Ga naar inhoud

Boot probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds een tijdje een probleem met het opstarten van mijn Acer Aspire 5101AWLMi laptop.\r\n\r\nWanneer ik mijn laptop aanzet zie je eerst de bios laden. Vervolgens als dat compleet is zou hij over moeten gaan op het laden van Windows XP. Echter krijg ik dan een zwart scherm met een knipperend streepje linksboven in. \r\n\r\nNu las ik op andere forums dat je alt+f10 kon drukken om de recovery partitie te laten draaien. Dit werkt echter niet. Door wat agressief drukken kwam ik er wel achter dat wanneer je maar vaak genoeg alt+f10 drukt, de laptop ineens toch opstart. Ik kan dus nu wel mijn laptop opstarten maar alleen als ik het op deze manier doe.\r\n\r\nVervolgens heb ik gekeken of er wat mis is met mijn recovery partitie en die blijkt niet meer aanwezig te zijn. Heel vaag, ik kan me niet herinneren dat ik die verwijderd heb. De bios heb ik overigens meerdere malen gereset naar default instellingen. \r\n\r\nnog wat technische gegevens:\r\n\r\nAMD Turion 64 Mobile Technology MK36 (2.0 GHz, 512KB L2 cache) \r\nATI Radeon Xpress 1100\r\n100GB PATA HDD\r\n1GB DDR2 (support dual-channel) (heb extra geheugenkaartje van 2gb erin gedrukt, maar dat was ver daarvoor, zonder dat kaartje doet ie precies hetzelfde).\r\n\r\nMaar goed, ik vroeg me af of iemand weet hoe ik mijn pc weer gewoon kan laten opstarten. Iemand suggesties? Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied.\r\n\r\nGroeten,
Link naar reactie
Ja de optie D2D recovery staat op Enabled. En die optie heeft verder geen invloed op het wel of niet opstarten volgens mij, want of ik hem nou op enabled of disabled heb staan, ik krijg zonder alf+f10 in te rammen weer dat zwarte scherm. \n\nEn zoals vermeld, de recovery partitie is leeg, van de 14gb (geloof ik) is niks geschreven. Die kan ik dus niet meer gebruiken. \n\nZo voldoende geïnformeerd?
Link naar reactie
[QUOTE]Nu kom ik in dat menu van de 10 opties, 1 daarvan laat windows opstarten maar geeft tijdens het opstarten een error. [/QUOTE]\nWat is de error?\n \nAls je de veiligemodus kiest,kun je wellicht toch in Windows komen en een mogelijke reparatie uitvoeren.\n \nJe kunt waarschijnlijk ook de laatst werkende configuratie kiezen\\proberen.\n \nGreetz
Link naar reactie
haha sorry, moest naar mijn werk en wou nog even snel reageren.\r\n\r\nNog even snel gekeken of ik de files kon kopieren zoals in de link van je post stond. Dit is gelukt. Verder geen actie ondernomen omdat ik weg moest. Vanavond zal ik hem weer opstarten en kijken of ie het gewoon doet. Nu ik de bestanden gekopieerd heb, gaat het dan goedkomen? \r\n\r\nGroeten
Link naar reactie
Zal ik dan zelf maar even je reactie,die je in het anderer draadje hebt geplaatst,maar even hier zetten voor het overzicht?\n[quote]De error is nu weg nadat ik het weer geprobeerd had. Vervolgens zou ik in windows de fixntldr.bat file moeten klikken maar die staat niet op de cd die ik heb gebrand en kan hem ook niet terug vinden in het rar bestand wat ik daarvoor moest downloaden?\nWat moet ik vervolgens doen?[/quote]\nDe fixntldr.bat file staat alleen op de floppy versie van fixntldr als je goed gelezen had ;)\n \nDat bestand gebruik je alleen,als de opstartbestanden niet op de Windows partitie staan en dat weten we nu nog niet.\n[quote]Lees net dat ik mun C:\\ schijf als active moet instellen. Ik weet toevallig uit mun hoofd dat ik daar in het verleden wat problemen mee heb gehad dus dat ga ik ook thuis even bekijken. Via diskmanager kon ik hem niet als actief instellen, maar las iets dat het ook via dos kan. [/quote]\nProbeer eerst met een van die 10 keuzes Windows op te starten en als dat niet lukt,gebruik dan de F8 mogelijkheid van het fixntldr bestand om in de veiligemodus te komen.\n[quote] Via diskmanager kon ik hem niet als actief instellen[/quote]\nKun je dit even toelichten,geen idee wat je hier bedoelt.\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...