Ga naar inhoud

Windows 7 / Windows XP sp3 Netwerk / Printer


Aanbevolen berichten

[B]Beste Computer Idee Forummers[/B]\r\n\r\n\r\nIk heb zelf een desktop met Windows 7 (zonder printer)\r\nEn mijn vader heeft een desktop met Windows XP Home edition SP3 waarop een HP PSC 1410 printer (usb) staat aangesloten.\r\n\r\nDeze computers staan samen op 1 router (netgear v6) met vaste kabels.\r\n\r\n\r\nNu wil graag van mijn computer uit kunnen printen met de printer die staat aangesloten op de XP desktop.\r\n\r\nNu is het probleem , ik heb zoveel ge-googled, en op deze forum gekeken , het is voor mij een totale chaos / warboel geworden.\r\n\r\n\r\nWie zou mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik kan printen via de printer van de XP computer..... en moet ik dan eerst denken aan een thuisnetwerk of iets anders..\r\n\r\nNogmaals ik ben de draad helemaal kwijt.\r\n\r\n\r\nIn ieder geval , hartelijk dank voor de moeite !
Link naar reactie
[QUOTE=rvds89;505057][B]Beste Computer Idee Forummers[/B]\r\n\r\n\r\nIk heb zelf een desktop met Windows 7 (zonder printer)\r\nEn mijn vader heeft een desktop met Windows XP Home edition SP3 waarop een HP PSC 1410 printer (usb) staat aangesloten.\r\n\r\nDeze computers staan samen op 1 router (netgear v6) met vaste kabels.\r\n\r\n\r\nNu wil graag van mijn computer uit kunnen printen met de printer die staat aangesloten op de XP desktop.\r\n\r\nNu is het probleem , ik heb zoveel ge-googled, en op deze forum gekeken , het is voor mij een totale chaos / warboel geworden.\r\n\r\n\r\nWie zou mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik kan printen via de printer van de XP computer..... en moet ik dan eerst denken aan een thuisnetwerk of iets anders..\r\n\r\nNogmaals ik ben de draad helemaal kwijt.\r\n\r\n\r\nIn ieder geval , hartelijk dank voor de moeite ![/QUOTE]\r\n\r\nStap voor stap:\r\n\r\nZorg dat beide werkplekken lid zijn van dezelfde werkgroep. (Dit is dus iets anders als \"hetzelfde netwerk delen\". )\r\nDit kan de doen door rechts op te klikken en te kiezen. Tabblad en bij e.e.a in te vullen.\r\n\r\nZorg dat op beide werkplekken is toegestaan/ingeschakeld.\r\nDoorloop via de wizard daarvoor.\r\n\r\nZorg dat de printer op delen staat. (rechtsklik op het printer icoon en kies delen op de pc van pa)\r\n\r\nStart beide werkplekken opnieuw op. En laat ook de printer aan staan.\r\n\r\nKies op de windows 7 pc op \r\nKies voor \r\n en daarna \r\nAls het goed is vind hij eerst de pc van pa. klik die open en klik de printer die eraan hangt (en aan staat) en kies die.\r\nHet zou dan moeten werken.\r\n\r\nKan hij de printer niet vinden. Kijk dan in de firewalls of daar een vinkje staat bij \r\nIk doe het uit m\'n hoofd want op deze pc staat XP en Win7, alleen zit ik nu op XP en wil niet opnieuw opstarten voor win7. Maar zo moet het werken. Heb dat toevallig van de week nog gedaan met 2 zulke werkplekken.\r\n\r\nSucces Niek
Link naar reactie
Beste Niekie30,\r\n\r\n\r\nHeel erg bedankt voor de heldere uitleg,\r\n\r\n\r\nDe printer is gevonden , en ik kan gewoon printen (Y).\r\n\r\n\r\nNogmaals bedankt.\r\n\r\n\r\n\r\nGr, Richard\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;505069]Stap voor stap:\r\n\r\nZorg dat beide werkplekken lid zijn van dezelfde werkgroep. (Dit is dus iets anders als \"hetzelfde netwerk delen\". )\r\nDit kan de doen door rechts op te klikken en te kiezen. Tabblad en bij e.e.a in te vullen.\r\n\r\nZorg dat op beide werkplekken is toegestaan/ingeschakeld.\r\nDoorloop via de wizard daarvoor.\r\n\r\nZorg dat de printer op delen staat. (rechtsklik op het printer icoon en kies delen op de pc van pa)\r\n\r\nStart beide werkplekken opnieuw op. En laat ook de printer aan staan.\r\n\r\nKies op de windows 7 pc op \r\nKies voor \r\n en daarna \r\nAls het goed is vind hij eerst de pc van pa. klik die open en klik de printer die eraan hangt (en aan staat) en kies die.\r\nHet zou dan moeten werken.\r\n\r\nKan hij de printer niet vinden. Kijk dan in de firewalls of daar een vinkje staat bij \r\nIk doe het uit m\'n hoofd want op deze pc staat XP en Win7, alleen zit ik nu op XP en wil niet opnieuw opstarten voor win7. Maar zo moet het werken. Heb dat toevallig van de week nog gedaan met 2 zulke werkplekken.\r\n\r\nSucces Niek[/QUOTE]
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
uit de printer naar de computer\r\n\r\nja\r\n\r\nIk heb zelf een desktop met Windows 7 (zonder printer)\r\nEn mijn vader heeft een desktop met Windows XP Home edition SP3 waarop een HP PSC 1410 printer (usb) staat aangesloten.\r\n\r\nDeze computers staan samen op 1 router (netgear v6) met vaste kabels.\r\n\r\n\r\nNu wil graag van mijn computer uit kunnen printen met de printer die staat aangesloten op de XP desktop.\r\n\r\nNu is het probleem , ik heb zoveel ge-googled, en op deze forum gekeken , het is voor mij een totale chaos / warboel geworden.\r\n\r\n\r\nWie zou mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik kan printen via de printer van de XP computer..... en moet ik dan eerst denken aan een thuisnetwerk of iets anders..\r\n\r\nNogmaals ik ben de draad helemaal kwijt.\r\n\r\n\r\nIn ieder geval , hartelijk dank voor de moeite ![/QUOTE]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...