Ga naar inhoud

Windows 7 opstarten duurt 10 min


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een nieuwe installatie op mijn laptop geinstalleert van Windows 7 Ultimate 64 bits, maar het duurt ongeveer 10 minuten (als het er niet meer zijn) om mijn computer op te starten. eenmaal opgestart draait die echt top beter dan mijn oude Windows XP pro. \r\n\r\nHij blijft heel lang niks doen bij het opstarten van Windows dan sta ik 10 minuten dus te wachten naar dat vlaggetje. Ik zie het denk lampje ook niet knippere ofzo dus hij denkt niet pas na 10 minuten heel fftjes en dan start die pas op.\r\nHet zal wel iets met drivers te maken hebben? Hij heeft niet altijd zo traag opgestart pas bij 1 van de driver installaties is die dit pas gaan doen.\r\nHij had het wel al voor de Windows updates.\r\n\r\nDit zijn mijn specificaties:\r\n\r\nNotebook BTO 17M27+\r\nIntel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5800 @ 2 GHz 2.00 GHz\r\n4,00 GB RAM\r\nRTM Windows 7 Ultimate 64 bits besturingssysteem\r\nNvidia gforce 9600m GT 512 DDR3.
Link naar reactie
[QUOTE=darkmvr;500966]Hij duurde er net zo lang over als de minder legale versie van Windows 7, dus ook weer rond de 10 minuten. Ik heb nu Windows 7 home premium OEM 64 bits.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nBen je mooi klaar mee, inderdaad. Alles weggooien en clean install doen. Rebooten, en als dat nu wel goed gaat, stuk voor stuk evt. drivers installeren, steeds weer rebooten en checken wannneer er iets mis lijkt te gaan.\r\n\r\nKan ook zijn dat je hardware een specifieke op die configuratie afgestemde WinDoos versie nodig heeft.. kijk eens op de website van de fabrikant ?
Link naar reactie
[QUOTE]Kan ook zijn dat je hardware een specifieke op die configuratie afgestemde WinDoos versie nodig heeft.. kijk eens op de website van de fabrikant ?[/QUOTE]\r\n\r\n:confused::confused::confused:\r\n\r\nEn sinds wanneer betaan die dan????\r\n\r\nWindows=windows, er bestaan gaan \'speciale\' versies. Hooguit zou het bv zo kunnen zijn dat er voor de chipset van het moederbord of voor de IDE of SATA controller speciale stuurprogramma\'s nodig zijn, maar die behoort de fabrikant van het moederbord dan te leveren.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;500992]:confused::confused::confused:\r\n\r\nEn sinds wanneer betaan die dan????\r\n\r\nWindows=windows, er bestaan gaan \'speciale\' versies. Hooguit zou het bv zo kunnen zijn dat er voor de chipset van het moederbord of voor de IDE of SATA controller speciale stuurprogramma\'s nodig zijn, maar die behoort de fabrikant van het moederbord dan te leveren.[/QUOTE]\r\n\r\nDat bedoel ik dus. Drivers en dergelijke voor de specifieke configuratie.
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;500999]Dat bedoel ik dus. Drivers en dergelijke voor de specifieke configuratie.[/QUOTE]\r\n\r\nZou eerst eventjes kijken bij de fabrikant van de PC of er speciale Win7 drijvers noodzakelijk zijn.\r\n\r\nHeb hier Win7 geinstalleerd en alles werkt, het is niet noodzakelijk om extra drivers te installeren.\r\nWerkt prima en super snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!\r\n\r\nZou de suggestie maar uitproberen, schone installatie en daarna eventueel driver voor drijver installeren en checken wat de snelheid is.\r\n\r\nIs pc wel geschikt voor de 64 bit versie???
Link naar reactie
[quote=Steven Bas;500970]Ben je mooi klaar mee, inderdaad. Alles weggooien en clean install doen. Rebooten, en als dat nu wel goed gaat, stuk voor stuk evt. drivers installeren, steeds weer rebooten en checken wannneer er iets mis lijkt te gaan.\n \nKan ook zijn dat je hardware een specifieke op die configuratie afgestemde WinDoos versie nodig heeft.. kijk eens op de website van de fabrikant ?[/quote]\nEr is een OEM dvd in omloop, waar alle versies van win7 op staan in 32 en 64 bit.\nZou je kunnen kiezen :D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;502427]Er is een OEM dvd in omloop, waar alle versies van win7 op staan in 32 en 64 bit.\r\nZou je kunnen kiezen :D[/QUOTE]\r\n\r\nNog nooit van gehoord....... Alle versies staan sowieso op alle DVD\'s, maar je moet nog steeds kiezen voor 64-bit of 32-bit, want ik ben nog nimmer een DVD tegengekomen waar beiden op staan. Ben erg benieuwd waar jij deze info vandaan hebt....
Link naar reactie
[quote=qpc;502478]Nog nooit van gehoord....... Alle versies staan sowieso op alle DVD\'s, maar je moet nog steeds kiezen voor 64-bit of 32-bit, want ik ben nog nimmer een DVD tegengekomen waar beiden op staan. Ben erg benieuwd waar jij deze info vandaan hebt....[/quote]\nO ja???\nAch er is zoveel in omloop :p\n \nOp de dvd die ik heb staat dit:\n \n \nWindows 7 OEM x64 & x86 9in1\n=======================================\nAanwezige versies van Windows 7:\n*Starter x86\n*Home basic x86\n*Home Premium x86\n*Professional x86\n*Ultimate x86\n*Home basic x64\n*Home Premium x64\n*Professional x64\n*Ultimate x64
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;502552]O ja???\r\nAch er is zoveel in omloop :p\r\n \r\nOp de dvd die ik heb staat dit:\r\n \r\n \r\nWindows 7 OEM x64 & x86 9in1\r\n=======================================\r\nAanwezige versies van Windows 7:\r\n*Starter x86\r\n*Home basic x86\r\n*Home Premium x86\r\n*Professional x86\r\n*Ultimate x86\r\n*Home basic x64\r\n*Home Premium x64\r\n*Professional x64\r\n*Ultimate x64[/QUOTE]\r\n\r\nHa, niet legaal.......:rolleyes:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...