Ga naar inhoud

Win 7 loopt vast tijdens Windows Update


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nNet een nieuwe laptop gekocht (Asus G60Vx). Alles werkt prima, maar zodra ik de windows udate uitvoer (de eerste keer altijd een hele boel, in dit geval 35 stuks) loopt de laptop vast bij update 11. Dit gebeurt na het afsluiten van de laptop, waarna de updates nog geïnstalleerd worden (ze zijn al gedownload) en daarna de computer automatisch uit hoort te gaan. Ik ben dan gedwongen om na een uur of 3 wachten de laptop handmatig uit te zetten. \r\nGevolg daarvan is dat de laptop daarna alleen nog in veilige modus kan opstarten. Daar werkt alles goed, maar bij gewoon opstarten komt hij niet verder dan halverwege het opstartproces óf hij start op, maar het touchpad en toetsenbord doen het niet. Inpluggen van een usb -muis werkt dan ook niet. \r\nIn veilige modus is dan een gele driehoek met uitroepteken te zien bij hardware: specifieker bij het stuurprogramma \'infraroodapparaten voor consumenten\'. Dit is zeer waarschijnlijk het stuurprogramma voor touchpad/keyboard. Proberen te repareren met een wizard werkt niet, al herkent de computer wel dat dat een probleem geeft. \r\n\r\nHet probleem is dus dat tijdens het updaten de computer vastloopt, ik gedwongen wordt om de laptop uit te doen, en vervolgens bovenstaande problemen optreden.\r\n\r\nHuidige situatie: win 7 (trouwens 64 bit) opnieuw geïnstalleerd, automatische updates uit. De laptop werkt nu waarschijnlijk totdat ik de updates handmatig aanzet, waarna hij weer vastloopt. Dit heb ik al eens geprobeerd (windows 7 is nu dus al een 2e keer opnieuw geïnstalleerd, zit nu in de configuratie alsof hij zo uit de doos komt, zonder enkele update).\r\n\r\nIemand enig idee wat ik hiermee moet? Er zit dus kennelijk één of meerdere updates bij die de computer doen vastlopen tijdens het updateproces. Ik kan echter niet uit de lijst zien welke update dat zou moeten zijn.\r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt.\r\nGroeten, \r\nDavid.
Link naar reactie
BIj configuratiescherm -> systeem staat dat Windows geactiveerd is, plus een product ID.\r\n\r\nBij de updategeschiedenis staat alleen een definitieupdate van Windows Defender, verdere updates houd ik dus tegen omdat dat fout gaat. Als ik de updates uitvoer, kan ik niet in dat geschiedenisscherm komen doordat de computer niet wil opstarten/muis&toetsenbord niet werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;505081]\r\nniet laten zoeken maar gewoon op volgorde laten installeren.[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Moet ik wel de updates uitvoeren, maar dan 1 voor 1? Hoe doe ik dat precies? En komt ie dan op een gegeven moment niet weer vast te zitten?\r\n\r\nIk heb AVG free edition.\r\n\r\nNog bedankt voor je reacties trouwens :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...