Ga naar inhoud

windows herinstalleren (legaal?)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom welke cd ik toen gehad heb? Op mijn laptop staat dat ik een windows xp media center edition heb terwijl Everest aangeeft dat ik windows xp profesional heb. Nogal raar, omdat ik nog nooit eerder mijn laptop opnieuw geinstalleerd heb. Nu las ik ergens dat het door de updates kan veranderen?
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Het maakt niet uit welke verise je hebt in zoverre. Als Everest Home aangeeft dat je een XP Pro hebt, dan mag je daar rustig vanuit gaan.\r\n\r\nEen Home, Pro of MCE versie verschillen niet zo heel veel van elkaar. het ligt meer aan de PID codering die Microsoft gebruikt om weer te geven welke versie het is. \r\nZo zou je met een Home versie geen Active Directory kunnen draaien, maar aanpassingen in het Windows register en je Home kan ook gewoon een Pro worden.\r\n\r\nMaar ga er maar vanuit dat het hier een XP pro betreft. As je de oudere versie hebt van Everest 1.5.1 dan kan je zelf op je geinstalleerde versie zien wat je Product Key was waarop die Windows geinstalled was.\r\n\r\n\r\n\r\nHome
Link naar reactie
Ik heb hier voor diverse Window\'s computers (allen XP home) maar 1 slipstream versie met SP3 liggen. Deze wordt door alle computers geaccepteerd (en ook die van de buurvrouw!!) met telkens een wisselende registratiecode. Ook bij mij was de recovery niet meer bruikbaar. Volgens mij kun je gewoon een willekeurige versie van jouw XP (home of pro) gebruiken mits je een geldige key gebruikt.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;269042]Zorg wel dat je dezelfde cd hebt die jij zelf ook had. Dus als jij een \"kale\" XP cd had zul je die nu ook weer moeten nemen.\r\nEr zijn namelijk ook cd\'s met Service Pack 1 en er al op en zelfs met SP1 en 2 er op, maar daar zijn andere serienummers voor nodig.\r\nDus gewoon zo\'n versie nemen als je zelf ook had, dan moet het lukken.[/QUOTE]\r\n\r\nOP mijn oude pc had ik een kale XP versie staan. Op mijn laptop met SP1 en 2.\r\nIk heb zonder problemen de versie van mijn laptop op mijn pc kunnen installeren met de licentie-code van de pc.Dus het is misschien niet altijd zo dat je \'dezelfde\' versie moet hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...