Ga naar inhoud

Xp


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb mijn desktop pc uitgeschakelt en deze een uurtje later weer aangezet, maar nu start hij niet verder meer op dan het eerste scherm, waar je nog kunt kiezen uit (F1 Setup) of (F10 Systeem Recovery), daar stopt hij telkens, ook als ik op F1 of F10 druk, er gebeurt niets meer........\r\nIk heb als laatste de herstel Dvd (fabrieksinstellingen)er in gedaan en weer opgestart, maar telkens stop hij op het eerste scherm.\r\nWat kan ik nog proberen, of is dit einde verhaal ?:confused:\r\nGr.Oldy.
Link naar reactie
Onder F1 kan je het BIOS in ?\nProbeer dat eens, en kijk of je harde schijf gezien wordt ?\n\nVerder kan je aan hardware denken, en eens alle insteekkaarten een keer verwijderen en weer terugplaatsen om een eventueel slecht contact op te lossen. Ook de kabels van de schijven.\n\nEn als je dan toch je geheugen er uit hebt, en je hebt meerdere modulen, verwissel ze dan van plaats voor het geval de eerste module defect is.\n[B]\nEdit:[/B]\nOK, F1 dus ook niet.\n\nDan zeker zoals FooBar voorstelt, je BIOS proberen te resetten met een z.g. [B]Clear CMOS[/B] jumper, welke meestal dicht bij de moederbord batterij zit.\nStekker uit het stopcontact (!), en die jumper (zie in je manual, en lees naast de jumper) even tien seconden op de andere positie zetten, en weer terug.\n\nAls alternatief werkt het vaak ook om de moederbord batterij er een paar minuten uit te halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...