Ga naar inhoud

ubuntu 9.10 patietie windows benaderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb op mijn computer windows 7 en ubuntu dualboot draaien ik gebruik nu het meeste alleen ik heb nu nog wel rechelmatich documenten en fotos van mijn windows nodig nu kan ik met mijn gebruikers wachtwoord van ubuntu gewoon naar windows toe maar dan moet ik telkens mijn wachtwoord invoeren kan ik dat uitzetten zodat ik er gewoon vrij naartoe kan gaan
Link naar reactie
Een manier is om ervoor te zorgen dat de Windows partitie al wordt gemount bij opstarten, dit kan als volgt:\nOpen /etc/fstab door in een terminal te typen:\n[code]gksudo gedit /etc/fstab[/code]\nEn voeg er de volgende lijn aan toe aan het eind van het bestand toe en sla op\n[code]/dev/sdxy /mnt/windows ntfs-3g defaults 0 0[/code]\nEn zorg ervoor dat de map aanwezig is waarop wordt gemount.\nIn een terminal typ:\n[code]sudo mkdir -v /mnt/windows[/code] \nVervang x en y door de letter en het cijfer dat Ubuntu aan de Windows partitie geeft, doorgaans zal dat a en 1 zijn, dus /dev/sda1.\nMocht het type ntfs-3g niet werken, vervang deze dan door ntfs.\nMaak eventueel een snelkoppeling naar de map op je bureaublad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...