Ga naar inhoud

Windows 7 installatie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Windows 7 Home Premium gekocht om Vista Home Pr. op laptop te vervangen.\r\nWindows Easy Transfer van de schijf gebruikt om \'eigen\' bestanden op externe HD veilig te stellen. (Nu komt het domme deel van het verhaal) Bij de keuze \'Upgrade\' of \'Aangepast\' vinkte ik aan Upgrade, met de gedachte dat hierbij instellingen en overige pgrm\'s behouden zouden blijven en dat Vista wel overschreven zou worden.\r\nToen 7 erop zat werkte alles prima maar ik blijk nu een dual boot system te hebben met op C de volledige Vista met \'oude\' pgrm\'s en op D Windows 7.\r\nLeuk natuurlijk, maar van zowel C als van D heb ik nog maar 10% over!\r\nVraag: hoe krijg ik Vista eraf? Gewoon W.7 nogmaals draaien en \'Aangepast\' kiezen?\r\nMaakt het niet uit dat ik 7 reeds geactiveerd heb met de productcode? Moet de laptop in dat geval beslist opstarten van de CD? Zo ja, dan zal ik misschien de boot volgorde in het BIOS moeten veranderen waar ik erg tegen op zie.\r\nLaptop is Acer Aspire 5632. HD 80GB.\r\nBij voorbaat dank voor antwoord.
Link naar reactie
probeer al je \'\'leuke programma\'s en andere dingen op windows 7 te zetten\r\ndan zul je zien dat C leger wordt maar D voller dus dan gebruik je een programma dat jij partitie verkleint en D vergroot.\r\nEn dat programma is genaamd:EASEUS Partition Master 4.1.1 Home Edition het gratis en goed ik heb het bij mezelf geprobeerd lukt perfect!
Link naar reactie
en het dualboot was ik vergeten je kan dualboot stoppen door naar: rechtsklik op deze computer en dan naar geavanceerd te gaan en daar opstartoptioes kiezen en als standaardbesturingssysteem windows 7 kiezen en de seconden dat het laat zien tijdens opstarten kan instellen als 0 dan zal je het dualboot scherm vermijden en direct opstarten in windoes 7!
Link naar reactie
omed4life en nuuwnhuus. Dank voor antwoorden!\nIk ben duidelijk wat meer kwijt dan 2 Gb maar ik zou kunnen overwegen om er een nieuwe HD in te zetten met veel meer dan die 80 Gb. Dan zit die dual boot inderdaad niet in de weg.\nMaar zoiets moet natuurlijk wel passen in dat dunne laptoppie...... en ik moet er ook wel zeker van zijn dat het geheel simpelweg van de windows 7-schijf wil opstarten!!
Link naar reactie
ik help graag maar ik heb je dat dualboot vermijde truc laten zine omdat als je C(windows vista partitie ) formatteert of verdwijdert dan kunnen er errors onstaan!\r\ndan zou windows 7 niet goed reageren omdat er bijv iets belangrijks in C zat\r\nik zeg je hoeft helemaal geen ander HD joh behalve als je op je laptop veel games enzo hebt staan natuurlijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...