Ga naar inhoud

Windows XP crasht na een tijd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn windows xp valt telkens uit na aan half-uur tot langer erop te werken. Het geluid dat de computer maakt is alsof hij uitschakelt(ik denk het geluid van de harde schijf) maar nu blijft hij toch nog verderdraaien maar ik heb enkel nog een zwart scherm. Soms is dit zwarte scherm nog met een (dikkere)muis maar soms ook niet.\r\n\r\nMaar er is ook een voorgeschiedenis aan verbonden. De dag ervoor had ik een probleem met een virus gehad en ik dacht dat ik alles weggekregen had met Avast maar de computer geraakte niet meer uitgeschakelt dus heb ik hem handmatig uitgezet nadat hij een uur aan het uitschakelen was. De volgende dag als ik mijn computer opstarte ging hij in het keuzemenu van veilige modus,.. gewoon opstarten kwam. En het maakte niet uit wat ik koos want hij startte telkens terug opnieuw op.\r\n\r\nIk kreeg dit probleem niet weg dus heb ik met behulp van Bart PE een image van mijn harde schijf van harde schijf terug geplaatst. Deze image was met DriveXML genomen een lange tijd geleden toen ik pas mijn computer geïnstalleerd had.\r\n\r\nIk heb geen idee hoe het komt dat mijn computer nu telkens in een zwart scherm uitvalt. Moet ik het bij hardware zoeken of kan het iets met virussen te maken hebben?
Link naar reactie
Draai eerste een MWB om je pc zo goed mogelijk schoon te krijgen. Avast is niet 1 van de beste antivirusscanners die je kan krijgen.\r\n\r\n[url]http://malwarebytes.nl/[/url]\r\n\r\nAls je dat gedaan hebt kijk dan of je pc nog steeds dat rare geluid maakt en/of hij weer op zwart gaat. \r\nIndiend at het geval is moet je even kijken naar de hardware manufactorer van je Hard Disc. Welke merk is het. Kijk of je er een reparatie tool voor kan downen. Dit laat zien hoe de staat van je HDD is.\r\n\r\nHier is al een voor proefje van een tooltje om even te checken of je HDD niet in puin ligt.\r\n\r\n[url]http://www.ntfs.com/disk-monitor.htm[/url] (is hij groen geen punt dan is hij goed)\r\n\r\nAls het daadwerkelijk je HDD is dan lijkt me de zaak duidelijk een andere disc kopen en Windows opnieuw installen. of via een andere schijf laten opstarten. Maar wel opnieuw installen want de data van je huidige Windows kan corrupt zijn.
Link naar reactie
Ik heb MWB laten draaien maar er was geen infectie gevonden.\r\nEr is geen \"raar\" geluid. Het geluid bij die crash is hetzelfde als mijn computer afsluit. het is een dalend geluid, ik denk dat dat is dat de er iets op lagere toeren gaat draaien.\r\n\r\nIk heb ook de HDD tool gebruikt. Ik kan er echter wel niet zo goed aan uit.\r\nMijn hdd heeft een health status van 66% en een temperatuur van 39°C.\r\n\r\nIemand een idee wat ik nog kan proberen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...