Ga naar inhoud

Dualboot gaat soms niet goed


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Af en toe (soms dus) loop ik tegen het probleem op dat de dualboot XP/Windows7 niet goed gaat.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]XP staat nog even op C, die gebruik ik nog het meest, staan ook alle emailadressen in.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Win7 gebruik ik af en toe, die staat ook op schijf 1, partitie D.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Meestal werkt het wel goed, maar soms ga ik naar Win7 en dan werkt het niet meer.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Even de Windows7 dvd erin helpt dan niet, repareren gaat niet, hij doet dan weer een nieuwe installatie.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dat schiet dus niet op.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Ik denk eigenlijk meer dat een of ander clean programma er iets afmikt waardoor dit gebeurd.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Uiteraard heb ik BackUps van beide, maar als ik dan Win7 terug zet, kan ik hem nog niet openen omdat er een fout in zit.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Dat is dan weer lastig, want eerder waren die BackUps ook goed.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]De vraag is nu of het wat uit maakt of je het 2e OS op schijf 2 zet.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Want het is knap vervelend als je dan Win7 niet kunt benaderen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Binnenkort ga ik de partities aanpassen, dan kan ik daar rekening mee houden.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Het is tzt de bedoeling dat Win7 op C komt en dan XP op een andere partitie.[/COLOR][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]\n[FONT=Calibri][SIZE=3][COLOR=#000000]Iemand hier een goede ervaring mee?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
Aparte schijf hoeft niet, je kunt ook Ranish Partition Manager gebruiken. Dit staat gewoon op de Ultimate Boot CD [URL=\"http://www.ultimatebootcd.com/\"]http://www.ultimatebootcd.com/[/URL]\n\nMet RPM kun je bij het partioneren, om het maar even simpel uit te leggen, ervoor zorgen dat het ene besturingssysteem het andere niet kan zien. Volgens mij is RPM de enige partitioneringssoftware die dat kan. Verder kun je een opstartmenu maken die je te zien krijgt als je de computer aanzet. Je hebt dan niet meer te maken met de Windows bootmenu\'s en conflicten tussen beide besturingssystemen. \n\nEr is dan één actieve primaire partitie en dat is de partitie waar het OS op staat die je kiest in het opstartmenu. Beide besturingssystemen zullen dan ook gewoon C toegewezen krijgen dus daar zit je ook niet meer mee te pielen dan. Eventuele Logische stations zijn wel weer zichtbaar dus dat is ideaal voor een Data partitie, zodat je wel gewoon je data vanuit beide besturingssystemen kunt gebruiken. \n\nEnige kennis voor dit programma is wel vereist ;) als je er hulp bij wilt mag je me wel een pm sturen dan kan ik de stappen uitleggen voor de ideale multiboot setup :D. Maak wel eerst een back-up van al je data voordat je überhaupt iets gaat doen met je partities.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;502283]Herstel optie W 7 , werkt gewoon door de DVD te plaatsen, opnieuw opstarten en dan voor herstel kiezen. onderaan het menu[/quote]\n \nBij mij werkt dat niet, die regel is er niet.\n(geen org. win7 wat erop staat)\nHeb hem bij andere versies wel gezien overigens.\nAls ik nu de originele kale Microsoft 30 dagen versie gebruik, komt die regel ook niet trouwens.\n \nWanneer ik een nieuwe setup doe, op de partitie waar eerder ook win 7 x64 op stond, dan geeft hij aan: -- Er kan geen nieuwe systeem partitie worden gemaakt en geen bestaande systeem partitie worden gevonden.\nZie logboekbestanden van setup voor meer informatie.--\n \nDeze tekst nooit eerder gehad, vreemd.\nKan dus niet opnieuw installeren op D terwijl daar Win7 al een tijd op stond (HD 1 = voor Windows HD 0)\nMaar wil ik hem installeren op C (waar xp op staat, ook schijf 1) krijg ik dezelfde tekst.\nBij een upgrade lijkt mij dat logiesch, xp is x32 en win7 x64.\nMaar een nieuwe setup er overheen geeft ook die melding.\n \nBeide partities zijn plm. 70 gb.\n \nLeuk, weer eens wat nieuws.:p\n \nBen er verder nog niet mee bezig geweest, heb diverse versies van OS, kan dus nog van alles proberen.\n \nPartities wil ik nog even niet aanpassen/veranderen want dan gaat alles weer weg.\nIk heb wel - Partitie Expert -.\nBen eerst bezig met backup van alles, duurt weer efkes een halve dag of zo.
Link naar reactie
Vreemde zaak.\nEr staat opeens een ongeformatteerde partitie bij van 267 gb (in schijfbeheer)\nEn die schijf is opeens 792 gb groot, terwijl hij 465 is. (in schijfbeheer)\nWie dit kan uitleggen, mag het zeggen.\n \nHeb de partities verwijderd en opnieuw ingedeeld, hetzelfde als voorheen, probleem weer opgelost.\nKan nu weer installeren!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...