Ga naar inhoud

XP opnieuw installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal jaren terug een PC gekocht die ik wil formateren.\r\nNu schijnt er ergens op de PC een installatiebestand te staan om XP opnieuw te installeren (ik heb er geen schijf bijgekregen).\r\nKan iemand me vertellen hoe dat ik erachter kom waar dat dit bestand staat en hoe ik dit bestand moet installeren? \r\nEn waar kan ik het registratienummer van XP vinden?\r\nEn hoe kan ik het beste de C-schijf formateren. (via \"uitvoeren\" > cmd > cd C: en dan format?\r\n\r\nVast bedankt...
Link naar reactie
Wat voor merk pc heb je? Meestal is het een bepaalde functietoets (F10 bv.) die je moet indrukken tijdens het opstarten, waarmee je een keuzescherm krijgt, om de pc naar fabrieksinstellingen terug te zetten.\n\nZoals jij het nu wilt doen, zal het formateren van een harde schijf niet mogelijk zijn; je wilt de schijf gaan wissen, terwijl je die in gebruik hebt. In 9 van de 10 gevallen (denk zelfs in 100%) zal de hele partitie gewist worden waarop de nieuwe installatie moet plaats vinden. Zorg dus ook dat je voor die tijd al je belangrijke bestanden ergens anders hebt opgeslagen! Anders ben je ze echt kwijt....\nWees er zeker van dat je alle (belangrijke) drivers hebt en dat je weet hoe je een internetverbinding kunt opzetten; mocht je na de installatie toch nog wat nodig hebben, is het wel handig om het www op te kunnen.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;503568]Wat voor merk pc heb je? Meestal is het een bepaalde functietoets (F10 bv.) die je moet indrukken tijdens het opstarten, waarmee je een keuzescherm krijgt, om de pc naar fabrieksinstellingen terug te zetten.\r\n\r\nZoals jij het nu wilt doen, zal het formateren van een harde schijf niet mogelijk zijn; je wilt de schijf gaan wissen, terwijl je die in gebruik hebt. In 9 van de 10 gevallen (denk zelfs in 100%) zal de hele partitie gewist worden waarop de nieuwe installatie moet plaats vinden. Zorg dus ook dat je voor die tijd al je belangrijke bestanden ergens anders hebt opgeslagen! Anders ben je ze echt kwijt....[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nHoe kan ik hem dan het beste formateren (zonder CMD). Als het goed is staat het xp installatiebestandje toch op een andere partitie?\r\nIk heb een zelf samengestelde computer, dus geen merk...
Link naar reactie
Zelf samengesteld als in helemaal zelfstandig of via een keten die hem voor je gemaakt heeft? Je zult er in dat geval, volgens mij, een cd/dvd bijgekregen moeten hebben met XP er op. Er is op jouw harde schijf ook nergens een verborgen partitie of een recovery partitie?\n\nAls je de harde schijf wilt formateren, weet ik maar 1 manier. Dat is een diskette zien te regelen (en ik hoop dat je een diskettestation hebt) met dos er op. Dan kun je nog ouderwets formateren. Anders zou ik het gewoon via de installatie doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...