, en wat nog meer??, ik heb geen idee...) moet je eigenlijk allemaal drivers installeren?[/B]\r\n\r\n\r\nIk heb geen cd met drivers e.d. van Acer gekregen. Ik ben dus op hun site gaan kijken en heb daar wel het een en ander gevonden maar het werd er voor mij niet duidelijker op. Ik kreeg namelijk alleen dit te zien: \r\n\r\n[I]Deze pagina bevat drivers welke niet standaard aanwezig zijn in Microsoft Windows 7 \r\n- Audio Realtek Stuurprogramma voor audio Include HDMI 6.0.1.5888 [/I]\r\n\r\nIs het dan echt zo dat ik alleen die driver nodig heb? Dat lijkt mij een beetje onwerkelijk. Niet dat ik het zelf goed weet want ik heb geen verstand van het installeren van besturingsystemen en alles wat er bij komt kijken. \r\n\r\nIk heb wel nog iets met BIOS gevonden op de site van acer zelf, er staan 3 verschillende dus weet ik nog niet welke ik eventueel nodig heb...\r\n\r\n[I]Flashing the wrong BIOS can cause harm to the system. Acer recommends that you should only upgrade your firmware/drivers if you have been instructed to do so by an Acer Customer Care representative. By using these firmware/drivers you agree to accept the possibility of product failure. \r\n- BIOS Acer BIOS R01.C2 640.6 KB \r\n- BIOS Acer BIOS R01.C2L 956.7 KB \r\n- BIOS Acer BIOS R01-B4 866.3 KB [/I]\r\n\r\nIk zit dus vast en weet niet wat te doen. Zomaar wat proberen en zo doe ik liever niet, die gok is mij te groot. Verder heeft op google rondkijken ook niet veel geholpen, ik ben alleen nog meer in de war geraakt...
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;505301]Het meeste in ieder geval wel, Als Vista er goed op draait zal W 7 geen probleem opleveren.[/QUOTE]Helaas was dat bij mij niet zo. \r\nTwee weken geleden is een upgrade uitgevoerd, van Vista naar 7 (64 bits).\r\nNa de upgrade (duurde ong. 1,5 uur) waren er heel veel problemen.\r\nToen een schone installatie met Windows 7 uitgevoerd (ging heel snel, binnen 15 minuten).\r\nDaarna nog twee problemen. WIndows 7 had geen driver voor de video kaart geinstalleerd.\r\nEn de BIOS moest geupdated worden.\r\n\r\nDe PC werkt nu goed (start op in 55 sec. en reageert snel).\r\n\r\nDit ter informatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...